Mennyi borravalót illik adni, amikor fizetjük a számlát?
Szeretnénk majd megköszönni a pincérek munkáját. Mi 10% borravalóra gondoltunk, tehát ha olyan 500 ezer körül lesz a számla, akkor adunk 550 ezret, az az 50 ezer forint borravaló így is 4 ember között oszlik el.
Ez így korrekt, vagy ma már inkább 15-ot adnak, ha elégedettek az emberek?
Volt olyan hely, ahol alapból 15% volt a szervizdíj.
Tehát megint ott tartunk, hogy egy pincér sokkal okosabb és nehezebb munkát végez, mint egy kiszolgáló.. :D Nagyszerű. Inkább ne erőltessétek.
Bizalmi elv? Kiszolgálónál is ugyanúgy bizalmi elv alakul ki, mert ő is megtehetné, ahogy írtam, hogy szaros kézzel nyúljon hozzá. Nem? MOND KI! NEM? DE! Akkor bizalmi elv ez is.
Leügyvédelve. :)
"Még a leghülyébbek is képesek elvégezni egy szakmát. A bolti kiszolgálónak is pont ugyan olyan OKJ van mint egy pincérnek."
Egy bolti eladásnál hol kell neked ilyeneket tudni hogy bor dekantálás, fogas filézés a vendég előtt, flambírozás, 5-6 féle terítési mód, stb stb?
Persze mert sok vendég kérdez ilyent?
Bolti eladónak is van olyan amit nem tudnám. Minden szakmának meg vannak a nehézségei.
A bizalmi elvet nem arra értettem hogy valaki szaros kézzel szel párizsit vagy hugyos kézzel viszi ki a levest.
Egy éttermi felszolgálásnál jóval több lehetőséged van (és kell is néha) beszélgetni a vendéggel, maga a kiszolgálás is jóval több ideig tart, így a viszony is más minthogy leszelsz 10 dkg parizert és csókolom.
e=mc2
Bolti eladónak meg mást kell tudnia a látottakon kívül. Leltárt írni/vezetni, pénztárnál gyorsnak lenni (az nehezebb mint a vigyorgás), és különböző fajta fizetési módok, bolt saját kuponos kártyáinak ismerete, ismertetése (nekünk simán elmondták, hogy hogyan kell részt venni benne)
De ha már csak az egyszerű oldalát nézzük: Sima OKJ-s a pincér is. Ha annyira sok mindent kellene tudnia, meg bonyolult dolgokat, akkor diplomával adnák.
"Persze mert sok vendég kérdez ilyent?"
Teljesen mindegy hány vendég kér ILYET, bőven elég egy eset is hogy megkérdőjelezzék a szakmai felkészültségedet.
De mondom, én csináltam mindkettőt. Maga a szakmai része a felszolgálásnak jóval szerteágazóbb mint egy eladónak.
Digo:
Tehát akkor kijelenthetjük, hogy mindkettőnek tudnia kell dolgokat. Lehetséges, hogy a pincér tud olyat, amit az eladó nem. Viszont ez nem elég különbség ahhoz, hogy egy bolti eladó ne érdemeljen borravalót. Vagy inkább akarom mondani, egyik se érdemli, mert nem több nála. Beszélgetni az eladóval is lehet, szoktak is. Bizalmi elv... :D
Ok, akkor hajrá beszéld meg a világ társadalmával hogy nem jól van ez így és mostantól változzon már meg ez az egész több száz éves dolog mert SZERINTED a felszolgáló/fodrász/taxis ne kapjon jattot. Indíts mozgalmat, FB csoportot, szervezz tüntetést, írj nyílt levelet Orbán Viktornak, mert ez igazán felháborító hogy a felszolgáló nem adja vissza az aprót!
Sok sikert hozzá, biztos sikerül hisz az igazság nálad van! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!