Gimnáziumban felesleges tantárgy az irodalom?
"az elemzés ... Hogy a költő a 2. versszak 3. sorának 4. szavával azt akarta mondani..."
Nem csak erről szól az elemzés. Az elemzés valójában a vers vagy akármi más irodalmi mű értelmezése. Ha egy rövidebb vers, akkor igenis minden szóról érdemes lehet elgondolkodni, hogy vajon miért azt a szót választotta a költő, miért nem valami mást. De általában ez csak elenyésző része az elemzésnek.
"Inkább olvasnának el a diákok 2x annyi verset, és ha ad nekik valamit, ha azt érzik, hogy gazdagabbak lettek tőle, hogy rákapnak az ízére, akkor jó, ha meg nem, akkor lapozzanak, és olvassanak el egy másikat."
De azért közben érdemes megkérdezni tőlük, hogy melyik tetszett, miért, mit juttatott eszükbe, stb. - ez maga az elemzés.
"Ha már a puszta szövegeken kívül meg kellene ismerni valamit, az az adott író / költő személyisége, életútja és a kor, amelyben alkotott. Nálunk pl. ezek is csak elvétve kerültek szóba."
Mások meg épp attól készülnek ki, ha ilyesmiket kell memorizálniuk. :)
Szegény tanár bárhogy csinálja, mindenképpen az jön ki az egészből, hogy ő a hülye, lássuk be. ;-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!