Mi a véleményetek arról, hogy kikerül a logaritmus az érettségi követelményekből?
Kiveszik a középszintű követelményekből az új NAT alapján a:
-logaritmusos egyenletek, azonosságok
-szögfüggvények kiterjesztése valós számok halmazára
-abszolút értékes egyenletek
-skaláris szorzat
Kérdező, szerintem te politikusnak készülsz. Kiveszed a féligazságot, és azt lobogtatod. ?Miközben a következő bekezdésben arról van szó, hogy:
"A tanterv kidolgozói azt javasolják, inkább csak a matematika iránt fogékonyabb, a matematikával többet foglalkozó, műszaki, természettudományos, gazdasági irányban továbbtanuló diákoknak írják elő ezeket."
Így azért egészen más.
Logaritmus nélkül majd a kamatos kamatos példákat (ahol az évek számát kell kiszámolni) nem tudják majd megoldani.
Szögfüggvények nélkül fizikai feladatokat nem tudják megoldani.
Az abszolútértékes egyenletek az egyik legkönnyebb feladatok a diákok számára.
Skaláris szorzattal könnyen lehet igazolni, hogy két vektor merőleges egymásra.
Szerencsére nem az egész tantervből szedik ki, hanem csak a kevésbé tehetséges gyereknek nem kell ezt megtanulnia. Viszont hq bekerül a felsőoktatásba akkor valószínűleg az első matekvizsgája egyes lesz (pl BME).
Nem azzal van baj, hogy Dettike a műkörmös és Sárika az anglisztika szakos tanár nem fognak tudni logaritmust számolni, mert jó esély van rá, hogy ha bár érettségijük van, de ezt már rég elfelejtették, igazán talán sose értették. A baj ott van, hogy nem rendszerben gondolkoznak, akik ezeket kitalálják, hanem kihúznak egy dolgot, és azt hiszik milyen jófejek, mert a többségnek egy ilyen nyílván tetszik, hiszen nekik ezek csak tényleg matematikai szívatgatásoknak tűnnek, és haszontalan dolgoknak. Ahogy rámutattál, arra már nem térnek ki, hogy mi lesz a mérnökhalgatókkal, akik között most is rengetegen mennek hiányos matekismeretekkel egyetemre, és sírnak, hogy milyen nehéz. Ezek egy részét a 0. zh-val ki lehet szűrni, mert a középszint nemtudására nincs mentség, de a nem kötelezően elvárt anyagokat le kell adni, ahogy írtad is. Jelenleg is az emelt matekosoknak a matek A1 nagy része csak ismétlés (deriválás, integrálás). Fél év ilyenekkel megy el. Ezek nagyon régen kötelezőek voltak középiskolában. Ha ezzel a lépéssel belevennék azt is, hogy előírják az matek emeltet, akkor látszana, hogy rendszerben gondolkodnak, és az egyetemeknek nem kell ilyen dolgokkal foglalkozni, és nem kéne 2. félévben 3. féléves matekra hivatkozni, mert ugye a szaktárgyakat meg nem lehet odázni, annak a vége az lenne, hogy PhD képzés alatt talán eljutnának a szakma alapjaihoz...
Én amellett vagyok, hogy a gimi utolsó 2, de inkább 3 évében már nem kéne mindent (is) tanítani mindenkinek, tehát a leendő "irodalmároknak" és "történészeknek" elég lenne a közép matek (a fentiek nélkül), cserébe több irodalom és töri, a matek-fizikásoknak meg nem kéne a francia szimbolizmus és orosz realizmus íróinak garmadáit ismerniük, elég lenne 1-2-t. Kémiából se tanítanék 9.-ben kvantummechanikát, az is maradhatna a kémia iránt jobban érdeklődőknek, de "háztartási" kémia lenne mindenkinek. Illetve a fehérjeszintézis mélységeibe is csak fakton mennék bele bioszból, a transzkripciós-RNS és barátai megmaradnának a leendő orvosoknak, biológusoknak. És hosszasan sorolhatnám...
Mi sem mutatja szebben a fidesz hozzáállását az oktatáshoz. Egyszer arról beszélnek, hogy mennyi informatikus, mérnök kell, és szakokat szüntetnek meg, amik nem "piacképesek", meg hogy erősíteni kéne a termtud tárgyak oktatását, akár kötelező termtud érettségivel, most meg pont, hogy ez ellen tesznek. De hát többségük jogész, valószínűleg utálták a matekot...
"Ezek nagyon régen kötelezőek voltak középiskolában."
Ezek nagyon régen sem voltak mindig kötelezőek középiskolában. Hol így volt, hol úgy. De ezek a flikkflakkok akkor sem voltak bajok. Én például technikumban végeztem, ott nem volt differenciálszámítás matematikában, de amikor tovább léptem, a felvételi követelményekben benne volt (integrálszámítás nem), hát elővettem édesapám Obádovicsát, és értelmeztem, meg a felvételi példatárat, a Pálfait, és láttam, hogy sikerült értelmeznem. Nem tartom magamat különösebben okosnak, semmilyen észjátékos formációban (matekóra) nem voltam benn az első kettőben, de ha nekem ezt sikerült akkor, amikor még a vitaminok csak a köztudatban voltak természetesek, nem a gyógyszeres poncon, értékes fehérjét meg kevesebbet evet az átlagember, akkor most 40 év után azon agonizálunk, hogy aki mérnök akar lenni, az nem képes így összerakni a dolgokat? Ha azt mondják, ez kell oda, és ha azt mondják, ezt itt a gimiben nem vesszük, akkor...? Vajon...? Akkor tényleg lassan itt a világvége. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!