Örülök az idei nyelvvizsga amnesztiának, mert így legalább nem "egyedül" fogom hallgatni, hogy: "Bezzeg tavaly odaadták..." ? :D
#48:
Nekem egyedül az igazságérzetemet zavarja, azt is csak kicsit mert már évek óta végeztem. Ha szeretnél csatlakozni az eszmecseréhez amit a kérdezőnek ajánlottam a cikkel kapcsolatban, szívesen olvasnám a te véleményed is
Kedves 47es! Pont hogy azt írtam, hogy teljesen egyetértek a cikkel.
Tapasztaltam! Sajnos a középiskolás éveim alatt nem tudtam eljutni egy B2es szintre, mert nálunk az angol óra arról szólt, hogy a kettes tanulók is sikeresen átvergődjenek az érettségin. Aztán dolgoznom kellett, hogy tudjam finanszírozni az egyetemet, emellett sajnos nyelvet tanulni sem időm, sem energiám sem pedig pénzem nem volt. Aztán mostanra lett jobb a helyzet és elhatároztam, hogy megcsinálom a nyelvvizsgát. De én is nagyon sokat fizettem a magán online órákért.
Van az egyik véglet ahol már a 8.osztályos diákok nyelvvizsgát tesznek, meg vagyok én meg az amnesztiások.
#51
A cikket holnap ha időben hazaérek a melóból, és nem felejtem el, majd elolvasom.
Hozzáfűznivalóm most annyi hogy hogy lenne mit javítani a nyelvoktatáson.
Kéttannyelvű németes gimnáziumi osztályba jártam, a németet tényleg jól tanították, legtöbb tárgyat németül tanultam, voltam cserediák, 16 évesen megszereztem a b2es DSD-t, amit helyben gimiben le tudtunk rakni.
Viszont akik nem emelt németesek voltak, hiába tanultak ők is négy évig németet, nulla volt a tudásuk németből.
Angolt is tanultam gimiben, de filmnézéssel, olvasással jobban megtanultam, mint az órán hallottakból. Voltak 5 évfolyamos angolosok, de annak ellenére hogy ők emeltesek voltak, aránytalanul kevesen szereztek nyelvvizsgát.
Nem tudom más gimikben mi van, de én sok jót mástól sem hallottam, nyelvoktatás tekintetében.
Egyetemi nyelvoktatásról szintén rossz tapasztalatom van. Annyira nem tanultunk semmit hogy megkértem a tanárt hogy legyen elég ha csak zh-ra bemegyek és megírom a beadandókat, a tanár meg úgy leszarta az egészet hogy megengedte. Jártam szintén egyetemen fakultatív franciára, de nem maradt meg semmi.
Ellenben járok magántanárhoz spanyolra, nem olcsó, de másfél év után leraktam a közepet.
Igen, igen, igen. Ezt vártam és maximálisan egyetértek, hogy eltörölték idén is a nyelvvizsgát a diplomához. Nekem eszperantóból van x éve, aztán kényszerből, mert hát az önéletrajzban jól néz ki, de a munkához annyira nem kell - nekem, másnak lehet, szóval elővettem az angolt, jártam tanfolyamra, tanultam, mint a güzü és sikerült. Én is elmondhatom, hogy van nyelvvizsgám és ennyi. Azóta elkezdtem a németet, hatványozottam jobban kedvelem, mint az angolt és nagyon igyekszem, hogy legyen belőle nyelvvizsgám és nyelvtudásom is. Hogy a nyelvvizsga minek, ha nem kéri a munkáltató? Hogy legyen már végre egy olyan, amit nem kényszerből tanulok. Ezek után azt várom, hogy az egész nyelvvizsgakövetelményt eltöröljék a diplomához. Amúgy is tervezik, hogy felvételi követelmény lesz majd vmikor, akkor már okafogyottá válik az akkor végzetteknek a nyelvvizsgakövetelmény.
Annyira drukkoltam, bíztam benne, hogy idén is lesz eszük a döntéshozóknak és valóban.
55. vok
Nem értek egyet azokkal sem, akik szerint egy semmi összehozni egy középfokú angolt. Nem igaz. Az egyetemen ott egy vizsgán van 159 tétel, 240 beugrós kérdés, van eleje és vége, "be lehet se..elni" és utána tart, amíg tart a tudás. De egy nyelvvizsgán majdnem bmit kérdezhetnek, nyilván nem atomfizikáról. Sokkal bővebb tudás kell - de csak ott hirtelen - még mielőtt vki megrohanna...
Nem nehezebb egy nyelvvizsga, mint a biokémikus szak, csak ott apránként lehet vizsgázni, amíg meglesz a diploma, akár kettessel, akár ötössel. A nyelvvizsgán meg rögtön mindent tudni kell, nincs lehetőség a kismosolyra, a nagy mosolyra, a közös órák emlékére mint egy-egy vizsgán.
Közben mrgjelent a hivatalos törvény:
“A Kormány 350/2021. (VI. 24.) Korm. rendelete
a veszélyhelyzet ideje alatt a nyelvvizsga letétele alóli mentességről
A Kormány
az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 51/A. §-ára,
a 3. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus- világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény 2. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
2. § 3. §
Az a hallgató, aki 2020. szeptember 1. és 2021. augusztus 31. között sikeres záróvizsgát tett, mentesül az oklevél kiadásának előfeltételéül a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 51. § (1) bekezdésében, valamint a képzési és kimeneti követelményben előírt nyelvvizsga letételének kötelezettsége alól.
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba. (2) A 3. § az e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.
(1) A Kormány e rendelet hatályát a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény hatályvesztéséig meghosszabbítja.
(2) Ez a rendelet a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény hatályvesztésekor hatályát veszti.
Orbán Viktor s. k., miniszterelnök”
*magyarkozlony.hu
Kérdező és #54:
Végre valami eszmecsere!
Én nyelvi osztályba jártam középiskolában, több évben is volt tanárunk Amerikából, 16 évesen csináltam meg a felsőfokot anno. Az angolos csoportból mindenkinek lett nyelvvizsgája érettségiig. Nekem a második nyelvvel szerencsém volt, egy nagyon jó orosztanárt fogtam ki aki elküldött versenyre, úgyhogy én két nyelvvizsgával mentem egyetemre. Utána másodév közben behúztam a felsőfokot oroszból, de az elég neccesen lett meg, nem is vagyok büszke rá (plusz még pótZH-t is kellett írnom mert a rendes pont a vizsga délutánján volt :D).
A közoktatásba nyilván több nyelvtanár kellene és kérdezőnek nagyon igaza van abban hogy sajnos mindenkit át kell rugdosni kettessel. Miért nem lehet ezt szigorítani, sosem értettem hogy egy tanárnak miért jobb ha 0 tudásra engednek át embereket. Nem lennének népszerűek, de talán jobban tükröznék a jegyek a tudást mint most amikor a középszintű érettségin csak az bukik meg aki súlyosan értelmi fogyatékos. Az egyetemi nyelvoktatást Magyarországon nem tudom milyen, de tekintve hogy ott a tanárnak még kevésbé érdeke hogy a hallgató tanuljon is valamit emellett a diákok is leterheltek, elhiszem hogy nem túl hatékony. Én tök szívesen támogatnám az ötletet hogy legyen mit tudom én 15 kredit amit idegen nyelven kell teljesíteni - már persze ha tényleg komolyan veszik és nem csak papíron megy angolul a dolog.
#56:
A középfokú nyelvvizsgán teljesen általános témákról kell megnyilvánulni, szerintem ha nem zacskóban él az ember, megoldja. Emlékszem, nekem 16 éves gimnazistaként a házasság volt a képleírásos témám angol C1-en, megizzadtam vele rendesen. A középfok egyáltalán nem para
Kedves 58as!
Ez igen! Gratulálok a nyelvvizsgáidhoz! Nagyon tehetséges vagy!
Tényleg valami változtatás kellene a nyelvtanulást, oktatást illetően, mert ez így egyenlő a nagy nullával. Motiváció és színvonal semmi. Vagy több óraszámban tanítani, normális felkészítő tanárokkal és kisebb létszámú (egyforma tudás szinten lévők) csoportokban (esetleg plusz órában vagy inkább valami "felesleges" óra helyett és így kötelezővé tenni a középiskola/gimnázium végére a nyelvvizsga bizonyítvány megszerzését. Bár aki rosszabb képességű azokkal így mi lenne? A drága magánóra nem megoldás mert a nehezebb körülmények között élők nem biztos hogy megengedhetnék a gyerekeiknek ezt.
Egyetemen nem vetetnék fel plusz nyelv tárgyakat, szerintem éppen elég az adott szak tárgyai, majd speckó tárgyai. Azt kellene elérni, hogy egyetemre mindenki nyelvvizsgával a kezében menjen. De nem szigorral, kényszerítéssel hanem mert akarnak a diákok nyelvet tanulni.
De pl.ilyen középiskolai nyelv oktatással ami nekem is volt, örültünk, hogy az érettségin jó eredményt érünk majd el. Nemhogy nyelvvizsga...az osztály fele elvolt amivel akart, persze angol dolgokkal, a másik felével meg foglalkozott a tanár, hogy legalább görbüljön. Bevallom a nyelvórákat sosem szerettem meg.
Nem is tudom amúgy, mi lenne a jó megoldás.
Vélemények?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!