Nem túlzás egy 400 méteres villamosutazásért 640 Ft-ot követelni?
Ma a Margit-híd egyik oldaláról (Jászai mari tér) villamossal átmentem a másik oldalára. (Ezt kb. 200 méterre saccolom, időtartama egy margitszigeti megállóval 2 perc.) Ott átvettem egy könyvet, és 5 perc múlva indultam is vissza.
Ehhez az úthoz két teljes vonaljegyet kell érvényesíteni összesen 640 Ft-ért. Mivel mindkét villamoson hemzsegtek az ellenőrök és a közterület-felügyelők, ténylegesen ki is kellett fizetnem a két jegyet.
Európa összes általam ismert nagyvárosában (sok van Madridtól Moszkváig) már legalább 10-15 éve bevezették az időalapú jegyet, ami minimum annyit jelenet, hogy egy vonaljegyet 75-90 percig lehet használni, ezért 1-2 átszállással vagy egy ilyen visszafordulással megtett úthoz elég egy jegy, és nem kell kilométerre számítva ilyen horribilis árat fizetni. De pl. Pozsonyban, ahol már régebben jártam, ha jól emlékszem 4 féle időalapú jegy volt, a legrövidebb 20 perces az 1-2 megállóra utazóknak.
Nálunk ezt miért nem sikerült 20 év alatt megoldani, és miért követelnek ilyen abszurd tarifákat?
"De a németeknél a minimálbér is a magyarnak a négyszerese és ahhoz képest a jegyára olcsóbb."
1. A németeknél NINCS minimálbér!
2. A legtöbben havi 400 euro körül kapnak bruttóban Németországban, ami 120000 ft. (A munkanélküli segély 345 euro)
Szóval jobb, ha nem irsz hülyeségeket.
Köszönöm a 8-9-nek, a számból vették ki a szót. Magyarországin nettó 130 ezer az átlagbér. És Londonban mennyi? A másik meg az, hogy munkaidőben voltam, szép ruhában, alig volt időm. Így lóhalálában nem caflathatok át a Margit-hídon.
Aztán meg nem veszek 10 ezerért bérletet sem, mert csak heti egyszer-kétszer utaznék BKV-val. Ugyanis történetileg úgy alakult, hogy van egy kocsim. Amire a következőket fizetem: Évi 20 000 kötelező biztosítás, 10 000 baleseti adó, 16 000 súlyadó, kétévente 22 000 műszaki vizsgadíj, egyéb adminisztrációs díjak, ja és havi 6-8 ezer parkolási díj. És akkor még egy métert se mentem. Azt hiszem ezzel, meg a benzinár adótartalmával már elég jól szponzoráltam a BKV-ét.
"Évi 20 000 kötelező biztosítás, 10 000 baleseti adó, 16 000 súlyadó, kétévente 22 000 műszaki vizsgadíj, egyéb adminisztrációs díjak, ja és havi 6-8 ezer parkolási díj. És akkor még egy métert se mentem."
Évi több tízezer forintot kifizetni úgy, hogy egy métert se mész, összehasonlíthatatlanul drágább a 400 méterért kifizetett 640 ft-ért. Az nem zavar? :)
"Magyarországin nettó 130 ezer az átlagbér. És Londonban mennyi? "
Nem az a lényeg, hogy hol mennyi a fizetés, hanem az, hogy ne akard játszani a mártírt! A tömegközlekedés egy szolgáltatás, melynek meg van szabva az ára! Ha nem tetszik az ár, akkor ne vedd igénybe a szolgáltatást! Ez ilyen egyszerű!
Egy másik kommentelőnek pedig üzenem, hogy 400 €-t minijob-ért fizetnek. Rendes munkákért tisztességes bért kapsz. Dolgoztam Németországban, külföldi létemre nettó 1900 €-t kerestem. A barátnőm pedig szintén megkapott 1300-at nettóban.
Ne felejtsük el, hogy az ilyen utazások korántsem tipikusak. (Hiszen ha rendszeres, akkor megéri a bérlet, ha pedig nem rendszeres, akkor bőven legyalogolható és csak különleges esetekben - pl. rossz idő, időszűke - válik elkerülhetetlenné a közösségi közlekedés használata.) Éppen emiatt egy új jegyrendszer sem biztos, hogy lekövetné az ilyen igényeket, mivel időalapú jegyeknél is kiköthető, hogy csak a kiindulóponttól távolodó utazásokra legyen használható.
Ettől függetlenül persze a budapesti jegyrendszer egyszerűen elavult, nem kérdés, hogy reformra szorul. Van némi mérsékelt lelkesedés ez iránt a BKK-nál, de ez egyelőre kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!