Az ateisták mivel magyarázzák meg hogy Jézus születésétől számítjuk az időt, aki ugye egyértelműen létezett?
"Közülünk legalább csak a tanulatlanok hiszik, hogy nem létezett, közületek meg a legintelligensebbek is elhisznek ilyen dolgokat, hogy szűznemzés, feltámadás, ami a tudomány állása szerint lehetetlen."
Természettudományosan lehetetlen, de senki nem állítja, hogy a feltámadás természettudományos kategóriába sorolható. A természettudomány erről nem tud nyilatkozni, mert nem tárgyalja a természetfelettit, így nem állíthatja, hogy lehetetlen
21
Ja, ez teljesen igaz, csakhogy a természettudomány mindennel foglalkozik, ami lehetséges.
22
"a természettudomány mindennel foglalkozik, ami lehetséges"
Abszolut nem.
A termeszettudomany azzal foglalkozik, ami a termeszetben megfigyelheto es leirhato.
A csodakkal nem.
Ha én most elkezdenék vízen járni, akkor nem azt mondaná a természettudomány, hogy jé, egy csoda.
Hanem azt, hogy egy szamara ismeretlen torveny mukodik.
Nem tud a termeszettudomany tovabba holisztikus dolgokat vizsgalni, pl. az egesz embert klinikai kutatasok soran - eppen ellenkezoleg, szinte mindent mast ki kell zarni a tenyezok kozul, lecsupaszitani arra az egyetlen dologra, amit meg akar figyelni (kontrollalas).
Nem foglalkozik tovabba tarsadalmi folyamatokkal, muveszetekkel, nyelveszettel, a tudas es a letezes termeszetevel (filozofia) vagy etikaval. Pedig ezek a dolgok is lehetsegesek, vagy Mozart nem zenet szerzett?
Nem foglalkozik ezen kivul, ertelemszeruen, a termeszetfelettivel, ahogy a 21-es is irja.
Mivel az isten vagy istenek lete a termeszetfeletti kategoria, igy a termeszettudomanynak nem targya. Az sem a targya, hogy egy ilyen termeszetfeletti leny belenyul-e a termeszetfeletti folyamatokba, ha a akar (szuznemzes, feltamadas).
Semmilyen tudomany nem vonja ketsegbe, hogy Jezus elt. Az a gittrágás targya, hogy az volt-e, akinek mondta magat (egy termeszetfeletti leny foldi inkarnacioja), feltamadt-e stb.
A valaszodra reszletesen a természettudományfilozófia nevu tudomanyag tud reagalni, amely a termeszettudomany alapjaival, modszereivel es hatasaval foglalkozik. Kozponti kerdesei, hogy mi felel meg a termeszettudomany definiciojanak, a termeszettudomanyos elmeletek megbizhatosagaval es a termeszettudomany celjaval.
"Később (mai időszámítás szerint) 525-ben egy római apát Dionysius Exiguus a hasára ütött és azt mondta, ekkor és ekkor született a Jézus és azt az időt tették meg a nulladik évnek, visszamenőleges hatállyal. Innen származik a Jézus állítólagos születésétől számított időszámítás."
Ez azért súlyos hazugság, hogy hasára ütött volna. Nyilván nem volt teljesen pontos, de igyekeztek az akkori ismereteknek és lehetőségeknek megfelelően a legpontosabb időpontot meghatározni.
24
Mégis, 535 évvel Jézus feltételezett születése után milyen módon lehet meghatározni ezt az eseményt másképpen?
"Semmilyen tudomany nem vonja ketsegbe, hogy Jezus elt."
Pontosabban: azért nem vonja kétségbe, mert nem létező dolgot nem lehet bizonyítani.
De bizonyíték nincs rá, és a valószínűségek azt mutatják, hogy a bibliai történetek sok helyről lettek összeszedve.
Ha egyáltalán volt... akkor nem ott, nem akkor és valószínűleg nem is egyetlen ember.
#25
Pont úgy, mint bármilyen más történelmi személy esetén.
26
"nem ott, nem akkor és valószínűleg nem is egyetlen ember"
Ezt ki mondja?
"nem vonja kétségbe, mert nem létező dolgot nem lehet bizonyítani"
Ez nem ervenyes arra, hogy a multban egy szemely letezett-e.
A tortenettudomany nem termeszettudomany.
Tudomany, de nem ugy kutat es nem ugy bizonyit.
Neked is nyilvan megmondtak, hogy melyik varosban szulettel es te elhiszed - mi alapjan? korhazi leletek, szuletesi anyakonyvi kivonat, szemtanu (pl. edesanyad), de nem ismetelheted meg, hogy megnézd.
"a valószínűségek azt mutatják, hogy a bibliai történetek sok helyről lettek összeszedve".
Hat ezt mindenki tudja. Ez nem bizonyitja, hogy Jezus nem elt. Sot.
Szerintem te vagy az, aki itt a hasara utoget.
Még mindig fordítva ülsz a lovon.
Nem nekünk kell bizonyítani azt, hogy nem élt - hanem nektek azt, hogy élt!
Mivel pedig erre a Biblián kívül még egy halvány utalás sincs (nem: akik nem bibliaiak, azok vagy nem róla írnak, vagy csak hallomásból) - tehát így nincs egyetlen bizonyíték sem.
Ők sem tudhatnak mindent, mert mindannyiunkban csak rész szerint van az ismeret.
Mivel Isteni kapcsolat nélkül jövünk be a világba, Isteni szeretet nélkül élünk...
Ha viszont utolér minket az Isteni kegyelem és betölti a szívünket az Ő szeretetével, akkor azt nem tudjuk semmissé tenni. A szívünk érzékelni fogja és tudjuk egyből, hogy Jézus él.
Legyetek áldottak!
1 Kor 13,4-
Az isteni szeretet türelmes és jóságos. Ez a szeretet nem féltékeny, nem irigy, nem dicsekszik, nem büszke, nem viselkedik gorombán, nem a maga hasznát keresi, nem lesz indulatos, nem tartja számon, ha valaki rosszul bánik vele, nem örül az igazságtalanságnak, de együtt örül az igazsággal. Az isteni szeretet mindent eltűr, mindig hisz, mindig remél, mindenben kitart.
Ez a szeretet soha nem fogy el. Elmúlik a prófétálás, elmúlik a nyelveken szólás, elmúlik minden tudás. Mert töredékesek az ismereteink és a prófétálásunk is. Amikor azonban eljön a teljesség, a töredékes feleslegessé válik.
Amikor gyermek voltam, úgy beszéltem és úgy gondolkodtam, mint a gyermekek. Mikor azonban felnőttem, elhagytam a gyerekes dolgokat. Mi is hasonlóképpen vagyunk: most csak úgy látjuk a valóságot, mintha egy homályos tükörben szemlélnénk. De mikor eljön a teljesség, mindent szemtől-szembe és világosan fogunk látni. Most mindent csak töredékesen ismerek és értek, de akkor majd olyan tökéletesen fogok ismerni és érteni mindent, ahogyan maga Isten ismer engem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!