Miért kell ilyen sok felesleges dolgot tanulni? De ha annyira akarnak tanítani, akkor miért nem hasznos dolgot tanítanak inkább?
Miért kell ennyire sok felesleges dolgot tanulni? Vagy ha tanítani akarnak, akkor miért nem hasznos dolgokat tanítanak?
Irodalom:
Mi szükségem van nekem Petőfi vagy Arany életére?
Oké, hogy meg akarják szerettetni az olvasást a gyerekekkel, de a Légy jó mindhalálig-gal meg a Kőszívű ember fiai-val tuti, hogy nem fogják megkedveltetni senkivel az olvasást.
Egyébként meg honnan veszik, hogy Petőfi Sándor nagy hazaszerető volt? Az irodalom tanárok ismerték talán? Beleláttak a fejébe? Lehet, hogy rohadtul nem érdekelte a haza, csak híres akart lenni. Ezért tette amit tett.
Nyelvtan:
Tudom, hogy fontos a helyesírás meg minden, de nem kéne belemenni a főnévi igenévbe meg az alárendelő összetett mondatba. Tök felesleges az egész.
Biológia:
Az emberi test témakörét kivéve minden felesleges. A zöld szemes ostoros, az állati egysejtű stb.
Matek:
Összeadni, kivonni, szorozni, osztani negyedikbe már mindenki megtanul. Nincs semmi szükség lineáris függvényre, meg pitagorasz tételre, meg egyenletre.
Kémia:
Rohadt felesleges az egész.
Tesi:
Ezek mind feleslegesek. És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy általános műveltséget ad, mert ez már a könyökömön jön ki.
Ja meg még egy kérdés: Miért zavarja a tanárokat, ha valaki rágózik? (Tudom, hogy nem a tanulashoz kapcsolódik.
Pl.: Kulcsár Edina?
Aki nem magát, hanem a saját gyerekét teszi nevetség tárgyává? (Kakasztori, normandiai partraszállás)
Vagy mondjuk ott van Cristiano Ronaldo. Neki csak 5 osztálya van, mégis milliókat keres.
Vagy mondjuk aki pénzt mos, nőket futtat. Sokkal jobban keresnek ezek az emberek, mint aki tanul.
Mert a médiában nem fognak ugrálni az igazán gazdag és tanult emberek, ők általában úgymond el vannak magukban és kerülik a felhajtást és azt, hogy őket most közismertség övezze, mivel az emberek többsége nyugodt életet akar.
Az hogy valaki pl sportoló, színésznő, énekesnő, valóságshow szereplő, model naná, hogy látjuk a tven, a hírekben, a bulvársajtóban, hogy jajj de jó élete van, jajj de gazdag stb, mivel ők azért kapnak milliókat, hogy mi nézzük őket a tévében, a neten stb, ha nem néznénk őket, akkor 1 forintjuk nem lenne. Senki nem fizet azért, hogy valaki otthon vagy közönség nélkül profin focizik, vagy magának forgat filmeket, amit senki nem néz meg, és mivel nézzük, sokan rajonganak értük, ezáltal azt az oldalukat is látjuk a paparazzik által ami már más embernek túlszemélyes lenne, pl a vagyontárgyai, az életszínvonala, mennyit keresnek 1 hónapban stb.
Kérdező: az emberiség jólétét és "önbecsülését" az adja, hogy az állatokkal ellentétben nagyon sokat tudunk a világról. Ez a tudás akkora, hogy egy-egy ember nem birtokolhatja az egészet, de van tudásháló, és annak van központi része, az pedig a tudomány. Tehát nem a Westinghouse-fékrendszerről vagy a turbinalapátok állásszögéről tanulunk, nem kell tudni a polietilén dielektromos állandóját vagy a lágyvas permeabilitását sem, ezek adatok, amiket megtalálunk a könyvekben/neten, illetve megoldások, amik az általános tudás konkrét alkalmazásai, mondhatni a tudásháló végpontjai.
A tudásháló nem működik "hálószemek" nélkül, tehát nincs kémiatudás, ha kihagyjuk belőle az alkálifémeket, mert ugye mikor találkozik az ember nátriummal meg kalciummal (pedig tök gyakran, még Palvin Barbarában is van egy csomó ;)
A baj az, hogy ha valaki rosszul tanul és|vagy rosszul tanítják, akkor csak a hálószemeket memorizálja és a tudásháló maga nem lesz meg neki. Ez pont olyan értelmetlen, mint ha a lágyvas permeabilitását meg hasonlókat tanulna. Ez sajnos eléggé jellemző, de azért Te extrém eset vagy. A pitagorasz-tétel azért elég alap ahhoz, hogy ha BÁRMIT tervezel önállóan, amiben az átfogó hossza kell (a magaslestől a ruha-szalagig), akkor előjön. Ennél bonyolultabb matematikai problémákat szokott feldobni az élet. Például adott egy osztatlan közös telek méretarányos, de ismeretlen méretarányú alaprajza, nem téglalap alakú (de legalább egyenesekkel határolt), a területe is ismert. A feladat egyenlően kettéosztani - megoldottam, de a tulajdonostárs nem hitt nekem, abban egyeztünk meg, hogy kihívja a földmérőt, ha nekem ad igazat ő fizeti, ha nem, akkor közösen. Ő fizette :) Nemrég beszéltem egy cégvezetővel (akinek minden IS a feladata), hogy hogyan határoznám meg, hogy egy föld alatti tartályban mennyi folyadék van. Fekvő henger, ismert a teljes térfogat, az átmérő és az olajszint. Ő úgy oldotta meg, hogy rajzolt milliméterpapírra egy méretarányos ábrát, és leszámláltatta a kockákat egy irodistával, innen már ki tudta számolni. Összedobtam neki egy képletet (árkusz szinusszal ékesített, elég bonyolult), ugyanaz jött ki. Ha valakinek megvan az alaptudása, akkor később önállóan hozzá tudja keresni a hiányzó dolgokat, és akár úttörő dolgokat is meg tud valósítani. Például egy marketing-szakember, aki akvapóniás, hőtároló-falas üvegházat tervezett és kísérletezett ki:
https://www.youtube.com/watch?v=XKySdIXZiMo
Ebben a projektben a teljes természettudományos tudáshálót mozgatni kellett (matek, fizika, kémia, biológia, természetföldrajz)
Ha meg valaki továbbmegy, akkor lehet belőle mérnök vagy tudós, aki sokkal magasabb szinten birtokolja a tudást - mert azért a középiskolás szint nem a tudomány. A tudomány a valódi ezoterikus (=csak a beavatottak számára érthető) dolog, nézd csak meg a hieroglifákat ennek a lapnak az alján:
Vagy akár a Maxwell-egyenleteket...
Visszatérve a kérdésedre, igazából ezeket nem KELL tudnod. Ha a kettes a cél, meglepően kevés tudással el lehet evickélni. A problémát az okozza, hogy a tudáselemek megtanulásával, de valódi tudás nélkül el lehet érni a négyest, de akár ötöst is, ami azt a látszatot adja, hogy ez lenne egy kívánt állapot, az elérendő cél, pedig konkrétan mondjuk az ammóniaszintézis egyenlete nem szükséges, ahogy külön-külön a háló egyetlen eleme sem. Valójában meg francokat, ha valaki nem érti, meg nem érdekli, tanuljon szakmát: Ausztriában csak 23% megy gimnáziumba, nálunk 40%.
Van nemi igazad nem mondon. De kepzeld el, a szegeny macskam nem tanulhat fizikat honapok ota gondolkozik a monitor ill telefon probleman. Probalja megertemi, hogy hol vannak a dolgok amit a kepernyon lat, kaparja elolrol, hatulrol oldalrol. Ha ismeros embert lat benne, halara remul, hogy ot is bezarjuk a "dobozba". Szerintem meg egy macska is halas lenne egy kis tudasert.
Egyebkent en anliaban elek es e gyerekeknek tenyleg nem kell verset tanulniuk vagy irok koltok eletet. Ugyanakkore nem nacionalistak, az irodalom tobbsege vilagirodalmi alkatas foleg afrikai is indiai vagy arab irodalom, amit magyarorszagon szinte meg sem emlitenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!