Vajon mért van az, hogy felesleges hülyeségeket tanítanak az iskolában amit nem is használunk az életben?
Dante az mondjuk pont érdekes, (bár sose olvastam, sokat beszéltünk róla és az alapján) de képtelen vagyok együtt érezni a tanárral amikor verset olvas, nem tudom, valamiért képtelen vagyok a standard emberi érzelmek átélésére versen keresztül.
A történelmet nem említetted, amit furcsállok. Az egy olyan tantárgy, ami nagy ívekben még talán érdekes is lehet, de sajnos túl részletes a tanításmód.
Viszont a reál tantárgyakról nem tudsz meggyőzni. Azok igenis fontosak egy ember életében, aki ebben az univerzumban szeretne élni. A fizika kémi, biológia szerintem kulcsfontosságú kéne legyen az oktatási rendszerben.
http://www.youtube.com/watch?v=7b38qZGUHIk
Ajánlom figyelmetekbe !! Lássuk már az erdőt a fától !! Emberek !!
Biológiából sem az kell igazán, hanem hogy értsd, hogy működnek a különböző szervezetek, szervek, és hogy megismerd az élővilágot. Hogy ne gondolkodj úgy, hogy: ez a növény/állat káros, ki kell irtani. A gyógyszerek és az oltások arra valók, hogy mérgezzenek minket. Hogy te asszony, biztos megcsaltál, mert a gyerek szőke és kék szemű.
Irodalomból nem Dante a lényeg, hanem az, hogy megtanuld érteni és élvezni a színvonalas irodalmi alkotásokat. Ne az legyen, hogy tiszta zagyvalék ez a szonett, vagy hogy hosszú ez a regény, ezért hiába érdekelne a témája, nem olvasom el.
Jó látni, hogy nem csak én gondolkodom így. Szerintem is sok felesleges dolgot tanítanak az iskolákban. Én erősen műszaki beállítottságú ember vagyok, szóval faltam a reál tárgyakat, viszont a humán tárgyakat nagyon nem szerettem, nem is érdekelt, kínszenvedés volt tanulni, a reál tárgyakkal ellentétben, amiket volt hogy előre is tanultam, mint ahogy haladtunk.
A diákok kreativitását és problémamegoldó készségét kellene fejleszteni, de a jelenlegi oktatási rendszer pont az ellenkezőjét teszi.
Visszatérve a humán tárgyakra. Verset kellett elemezni, írtam 2 oldalt róla, betartva a verselemzés szabályait. Büszke voltam magamra, hogy ilyen jól és ennyit tudtam írni, gondoltam lesz egy jó jegyem. Hát nem... Egyes lett. Azt kaptam indoklásul, hogy a tankönyvben nem így van elemezve a vers. "Mi van? És?" szavakkal csak pislogtam a tanárra, mert kicsit felment bennem a pumpa... "Mi van, ha nekem teljesen mást jelent a vers?" "Aki a könyvben lévő elemzést írta, az belelátott a költő fejébe?" "Mi van ha a költő nem is úgy gondolta?" kérdések után azt mondta a tanár, hogy üljek le, ha nem akarok mégegy egyest. Kivittem a tanári asztalra a dolgozatomat, mondta, hogy tegyem el, de nem tettem, ottmaradt. Következő órán az etika tanárom elolvasta és kérdezte, hogy ki volt az a hülye, aki erre egyest adott?
Szóval ilyen iskolába jártam én... :-)
#3
A reál tárgyakra igen is szükség van! Az visz előre minket, a tudomány és a technológia és nem a politika vagy a vallás (nem akarok senkit ezzel megsérteni).
Csak sajnos amit tanítanak, annak nem minden része igaz.
Orvostanhallgató ismerősömnek azt tanítják, hogy a gyógyszer a mindenható csodaszer, minél több embert kell vele tömi. Az alternatív gyógymódok ellen fordítják őket. Mikor homeopátiás terápiával öcsém crohn betegségét fél év alatt teljesen tünetmentessé tették, csak pislogott és kérdezte, hogy ezt miért nem tanítják. Öcsém orvosai csak pislogtak, hogy mitől ilyen jó az állapota...
Én is így voltam irodalom órákon. Ki döntötte ezt el, hogy a költő ezt és úgy meg így gondolta ami a könyvben le van írva. Hacsak ő valahol nem írta ezt le, hogy én ezt pedig így írtam mert ekkor ... vagy valami. De amúgy ezzel a tanárok kreativitása ami ugye segíthetné a diákokat is ki van lőve, mert ők is azt tanítják ami le van írva a könyvben.
No de ez az oktatás így tényleg rossz... szerintem max. 4. osztályig lehetne úgy csinálni a dolgokat ahogy most van. Onnantól pár kivétellel úgy kellene csinálni mint egyetemen. Adott lenne minden tárgy, lenne pár amit muszáj tanulni teszem azt egy nyelv, de a legtöbb tárgyat választani lehetne, illetve nem felvenni. Most aki hülye reál tárgyakból és lehet próbálná de egyszerűen nem megy a fejébe, hogy miért van az úgy akkor minek erőltetni a fizikát/kémiát stb. Az alapokat, hogy azért ne hülye gyerek jöjjön ki az iskolából, tudja, hogy nem a gólya hozza a gyereket más keretek között is meg lehet tanítani nem kell hozzá éveken át bioszt tanulni. Célirányosan szerintem sokkal jobban lehetne oktatni, és így nem lenne mindenki mindennel terhelve hanem már 12. osztályban egy reál beállítottságú diák ott tartana matekból ahol amúgy egyetem közepén, vagy aki nem tovább tanulna hanem szakmát akar szerezni azt nem szivatják fizikával.
Lehetne több kísérlet, tapasztalatszerzési lehetőség, de erre se idő, se szertár nincs. Szakkörön, fakultáción talán igen, ott lehet kísérleteket végezni.
A gyógynövényismeret egy külön szakma, drogistának hívják, bár taníthatnák a növényeknél, hogy melyik mire jó. Nálunk például nem nagyon jutott időnk a növényekre, pedig lett volna, csak rosszul osztotta be az időt a tanárnő.
Tudnék a többi tárgyról is írni, hogy miért kell a kémia, fizika, de most mellőzőm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!