Mennyi borravalót illik adni, amikor fizetjük a számlát?
Szeretnénk majd megköszönni a pincérek munkáját. Mi 10% borravalóra gondoltunk, tehát ha olyan 500 ezer körül lesz a számla, akkor adunk 550 ezret, az az 50 ezer forint borravaló így is 4 ember között oszlik el.
Ez így korrekt, vagy ma már inkább 15-ot adnak, ha elégedettek az emberek?
Volt olyan hely, ahol alapból 15% volt a szervizdíj.
"Egyébként adócsalás. Magyarország."
Itt külföldön sincs ez másképp, ez nem MO kérdése. Nálunk sincs beépítve a szervízdíj, egyébként ha be lenne akkor is mi járnánk rosszul, mert ha be lenne építve az után adózni kéne és megint csak ott tartunk ahol voltunk.
Azt hogy a pénztáros nem kap jattot meg ne hasonlítsuk már össze egy felszolgálással, mert rohadtul nem említhető egy lapon a kettő. Majd ha a pénztárost megkérdezem hogy honnan származik a tőkehal amit árul és milyen bort ajánl hozzá és értelmesen tud ezekről beszélni akkor adok neki jattot!
És akkor átmész egy másik pizzériához ahol szintén nem fogja magát összetörni hogy a nem jattos címeket viszi ki előre, mert ők is pénzből élnek.
A 10-ik pizzériánál meg talán rájössz hogy árral szemben úszol.
És ez ki miatt van? Miattatok.
Adócsalásról meg: Ha a másik szakadékba ugrik, akkor M.o se maradjon ki belőle?
Megáll az ész.
Amúgy megnézném, hogy ha egyszer nektek benyögné valamelyik kiszolgáló a felvágottak mögött, hogy hol a borravaló, akkor mit mondanátok? "Nem érdemled meg, te csak kiszolgáló vagy."
Ő meg következő alkalommal szaros kézzel fogja meg a felvágottat, egy szavatok se lehet. A ti logikátok szerint. Lehet menni másik abc-be ahol megint ez történik, és mehettek szembe az árral. Na szuper logika. Mit csinálnátok? Hisz csak bátorság kell hozzá a kiszolgáló részéről, és onnan is elindul egy országos hullám, elkezd mindenki borravalót kérni, és vége mindennek, elfogadott lesz, vagy mi?
Mármint mi van miattunk? Hogy a szolgáltatásoknál több száz éve az a szokás alakult ki világszerte hogy az elégedett vásárló nem kéri vissza az aprót? :D
Rohadt egy világ ez, mindig is mondtam! XD
ma 17:31
Igen, mert teljesen ugyanolyan szintű tudás és szakmai gyakorlat kell 10dkg parizer leszeleteléséhez (ami maximum 20 másodperc) mint egy minőségi felszolgáláshoz! :)
Mondom, ne hasonlíts össze olyan szakmákat amiknek az ég világon semmi közük egymáshoz.
Digo: De megtörténhet. És nem válaszoltál a kérdésre.
Másrészt meg ez teljesen független a képzettségtől. Egy abc-ben is eltudják mondani a dolgokat az adott termékről, akik már tapasztaltabbak. Akkor megint ugyanott vagyunk.
Egy műszaki boltban is elmond mindent az eladó egy csapágyról, vagy bármi másról, különben nem dolgozhatna ott. Akkor ő is kérjen borravalót, mert jártatta a száját?
Mindig megkerülitek a problémát, meg jöttök a "semmi közük egymáshoz" szöveggel. Pedig semmi különbség. Ő végzi a munkáját, ahogy a pincér is. És ez a lényeg. Ez a munkájuk.
63%-os, ha neked nem tetszik a rendszer akkor menj önkiszolgáló étterembe, ott nem szükséges fizetned a szervízdíjat, mert te elvégzed magadnak. :)
Amúgy meg mi az hogy "ez miattuk van?"
Ez azért alakult ki mert a felszolgáló-vendég kapcsolat egy bizalmi viszony, ott nem 1 percet töltesz mint egy hentespultnál és maga a munka is jóval összetettebb lehet mint becsomagolni egy rúd szalámit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!