Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Gimnáziumban felesleges...

Gimnáziumban felesleges tantárgy az irodalom?

Figyelt kérdés
Mit gondoltok? Milyen érvek szólnak mellette, és ellene?

2023. ápr. 10. 20:07
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
Nem, de merőben újra kellene gondolni a tanítás formáját
37 szavazat
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%
Jézus hogy lenne már felesleges? 🤦‍♂️
2023. ápr. 10. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Rengeteg embertől, nemcsak diáktól hallottam már megkérdőjelezni a tantárgy fontosságát
2023. ápr. 10. 21:22
 3/11 anonim ***** válasza:
88%

Nem felesleges, de az hogy minden órán feleltet a tanár belőle szerintem egyáltalán nem fair. A kötelezőre is régen úgy tekintettem mint teher, értelmetlen hülyeség, pont azért mert utáltam az irodalmat a folyamatos felelések miatt.


Egyetem első félévében jöttem rá, hogy olvasni különben k*rva jó dolog és azóta havi 2-3 könyv simán megvan.


A nyelvtan sem felesleges, pláne hogy itt gyakorin olyan kérdéseket tesznek fel egyesek amiben a "haLYvágás" szerepel mint szó.


De visszatérve, az irodalom ugyanúgy az alapműveltség része mint a történelem.

2023. ápr. 10. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
84%
Szerintem nem!
2023. ápr. 10. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
64%
Nem szeretnék semmit se mondani ellene... de hát annyi és annyi területe van az életnek, környezetnek, emberi érdeklődésnek, akár csak a kultúrának is, hogyha sose láttam volna belülről iskolát, és nekem kéne kitalálni, milyen tantárgyak legyenek, akkor hetvenedik helyen se jutott volna eszembe ilyesmi. Miközben ezt valami elsőrendű főtantárgynak tekintik. De engem inkább az döbbent le, hogy mennyi minden vesz körbe minket a valóságban, amiről aztán iskolában húsz év alatt (óvodától diplomáig) nemhogy tantárgy, egy büdös szó nem esik. Illetve egyes tárgyakon belül, hogy mit tanítanak, és mit nem, azon is lenne mit fejre állítani.
2023. ápr. 11. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
69%
Nem felesleges, de át kellene alakítani. Az elemzéseket kiszórnám belőle.
2023. ápr. 11. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
60%
Éppen nem az elemzéseket kéne kiszórni, hanem a feleltetéseket, meg egy csomó sallangot, hogy jusson idő az elemzésekre, hogy meg lehessen beszélni, mi mit jelent, hogy milyen pszichológiai jelenségeket lehet megfigyelni a szereplőkön, hogy jobban értsék a diákok, hogy hogyan működnek az emberek a való világban: hogy értsék, hogy amikor a szüleik azt mondják nekik, hogy akármi, az valójában mit akar kifejezni, mi lehet mögötte, hogy ne csak a szavakat hallják, hanem értsék az érzelmeket is, amik mögöttük vannak. De ha feleltetéssel megy el az idő, akkor pont a lényegre nem jut.
2023. ápr. 11. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
49%

Attól függ. Milyen típusú iskola, a diákok hány százaléka foglalkozik utána irodalommal. Az én sulimban természettudomány szakon vagyok, véleményem szerint így felesleges a heti 3 irodalom, elég lenne 1 is. Arról nem is beszélve hogy nem is a tananyag mentén haladunk hanem a tanár azt tanít amihez kedve van...

Persze tudom hogy ez nem mindenhol van így.

2023. ápr. 11. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
48%

"a diákok hány százaléka foglalkozik utána irodalommal"

Ezt előre nem lehet tudni, illetve annyit lehet tudni, hogy valamilyen szinten mindenki, mivel a könyvek, a versek részei az életnek még akkor is, ha valaki mondjuk fizikai munkát végez 8 általánossal: ha máshogyan nem, filmeken keresztül találkozik irodalommal, irodalmi alakokkal legalább időnként, illetve a hasonlatokat, a szimbólumokat felismerni nem csak irodalmi művekben hasznos, hanem egyszerű emberi beszélgetésekben is.


"nem is a tananyag mentén haladunk hanem a tanár azt tanít amihez kedve van..."

Legalábbis te azt hiszed. (Olvastad egyáltalán a helyi tantervet vagy hogy hívják?)

2023. ápr. 11. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem az elemzés az, ami nem csak felesleges, sokszor káros is. Hogy a költő a 2. versszak 3. sorának 4. szavával azt akarta mondani... Inkább olvasnának el a diákok 2x annyi verset, és ha ad nekik valamit, ha azt érzik, hogy gazdagabbak lettek tőle, hogy rákapnak az ízére, akkor jó, ha meg nem, akkor lapozzanak, és olvassanak el egy másikat.

Én jó voltam ezekből, de akkor is azt gondoltam, hogy t*k értelmetlen. Emlékszem, annak idején témazáró volt Csokonai A reményhez c. vers elemzése, és enyém lett az osztályban a legjobb (a tanár külön kiemelte, fel kellett olvasnom az osztály előtt, lefénymásolták meg minden más m*rhaság, ami ezzel járt.) Én meg kb. szégyelltem magam, hogy mennyi m*rhaságot hordtam össze abban a sz*rban, de úgy voltam vele, ha tényleg ez kell az 5-öshöz, akkor legyen... De kb. 20 évig nem olvastam a gimi után verseket, mire a magam örömére újra felfedeztem őket.

Ha már a puszta szövegeken kívül meg kellene ismerni valamit, az az adott író / költő személyisége, életútja és a kor, amelyben alkotott. Nálunk pl. ezek is csak elvétve kerültek szóba.

2023. ápr. 12. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!