Mi értelme a túlzott műveltségnek?
Lehet, hogy hülyén hangzik, de először megmagyarázom, hogy mire gondolok.
Szóval, hogy mi értelme annak, hogy elvárják az embertől, hogy olvasson össze-vissza, tudja a költők életét, a verseikből tudjon idézni, a könyveikből, ilyenek. Ennek semmi értelmét nem látom. Még a magyar történelem követelését megértem, mert az végülis a múltunk. Igaz, egy költő is a múltunk, és tisztelem a művüket, csak nem érdekelnek. Hiába tanítják meg, ha annyira lesz*rom a sok versüket, hogy másnapra el is felejtem. Ezek helyett inkább a helyesírással kéne foglalkozni és nem a hülye szabályok megtanításával. Én csak kettes-hármas vagyok nyelvtanból, mert nem tudom megtanulni a szábályokat. Szerintem az is hülyeség. És a kötelező olvasmányoknak sincs semmi értelme. Én szerettem olvasni, amíg nem adtak fel sok-sok kötelező olvasmányt, de mostmár elment tőle a kedvem, mert már hülyeségnek tartom az olvasást. A sok vers és egyebek tanítása helyett inkább testnevelést kéne tartani, meg matekot.
Megértem, ha valakit érdekelnek a művészetek, de miért kell ezt mindenkire ráerőltetni? Miért számít alapműveltségnek Petőfi életrajza? Vagy Aranyé, vagy akárkié. Ezek szerintem lényegtelen dolgok, nélkülük is ugyanúgy teljes életet lehet élni.
Mit gondoltok?
Ui.: Nem csak engem nem érdekelnek a költők dolgai.
Eiffel-toronyból van egy kevés. Ami azt illeti pont, hogy a matekot védtem, nem értem miért mondod, hogy "nem állapot, hogy csak összeadni kivonni tudnánk", ötös vagyok matekból, osztály szinten a legjobb. Angol, matek, infó, fizika, kémia, biológia, ezek a fontos tantárgyak az irodalom, nyelvtan, töri felesleges. Nekem nincs igazán helyesírási hibám, de ez nem azért van, mert tudom a szabályokat.
Nos, lustának sem mondanám magam, elég jól állok mindenből, ezek mellett hülyeségnek tartom megtanulni a verseket stb. Kultúra? Rám ne erőltesse senki a beteges kultúráját, inkább a többiek tanulnának meg számolni, töriből meg úgysem tanulnak az emberek, ugyanazokat a hibákat fogják elkövetni most, mint 100 éve, vagy mint 1000 éve, ugyanúgy visszaadják a hatalmas az egyházak kezébe, akaratuk miatt, vagy akaratlanul, ugyanolyan ostoba marad mindenki (velem együtt), hiába tanítják, legalább az elmúlt 100 évet normálisan átadnák, de még arra sem képesek, de Mohácsot 3 órán keresztül vettük, a 100 évvel ezelőtt történt eseményeken meg csak átfutunk, ez szánalmas. Az tényleg fontos lenne, hogy tudjuk, mi volt 100 éve, de kit érdekel, hogy 1526-ban mi történt? És ha érdekel is egyáltalán valamit, nem számít. Ez a baj a magyar oktatással, hogy a sok hülyeséget megtanítja, kockulni, meg edzeni alig marad időm, így is napi 2 órát kell tanulnom legalább, hogy továbbtanulhassak, és főleg ilyen fölösleges tantárgyakra megy el az idő. A másik meg, hogy angol oktatás Magyarországon nem létezik. Az osztály legjobb angolosa voltam mindig is, de nem volt elég, eljártam angol tanfolyamra, és nocsak, középfokú angol összejött, és kiderült, hogy az iskolában lévő oktatás egy nagybetűs FOS.
A műveltség meg másfél év távlatából is teljesen tökéletesen felesleges, mivel nincs gyakorlati haszna, a sznob emberek elfoglaltsága, hogy engem birizgáljanak amiatt, hogy nem vagyok művelt, meg a többi hozzám hasonló gondolkodásút. Himnuszt is felesleges megtanulni, gyakorlatilag egy sirató, mindemellett felesleges, mert hosszú és legfőképp az zavar, hogy egy nem létező személyhez rimánkodik.
A műveltség manapság nem az iskolától függ, inkább azt érzem a kérdésedből, hogy nem szeretsz tanulni.
Az iskolában eleve ritka, hogy egy tanár akkora művész legyen, hogy egy Petőfit is izgalmasan adjon elő...
Ledarálják, és kész.
Az iskola inkább arra jó, hogy az alapokat megadja, vagy inkább megtanítson tanulni, bírd a nagyobb teherbírást, hogy határ időre kell megoldanod, tudnod, leírnod, beadnod valamit. Lassanként növeli a felelősségedet.
Lehet teljes életet élni, azonban egy fa sem a lombjából szokott kinőni, és egy hegyet sem a csúcsáról kezdesz megmászni.
Azt hiszed, a mai írók közül senki nem nyúlkál vissza régiekhez, az alapokhoz?
Mert gondolom egy mai regény jobban tetszene.
Én se szerettem a kötelezőket, de másképp nem lehet leérettségizni. Az pedig a te hülyeséged, hogy ezért utálsz olvasni.
Az irodalom, ha igényes könyveket olvasol,amiben vannak értékes gondolatok, igenis tud egy emberen fejleszteni gondolkodásilag. Úgyhogy ez a másik hülyeség szerintem, hogy te felcserélnéd, szerinted hasznosabb dolgokra.
Én csak egy kamasz lázadását látom az írásodban, én is éreztem így, ezzel nem akarom lekicsinyíteni az érzésedet, mindössze megértelek.
"Mi értelme a túlzott műveltségnek?"
A műveltség sosem túlzott. A legműveltebb embernek is van még mit tanulnia.
"Szóval, hogy mi értelme annak, hogy elvárják az embertől, hogy olvasson össze-vissza, tudja a költők életét, a verseikből tudjon idézni, a könyveikből, ilyenek. Ennek semmi értelmét nem látom."
Összefoglalom rövidebben: utálsz tanulni. Hát, ezzel nem vagy egyedül, de hát ilyen az élet.
"Igaz, egy költő is a múltunk, és tisztelem a művüket, csak nem érdekelnek. "
Mást meg igen, na bumm. Alkalmazkodást is tanít az iskola.
"Ezek helyett inkább a helyesírással kéne foglalkozni és nem a hülye szabályok megtanításával. "
Ha nem tudod a nyelvtant, idegen nyelvet dupla erőfeszítéssel fogsz csak tudni tanulni, autodidaktaként pedig sehogy. Hogy csak egyvalamit említsek, amire a nyelvtan jó. Persze sok minden másra is jó.
"És a kötelező olvasmányoknak sincs semmi értelme. Én szerettem olvasni, amíg nem adtak fel sok-sok kötelező olvasmányt, de mostmár elment tőle a kedvem"
Lárifári. Aki szeret olvasni, azt nem lehet leszoktatni róla. Aki szeret olvasni, de utálja valamelyik kötelezőt, az azt kihagyja (én is kihagytam párat), helyette olvas mást.
"A sok vers és egyebek tanítása helyett inkább testnevelést kéne tartani, meg matekot."
Minden 5. ember fogja a matekot használni magasabb szinten felnőtt korában. Szóval a matek orrba-szájba oktatásának sincs olyan sok értelme, mint sokan gondolják.
"Megértem, ha valakit érdekelnek a művészetek, de miért kell ezt mindenkire ráerőltetni?"
Ugyanezt a matekról is kérdezhetnénk, a testnevelésről meg különösen. Aki informatikus akar lenni, annak minek a testnevelés?
"Ezek szerintem lényegtelen dolgok, nélkülük is ugyanúgy teljes életet lehet élni."
Attól függ, kinek mi a teljes élet. Iskola nélkül is lehet teljes életet élni, évezredekig elvoltak az emberek anélkül, hogy írni-olvasni tudtak volna. Szóval ez nem érv semmi mellett.
No ez a téma hosszan húzódik. És még fog, míg a világ világ.
Pedig a válasz nagyon egyszerű. Persze ha már a részleteket is magyarázni kell, akkor a dolog elbonyolódik, mondhatnám vissza kell térni az óvodáig.
Nincs túlzott műveltség. Az ember akkor érzi boldognak magát, ha kevés rossz meglepetés éri, ha nagyjából azt teszi, amit szeretne, ha mások elismerik. És az ember tevékenységének célja a boldogság elérése. Ezt tagadhatja, de akkor még saját magának is hazudik, ami talán a boldogtalanság maga.
A világ és a környezetünk eddig is, ezután még inkább bonyolult lesz. Abban eligazodni, azonnal átlátni az eseményeket, a velünk való történést, sok ismeretet igényel. Például, ha van a bankban egy kis pénzed, és nem értesz a kezeléséhez, öt perc alatt elveszítheted, majd siránkozol, milyen aljas a világ. A világ nem aljas, te vagy buta hozzá.
A dolgokban való könnyed eligazodás, az előre látás sok tudást igényel, amely arra is jó, hogy meg tudjuk ítélni, mit tehetünk meg, és mit kell még tudnunk, hogy mást is megtehessünk. A tudás azonban bonyolultan felépülő dolog. Ha nem tudsz összeadni, esélyed sincs a pénzügyeket később felfogni. Ha nem tudsz helyesen írni, olyan szerződéseket íratnak majd alá veled, amelyben akár önmagad is eladod, mert a fogalmakat sem érted, amit olvasol.
Ha az általános iskola elején kimarad valami, később egyre kevesebb az esélyed a pótlására. Egy idő után utálni fogod a matekot, aztán az irodalmat, földrajzot, később pedig siránkozni fogsz, hogy neked semmi sem sikerül, az emberek rosszak, mindenedből kiforgatnak. Nem így van, egyszerűen nem érted mi folyik körülötted.
Nem kell elhinned. Nem nekem fog fájni. De ez az Anyám tyúkjával, az Anyeginnel, vagy éppen az Ember tragédiájával kezdődik. Vagy talán még korábban, a "Süss fel nap"-pal. Hogy miért, azt itt már nem tudom elmagyarázni, ahhoz túl öreg vagy. De hogy észbe kapj, és újra gondolj mindent, akár segítséggel, az soha nem késő. Ne a közepén kezdd. Az azért unalmas, bonyolult, nehéz, értelmetlen, érdektelen, hülye, idióta, szükségtelen, mert fogalmad sincs miről szól, mire akarja felhívni a figyelmedet. A tanulást csak az elején lehet úgy elkezdeni, hogy élvezetes legyen, a közepétől minden tanulás szenvedés és az utálat maga.
És innentől tiéd a pálya. Rajtad múlik, mivé leszel. Még sokra viheted. A műveltséget nem lehet túlzásba vinni.
A kérdést én tettem fel, csak új felhasználóval vagyok.
# 34:
"Összefoglalom rövidebben: utálsz tanulni. Hát, ezzel nem vagy egyedül, de hát ilyen az élet."
Utálok haszontalan dolgokat tanulni, amiknek gyakorlati haszna nincs.
"Ha nem tudod a nyelvtant, idegen nyelvet dupla erőfeszítéssel fogsz csak tudni tanulni, autodidaktaként pedig sehogy. Hogy csak egyvalamit említsek, amire a nyelvtan jó. Persze sok minden másra is jó. "
A nyelvek annyira különböznek, hogy a magyar szabályok bemagolásával nem lesz egyszerűbb az angol, német, stb tanulása. Ha valaki megérti (ez a helyesírás), akkor igen, az könnyebbé teheti.
"Minden 5. ember fogja a matekot használni magasabb szinten felnőtt korában. Szóval a matek orrba-szájba oktatásának sincs olyan sok értelme, mint sokan gondolják."
A matematika nem az alkalmazásával hozza meg az igazi hasznot, hanem a logikus, rendszerezett gondolkodásra tanít.
"Ugyanezt a matekról is kérdezhetnénk, a testnevelésről meg különösen. Aki informatikus akar lenni, annak minek a testnevelés?"
A matematika hasznát az imént írtam le, illetve két éve is. Párszor.
Minek a tesi? Nos én jelenleg mérnökinformatikusként tanulok, de hasznosnak tekintem a testnevelést, bár azt, ahogy tanítják, hülyeségnek tartom. Maga a tested karbantartása a te érdeked is, hogy egészségesebb lehess, ellenállóbb, jobb oxigén hasznosító képességed legyen, rendre tanít - szerintem tiszteletre is.
"Attól függ, kinek mi a teljes élet. Iskola nélkül is lehet teljes életet élni, évezredekig elvoltak az emberek anélkül, hogy írni-olvasni tudtak volna. Szóval ez nem érv semmi mellett."
Nem érted, azt kifogásolom, hogy tanítják, ezeket a dolgokat nem kéne kötelezően tanítani mindenkinek. A művészet különböző formákban is megjelenhet, mindenki megtalálja a neki tetszőt a világban, legyen az a Transformers 3, vagy egy elgondolkodtató dráma, egy végletekig csavart könyv, amit nehéz megérteni, vagy egy könnyedebb olvasmány, pl Harry Potter. Ezek megszeretéséhez nem kell oktatás, magától jön, mindenki legyen el azzal, ami tetszik neki. Ilyen szempontból szerencsés vagyok, nagyon sok minden érdekel.
#35 most nincs erőm válaszolni, majd valamikor talán.
„A matematika nem az alkalmazásával hozza meg az igazi hasznot, hanem a logikus, rendszerezett gondolkodásra tanít.”
Ebben nem vagyok biztos.
„A művészet különböző formákban is megjelenhet, ... legyen az a Transformers 3 ...”
Abban pont nem jelenik meg.
„Ezek megszeretéséhez nem kell oktatás, magától jön, mindenki legyen el azzal, ami tetszik neki.”
Az a helyzet, hogy ez nem kívánságműsor. Ez a mi szerencsénk.
"Ebben nem vagyok biztos. "
Miért?
"Abban pont nem jelenik meg. "
Bár az animátorok ezt biztosan máshogy látják, vagy akik a képeket rajzolták a robotokról.
"Az a helyzet, hogy ez nem kívánságműsor. Ez a mi szerencsénk."
Az a baj hogy nem elég szabad az oktatás, nem tanulhatja azt a diák, amit szeretne tanulni középiskolában, ezért kell ilyen kukán bekerülni a felsőoktatásba.
Mi értelme a túlzott (????!!!!) műveltségnek?
Semmi, ha úgy akarod. Akard, és elkerül a ""túlzott"" "műveltség".
De nagyon vigyázz, mert a piszkon kívül még a végén ragad rád más is... Mert ahogy írtad, viszonylag könnyen megy neked a tanulás. De ne aggódj pajtás, olyan nincs, hogy "túlzott műveltség". Amúgy meg a "Transformers" élvezete segít kikerülni az ilyesmit. :DDD
Nehogy olvass!! Nem, ne tedd jó barát. Hagyd a sok nyomi irodalmárt! Hagyd a pitlibe a gondolkodókat, a sok hülye tudománnyal foglalkozó barmot! Stb...
Jut eszembe! Mi van? Te ötös vagy irodalomból? Mi vagy te? Egy nyomi stréber? Azután meg cikized azokat akik csak szeretetből, a maguk élvezetére művelik, olvassák, benne élnek? Hé, nem vagy te egy kicsit szemforgató farizeus? He?
Amúgy a "műveltség" nem csak az irodalomról szól... nem csak a történelemről, nem csak a filozófiáról, nem csak a mindenkit körül vevő "világ" ismeretéről.
Ezért mondtam ne aggódj. NEM lesz SENKI túlzottan művelt.
A fentiekből - gondolom - az is lejött, hogy én sem vagyok az... :DDD
dellfil
U. i.: Erősen vissza kellett fogni magam, hogy kihagyhassam az oda illő trágár kifejezéseket "mondandómból". :DDD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!