Gimnáziumban felesleges tantárgy az irodalom?
Nem felesleges, de az hogy minden órán feleltet a tanár belőle szerintem egyáltalán nem fair. A kötelezőre is régen úgy tekintettem mint teher, értelmetlen hülyeség, pont azért mert utáltam az irodalmat a folyamatos felelések miatt.
Egyetem első félévében jöttem rá, hogy olvasni különben k*rva jó dolog és azóta havi 2-3 könyv simán megvan.
A nyelvtan sem felesleges, pláne hogy itt gyakorin olyan kérdéseket tesznek fel egyesek amiben a "haLYvágás" szerepel mint szó.
De visszatérve, az irodalom ugyanúgy az alapműveltség része mint a történelem.
Attól függ. Milyen típusú iskola, a diákok hány százaléka foglalkozik utána irodalommal. Az én sulimban természettudomány szakon vagyok, véleményem szerint így felesleges a heti 3 irodalom, elég lenne 1 is. Arról nem is beszélve hogy nem is a tananyag mentén haladunk hanem a tanár azt tanít amihez kedve van...
Persze tudom hogy ez nem mindenhol van így.
"a diákok hány százaléka foglalkozik utána irodalommal"
Ezt előre nem lehet tudni, illetve annyit lehet tudni, hogy valamilyen szinten mindenki, mivel a könyvek, a versek részei az életnek még akkor is, ha valaki mondjuk fizikai munkát végez 8 általánossal: ha máshogyan nem, filmeken keresztül találkozik irodalommal, irodalmi alakokkal legalább időnként, illetve a hasonlatokat, a szimbólumokat felismerni nem csak irodalmi művekben hasznos, hanem egyszerű emberi beszélgetésekben is.
"nem is a tananyag mentén haladunk hanem a tanár azt tanít amihez kedve van..."
Legalábbis te azt hiszed. (Olvastad egyáltalán a helyi tantervet vagy hogy hívják?)
Szerintem az elemzés az, ami nem csak felesleges, sokszor káros is. Hogy a költő a 2. versszak 3. sorának 4. szavával azt akarta mondani... Inkább olvasnának el a diákok 2x annyi verset, és ha ad nekik valamit, ha azt érzik, hogy gazdagabbak lettek tőle, hogy rákapnak az ízére, akkor jó, ha meg nem, akkor lapozzanak, és olvassanak el egy másikat.
Én jó voltam ezekből, de akkor is azt gondoltam, hogy t*k értelmetlen. Emlékszem, annak idején témazáró volt Csokonai A reményhez c. vers elemzése, és enyém lett az osztályban a legjobb (a tanár külön kiemelte, fel kellett olvasnom az osztály előtt, lefénymásolták meg minden más m*rhaság, ami ezzel járt.) Én meg kb. szégyelltem magam, hogy mennyi m*rhaságot hordtam össze abban a sz*rban, de úgy voltam vele, ha tényleg ez kell az 5-öshöz, akkor legyen... De kb. 20 évig nem olvastam a gimi után verseket, mire a magam örömére újra felfedeztem őket.
Ha már a puszta szövegeken kívül meg kellene ismerni valamit, az az adott író / költő személyisége, életútja és a kor, amelyben alkotott. Nálunk pl. ezek is csak elvétve kerültek szóba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!