A tanárok mikor fognak már eljutni addig az igazságig, hogy felismerjék: gimnáziumi szinten meg kellene szüntetni a kötelező matematika oktatást, és választható tantárgyá kellene tenni?
Az emberek többségét egyáltalán nem érekli a matematika. Nem is értik, és nincs is szükségük rá.
A matematikából - gimnáziumi szinten - rétegtantárgyat kellene csinálni. Tehát, hogy választható legyen, és csak egy réteg tanulja, akik fizikusnak, matematikusnak tanulnak.
Itt vagyok például én, akinek már így a tanév elején megkeseríti az életét ez a tantárgy. Nem szeretem. Én arra hajtanék, hogy más tantárgyakból - amiket HASZNÁLOK MAJD AZ ÉLETBEN - kiváló érettségit tegyek.
Erre rám kényszerítik ezt az ostoba matematikát, aminek a gyakorlásával egy rakás idő el fog menni, és nem fogom tudni azokat a tantárgyakat úgy begyakorolni/megtanulni, amire VALÓBAN szükségem lenne (pl. angol nyelv)
És amiért dühös vagyok:
Mivel a matematika tanulása rengeteg időm elveszi, így el kell vetnem azt a tervemet, hogy a tanév végére autodidakta szinten eljutok valameddig a japán nyelvben...
Azt az időt, amit a japánra szánnék erre az átkozott matematikára kell szánnom.
Ezt a tantágyat a Sátán emlőjéből szopták ki, csak hátráltat!
Bocsánatot kérek, hogy otromba, és indulatos kifejezésekért...
De szomorú vagyok!
Most látom a tananyagban, hogy jönnek az exponenciális függvények.
Rá sem merek nézni.
Majd holnap. Addig erőt gyűjtök.
Művelt ember vagyok, de a természettudományok nem az erősségem. Bármennyire is szeretem pl. a biológiát, és bármennyire is érdekesnek tartom a fizikát kell fogadnom a korlátaimat, ezért nem megyek egyetemre. Ha valahogy be is kerülnék, csak lejáratnám magam ott.
Ellenben jó eszem van a történelemhez, értek a művészetekhez, filozófiához, pszichológiához, és érdekelnek a nyelvek.
"A tanárok mikor fognak már eljutni addig az igazságig, hogy felismerjék: gimnáziumi szinten meg kellene szüntetni a kötelező matematika oktatást, és választható tantárgyá kellene tenni?"
-ezt nem a tanárok döntik el
"Az emberek többségét egyáltalán nem érekli a matematika."
-mert nem figyelnek se órán, se otthon nem tanulnak.
"Nem is értik,"
-mert nem tesznek bele semmi energiát
"és nincs is szükségük rá."
-de van. egyetemen a képzések 90%-án kell, más jól kereső szakmákhoz kell, max annak nem kell aki gyárban áll egész nap a szalag mellett
"A matematikából - gimnáziumi szinten - rétegtantárgyat kellene csinálni. Tehát, hogy választható legyen, és csak egy réteg tanulja, akik fizikusnak, matematikusnak tanulnak."
-lol
"Itt vagyok például én, akinek már így a tanév elején megkeseríti az életét ez a tantárgy. Nem szeretem. Én arra hajtanék, hogy más tantárgyakból - amiket HASZNÁLOK MAJD AZ ÉLETBEN - kiváló érettségit tegyek."
-akkor szerezz felmentést.
"Erre rám kényszerítik ezt az ostoba matematikát, aminek a gyakorlásával egy rakás idő el fog menni, és nem fogom tudni azokat a tantárgyakat úgy begyakorolni/megtanulni, amire VALÓBAN szükségem lenne (pl. angol nyelv)"
-na és milyen karrierhez kell az angol aminél 0 matek tudással akarsz dolgozni? Londonban mosogatni?
"És amiért dühös vagyok:"
-magadra legyél az mert tanulás helyett a neten hisztizel
"Mivel a matematika tanulása rengeteg időm elveszi, így el kell vetnem azt a tervemet, hogy a tanév végére autodidakta szinten eljutok valameddig a japán nyelvben..."
-1, nem visz el rengeteg időt
-2, nem tudom elképzelni hogy nincs heti pár órád japánul tanulni. ez csak kifogás
"Azt az időt, amit a japánra szánnék erre az átkozott matematikára kell szánnom."
-túl fogod élni
"Ezt a tantágyat a Sátán emlőjéből szopták ki, csak hátráltat!"
-matek nélkül a kora középkorban lennénk még mindig.
Fizess elő matekingre, szánd rá azt a heti 2-3 órát és menni fog ha tényleg azzal foglalkozol. ha valaki tud olvasni az a kettest össze tudja kaparni érettségin. Amúgy meg középiskolában senki se olyan elfoglalt hogy ne legyen pár órája a hobbijára naponta (mi most a japán tanulás). ez most olyan mint amikor a dagadt embernek mindig van valami kifogása hogy épp miért nem fogy le.
A matematika középiskolai tanulásának nem az az elsődleges célja, hogy a matematika későbbi művelésére felkészítse a tanulókat, hanem az, hogy logikusan gondolkodni (analizálni és szintetizálni és e kettőt harmonikusan összehangolni) tanítson. Ezért kötelező tárgy a középiskolákban mindenütt a világon.
Ha belegondolsz, az okfejtésed mentén az összes középiskolai tárgyat fakultatívvá kellene tenni, hiszen vannak, akiknek az idegen nyelvek, vagy a szépirodalom értő olvasása, stb. nem megy. Egy mérnökjelölt ugyanezzel az erővel mondhatná, hogy a történelem tanulása elveszi az időt a matematikától és a fizikától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!