Miért kellett Jézust keresztre feszíteni?
De magának a Bibliának is van külön kiadása, ahol keresztény történészek megjegyzései vannak odaszerkesztve.
Sőt külön kiemelik azokat a részeket, főleg Jézus beszédeiből, amelyek szerintük nem vagy nincs rá jel, hogy átírták volna.
Asszem piros betűs Bibliának hívják.
#52
Ha már a Kelemen levél hivatkozik Mt-re, - gondolom erre utal a forrásod - akkor meg lehetett volna említeni a szerzőt is, nem?
A 2. században mintha sürgős lett volna a kereszténységnek, hogy hitelesítse az evangéliumait, ezért ott már olvasunk azokról, akinek tulajdonítják azokat. Na mindegy.
Josh McDowell Bizonyítékok a keresztény hit mellett F F. Bruce-tól idézve: "Iraneus (Kr. u 180)... írásai arról tanúskodnak, hogy elismerte a négy evangélium, a Cselekedetek, a Róma, a 1 és 2 Korinthus, Galata, Efezus, Filippi, Kolossé, 1 é 2 Thessalonika, 1 és 2 Timóteus, Titusz, 1 Péter, 1 János és a Jelenések kánonhoz való tartozását."
Nocsak, mégse Konstantin válogatta össze a kánont a 4. században?
Megváltoztatta e az egyház a keresztény hit lényegét?
Nézzünk pár nem keresztény forrást:
Ifj. Plinius Kr.u 112
A nem keresztény források közül talán a legjelentősebb Plinius levele, amelyet Traianus császárnak írt. A levél kicsit hosszabb, de talán érdemes idéznünk.
„A jelentések szerint azonban az a legnagyobb vétjük vagy eltévelyedésük, hogy bizonyos meghatározott napon hajnalhasadta előtt összegyülekeznek, és váltakozva karban énekelnek az istennek hitt Krisztus tiszteletére, és esküvel kötelezik magukat, nem ám valami gaztettre,
hanem arra, hogy nem lopnak, nem rabolnak, nem követnek el házasságtörést, nem szegik meg esküjüket, a rájuk bízott letét kiadását felszólítás esetén nem tagadják meg. Ennek
végeztével rendszerint szétszélednek; majd ismét összejönnek, hogy közösen fogyasszák el közönséges és ártalmatlan lakomájukat; ezt azonban abbahagyták, miután parancsodra betiltottam a titkos társaságokat."
Nem keresztény forrás: Lukianosz (150-200 között)
A 2. sz-i görög író igencsak gúnyos kritikával illette a kereszténységet:
„A keresztények, tudod, máig egy embert imádnak: azt a kiváló személyt, aki újszerű szertartásaikat megalkotta, és akit emiatt keresztre feszítettek... Tudod ezek a félrevezetett teremt-
mények először is általában meg vannak róla győződve, hogy örök időkre hallhatatlanok, s ez ad magyarázatot a halál megvetésére és az önfeláldozásra, amely oly gyakori körükben.
Azután eredeti törvényadójuk az elméjükbe véste, hogy megtérésük pillanatától mindnyájan testvérek. Tagadják Görögország isteneit, a megfeszített bölcset imádják, és az ő törvényei szerint élnek. Mindezt lényegében hittel fogadják, s ennek következtében egyformán megvetik a világi javakat, és egyszerűen közös tulajdonnak tartják őket.”
Idézetek forrása (12-17. oldal)
Még valami az 57-es kommentemhez: inkább I. Theodosius császár volt az, aki beültette a kereszténységet a hatalomba, de úgy gondolom, ezt félig-meddig már Konstantin is megtette.
A Wikipédia amúgy érdekesen fogalmaz Theodosius-ról:
"380-ban kiadott vallási rendeletével államvallássá tette a nikaia–konstantinápolyi hitvallás szerinti kereszténységet."
Forrás itt: [link]
Gondolom a másik ág az ariánus kereszténység volt. Az nem lett államvallás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!