Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ki minek tartja a kereszténysé...

Ki minek tartja a kereszténységet?

Figyelt kérdés

Egyszerű véleményektekre vagyok kiváncsi. Én személy szerint félelem keltésnek tartom a kereszténységet én úgy látom hogy egy jó Isten nem ilyen.

Én minden vallást elfogadok és Isten szavanák tekintek kivéve ezt a pokolal való fenyegetést nem.


2021. febr. 16. 10:11
1 2 3 4 5
 31/44 anonim ***** válasza:

#30 Értem,hogy mire gondolsz. Igazad van, ez így teljesen logikus.

Kicsit gondolkodtam rajta, és eszembe jutott hozzá valami. Ha a rossz eredete a szabad akarat, és Isten a szabad akarat forrása, akkor vajon nem-e mégis Isten a rossz eredete? Éppen annyira nem lehet Ő, amennyire egy szülő sem eredete gyermekei csínytevéseinek azáltal, hogy tőle származnak a gyermekek. A mindenható Isten hatalmából adott részt nekünk, hogy szabadon választhassunk. Vagy jobban tette volna, ha nem ad, és mechanikus robotokat csinál belőlünk, semmint emberi lényeket?

A másik kommentedben írtad, hogy a szabad akarattal sem kimagyarázható,de szerintem ez így egész elfogadható, nem kizáró ok.

2021. febr. 17. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/44 anonim ***** válasza:
0%

A hívők mindig a szabad akarattal jönnek, de ez nem indok.

Egy végtelen isten BÁRMIT és AZONNAL meg tud oldani, ami egyáltalán megoldható.

Márpedig a kereszténység azt mondja, hogy ez megoldható, hiszen a túlvilágon már nem lesz lázadás és tökéletes élet lesz.

Tehát akkor ezt azonnal is meg tudta volna oldani.

DE!

Még a Bibliában is benne van, hogy az isten hozta a rosszat is a világra.

Amúgy ki más hozta volna?

Ha nem létezne rossz, a sátán sem tudta volna elkövetni.

És nem: nem lenne unalmas az életünk. Robotok se lennénk. Egy végtelen istennek nem probléma ezt megoldani.

Azt képzelni, hogy a tökéletes világot CSAK azért borította fel, hogy ne legyen unalmas az élet... egyébként is problémás. Egy végtelen isten nem csinál ilyet, hanem egyenesen azt valósítja meg, amit szeretne.

2021. febr. 17. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/44 anonim ***** válasza:

A tisztelt 28. válaszolónak!

26. vagyok.


Nézd csak meg a 25. válasz értékelését. Aki lepontozta, azok vihognának!

2021. febr. 17. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/44 anonim ***** válasza:
100%

#32 kiforgattad a szavaim, nem ezt írtam. Olvasd át újra, és próbáld meg értelmezni; már bebizonyítottad, hogy képes vagy a gondolkodásra.


A problémát nagyon egyszerűen meghatározhatjuk: Ha Isten annyira jó, akkor a világa miért olyan rossz? Ha egy tökéletesen jó, bölcs, szerető, igaz és mindenható Isten igazgatja a világot, akkor miért tűnik úgy, mintha ezt a munkát igencsak nyomorúságosan végezné? Miért történnek rossz dolgok a jó emberekkel?

Az a hitetlen, aki felteszi ezeket a kérdéseket, rendszerint neheztelést érez Isten miatt és fellázad ellene, nem mintha a létezésére nem találna bizonyítékokat. C. S. Lewis visszaemlékezett arra, hogy ateistaként ő sem hitte, hogy Isten létezik. De ugyanakkor dühös is volt rá, hogy nem létezik. És azért is dühös volt rá, hogy megteremtette a világot.

2021. febr. 17. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/44 anonim ***** válasza:

Leírtad az érved Isten létezése ellen, most elolvashatod az enyémet Isten létezése mellett. Kettőnk közül valamelyőnknek igaza van.


Megfigyelhetjük, hogy a körülöttünk lévő dolgok egyrészről létrejönnek és másrészről megszűnnek létezni, vagyis keletkeznek és elpusztulnak. Egy fa pl. hoz egy pici hajtást, ami csodálatosan kivirágzik, majd a virág elszárad és elhal.

2. Ha valami keletkezhet vagy elpusztulhat, akkor léte nem szükségszerű, hanem esetleges; a nemlétezés egy valóságos lehetőség számára.

3. Tételezzük fel azt, hogy nincs semmi, aminek a léte szükségszerű; vagyis, hogy a nemlét valóságos lehetőség minden számára.

4. Akkor viszont most, ebben a pillanatban semmi sem létezne. Ugyanis

5. Ha a világegyetem létének kezdete van, akkor minden létező eredetét vissza lehetne vezetni egy olyan múltbeli pillanatra, amikor – szó szerint – semmi sem volt. Csakhogy

6. A semmiből csak semmi származhat. Tehát

7. A világegyetemnek nem lehet kezdete.

8. De most tételezzük fel, hogy a világegyetem sohasem kezdődött, vagyis végtelen idő óta létezik. Akkor viszont a kozmikus történelem végtelen hosszú fennállása alatt az összes létezőnek már meg kellett legyen az a beépített lehetősége, hogy ne legyen, vagyis ismét csak a semminél vagyunk. De

9. Ha egy végtelen időben ez a lehetőség egyszer sem valósult meg, akkor egyáltalán nem lehet tényleges lehetőség. Tehát

10. Kell léteznie valaminek, aminek léteznie kell, ami nem tud nem-létezni. Ezt a létformát nevezzük szükségszerűnek, vagyis van egy szükségszerű lét.

11. Ez a szükségszerű lét vagy magukhoz a dolgokhoz tartozik vagy valami másból származik. Ha másból származik, akkor kell léteznie végül egy olyan létezőnek, akinek a szükségszerűsége nem másból származik, vagyis egy abszolút szükségszerű létező.

12. Ez az abszolút szükségszerű létező Isten.


1. kérdés: De ha valaki egész nap nem megy ki a házából, attól még a lehetősége megvan arra, hogy ezt megtegye. Miért lehetetlen, hogy az univerzum még létezik, még ha meg is van arra az eshetősége, hogy elpusztuljon?


Válasz: A két eset nem egészen azonos. Kilépni egy házból egy adott nap, valami olyan, amiről valaki úgy dönthet, hogy vagy megteszi, vagy nem. De ha a nemlétezés egy valódi eshetőség a számára, akkor az egy olyan létező, ami nem tarthat örökké (ez nem választás kérdése). Más szavakkal, a nemlétezés eshetőségének beépítettnek kell lennie, beprogramozott, a teljes természetének a része, egy szükségszerű tulajdonság. És ha minden dolog ilyen, akkor hogyan létezhetnek még egy végtelen időtartam után? A végtelen idő éppen annyi mint az örökkévalóság. Tehát a létezőnek kell lennie valamijének, ami örökké tart, vagyis ami létezésben marad végtelen ideig. Tehát kell lennie a létezők birodalmában valaminek, ami nem léphet ki a létből. És ezt a létezőt nevezzük, Aquinói után, „szükségszerűnek”. És ez csak Isten lehet.

2021. febr. 17. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/44 anonim ***** válasza:

"nem mintha a létezésére nem találna bizonyítékokat"

Nincsen a létezésére semmiféle bizonyíték.

Egy ateista alapvetően nem lázad és nem dühös az istenre, mivel nem hisz benne.

A hívei az már más kérdés. Őrájuk figyelni kell, mert néha csinálnak gonosz dolgokat.


Mit forgattam ki a szavaidon?

Mit gondolsz másképp, mint amit én írtam, és mi nem stimmel abban, amit írtam?

A szülő meg a gyereke azért nem jó példa, mert a szülő véges.

Amúgy alapvetően ő tehet arról, hogy milyen a gyereke: egyrészt az öröklés, másrészt pedig a nevelés miatt.

Istennél ez 100% felelősséget jelent (természetesen ez nem csökkenti a mi felelősségünket sem).

2021. febr. 17. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/44 anonim ***** válasza:
50%

Hűha!

Bocsánat,de miken nem tudtok vitatkozni!

Szerintem felesleges így összekapni. Aki akar,hisz,aki nem akar,nem hisz,de aki nagyon védi a véleményét,úgysem fogja meggondolni magát. Inkább segítsetek a kérdezőnek!

2021. febr. 17. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/44 anonim ***** válasza:

"2. Ha valami keletkezhet vagy elpusztulhat, akkor léte nem szükségszerű, hanem esetleges; a nemlétezés egy valóságos lehetőség számára."

Ez nem igaz, ez ókori elképzelés. Az anyag nem vész el, és nem keletkezik, csak átalakul. Megmaradási törvények vannak.

Ettől függetlenül nézzük tovább:


"4. Akkor viszont most, ebben a pillanatban semmi sem létezne."

Ez egy valós probléma, a tudósok egyelőre keresik a megoldást.

A kérdés az, hogy az ősrobbanás a semmiből keletkezett - vagy pedig valami másból?

A tudósok szerint az utóbbi a valószínűbb.

Amennyiben a semmiből keletkezett, akkor ennek nem ismerjük a törvényeit - de ettől még nem szükséges, hogy egy abszolút dolog is legyen ott.


"8. De most tételezzük fel, hogy a világegyetem sohasem kezdődött, vagyis végtelen idő óta létezik. Akkor viszont a kozmikus történelem végtelen hosszú fennállása alatt az összes létezőnek már meg kellett legyen az a beépített lehetősége, hogy ne legyen"

A 2. pont szerint NINCSEN ilyen lehetőségük. Megmaradás van.

Ettől függetlenül nézzük tovább:


"10. Kell léteznie valaminek, aminek léteznie kell, ami nem tud nem-létezni. Ezt a létformát nevezzük szükségszerűnek, vagyis van egy szükségszerű lét."

Nem, nincs ilyen szükségszerűség.

Simán előfordulhat olyan például, hogy a létezés ciklikus, vagy pedig létezik olyan valami, ami nem tűnik el, pedig eltűnhetne.

Ettől függetlenül nézzük tovább:


"12. Ez az abszolút szükségszerű létező Isten."

Mint a 10. mutatja, nem szükségszerű egy abszolút létező.

Amúgy egy isten - ha létezne - arra is képes lenne, hogy eltüntesse magát, tehát ő nem lenne abszolút létező.

Tehát ez sem stimmel.


Amint látod, négyszer szakad meg a bizonyításod, tehát 4 helyen nem stimmel.

2021. febr. 17. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/44 anonim ***** válasza:
63%

#33! Én lepontoztam azt a választ, de nem "vihogásból", hanem mert egy értelmetlen katyvasz. Hol írt bárki olyat, hogy Jézus gonosztevő? Személy szerint azt sem gondolom, hogy a háború és az éhínség Isten hibája lenne, sokkal inkább az emberi természeté. Nem vagyok híve annak, hogy másra kenjük a hibáinkat.


Óriási tévedés azt hinni, hogy akinek a szervezett és intézményesített egyházakkal baja van, annak Istennel van baja és nem tud az egészről semmit... Mint írtam: 12 év egyházi suli majd úgyszint egyházi főiskola után nem kívülállóként írok olyan témában, amiről fogalmam sincs. Persze értem a mögöttes pszichológiát, miért jó minden intézményesített kereszténységben csalódottra ráhúzni, hogy jaj, biztos materialista ateisták, hát a francokat! Lásd a #18-as támadó és ítélkező írást, ékes példája ennek az attitűdnek.

2021. febr. 17. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/44 anonim ***** válasza:
100%
Bocsánat, elírtam, #19-es hsz-re céloztam.
2021. febr. 17. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!