A tanárok mikor fognak már eljutni addig az igazságig, hogy felismerjék: gimnáziumi szinten meg kellene szüntetni a kötelező matematika oktatást, és választható tantárgyá kellene tenni?
Az emberek többségét egyáltalán nem érekli a matematika. Nem is értik, és nincs is szükségük rá.
A matematikából - gimnáziumi szinten - rétegtantárgyat kellene csinálni. Tehát, hogy választható legyen, és csak egy réteg tanulja, akik fizikusnak, matematikusnak tanulnak.
Itt vagyok például én, akinek már így a tanév elején megkeseríti az életét ez a tantárgy. Nem szeretem. Én arra hajtanék, hogy más tantárgyakból - amiket HASZNÁLOK MAJD AZ ÉLETBEN - kiváló érettségit tegyek.
Erre rám kényszerítik ezt az ostoba matematikát, aminek a gyakorlásával egy rakás idő el fog menni, és nem fogom tudni azokat a tantárgyakat úgy begyakorolni/megtanulni, amire VALÓBAN szükségem lenne (pl. angol nyelv)
És amiért dühös vagyok:
Mivel a matematika tanulása rengeteg időm elveszi, így el kell vetnem azt a tervemet, hogy a tanév végére autodidakta szinten eljutok valameddig a japán nyelvben...
Azt az időt, amit a japánra szánnék erre az átkozott matematikára kell szánnom.
Ezt a tantágyat a Sátán emlőjéből szopták ki, csak hátráltat!
Amit japánból tudok, azt is magamtól tanultam meg.
Egyedül jutottam el addig, hogy egyszerűbb szövegeket tudjak írni/olvasni.
Gondolkodás, logikai készség, kombinációs képesség, agyi kreativitás.
Intelligens diák nem ledobni alarja a feladatot, hanem minél többet tudni.
Minden tárgy összefügg egymással.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__magya..
Már korábban is ezen hisztiztél, és it se válaszoltál....
#23
Nem nekem kell válaszolni, hanem én várok válaszokat mert én vagyok a Kérdező.
Habár ebben az esetben a kérdés hülyeség volt, mert nem a tanárok döntenek a tananyag felől.
Mindenesetre, ha egszer eljutnék addig, hogy kormánytag legyek, bizonyos, hogy kezdeményezni fogom, hogy iktassuk ki a Gimnáziumból a kötelező matematika oktatást, és tanítsunk helyette mást, pl. filozófiát, emelt számban.
Bőven elég lesz, ha gimnáziumi szinten csak egy kis csoport (leendő fizikusok, matematikusok) tanulják ezt a tantágyat.
Ha nem lesz matek, akkor még több hozzád hasonló szerencsétlent fognak átvágni a pénzügyekben. Egy szimpla százalékszámítás problémát okoz majd.
Munkáltatói oldalról nézve viszont jól járnék. Azt mondanák a hozzád hasonszőrű munkavállalónak hogy emelem 20%-kal a fizetésedet, de aztán rögtön csökkentem ugyanennyi százalékkal. Én mint munkáltató jól járok majd.
Szép dolog hogy autodidakta módon tanulsz. De azért te se örülnél ha életmentő műtétet hajtana végre rajtad egy autodidakta módon képzett orvos.
#25
A százalékszámítas általános iskolai matek.
Nem az ellen beszélek.
Senki nem fosztja meg őket, simán felvehetné bárki a matekot, mint felvehető tantárgyat, de aki nem akarja, az ne tanulja.
Én azt akarom elérni, hogy ne legyen kötelező. Tanulja, aki akarja, de ne kényszerítsék senkire.
#26
Az irodalom művészet. Formálja a lelkedet. És azt meg lehet tanulni.
Ellenben a matematikával, ami számok meg betűk egymásra pakolt érthetetlen halmaza, amit csak a beavatottak (=akiknek van hozzá tehetsége) értenek meg.
Én teljes mértékben, abszolút meg vagyok győződve arról, hogy a matematikai tudást nem lehet elsajátítani, hanem születni kell rá. Egy halandó max abban reménykedhet, hogy legalább átcsúszik a matek érettségin, szerencsével.
Kedves barátom, én erről abszolút meg vagyok győződve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!