Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem túlzás egy 400 méteres...

Nem túlzás egy 400 méteres villamosutazásért 640 Ft-ot követelni?

Figyelt kérdés

Ma a Margit-híd egyik oldaláról (Jászai mari tér) villamossal átmentem a másik oldalára. (Ezt kb. 200 méterre saccolom, időtartama egy margitszigeti megállóval 2 perc.) Ott átvettem egy könyvet, és 5 perc múlva indultam is vissza.


Ehhez az úthoz két teljes vonaljegyet kell érvényesíteni összesen 640 Ft-ért. Mivel mindkét villamoson hemzsegtek az ellenőrök és a közterület-felügyelők, ténylegesen ki is kellett fizetnem a két jegyet.


Európa összes általam ismert nagyvárosában (sok van Madridtól Moszkváig) már legalább 10-15 éve bevezették az időalapú jegyet, ami minimum annyit jelenet, hogy egy vonaljegyet 75-90 percig lehet használni, ezért 1-2 átszállással vagy egy ilyen visszafordulással megtett úthoz elég egy jegy, és nem kell kilométerre számítva ilyen horribilis árat fizetni. De pl. Pozsonyban, ahol már régebben jártam, ha jól emlékszem 4 féle időalapú jegy volt, a legrövidebb 20 perces az 1-2 megállóra utazóknak.


Nálunk ezt miért nem sikerült 20 év alatt megoldani, és miért követelnek ilyen abszurd tarifákat?



2012. máj. 15. 16:50
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
50%

"De a németeknél a minimálbér is a magyarnak a négyszerese és ahhoz képest a jegyára olcsóbb."


1. A németeknél NINCS minimálbér!

2. A legtöbben havi 400 euro körül kapnak bruttóban Németországban, ami 120000 ft. (A munkanélküli segély 345 euro)

Szóval jobb, ha nem irsz hülyeségeket.

2012. máj. 15. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 A kérdező kommentje:

Köszönöm a 8-9-nek, a számból vették ki a szót. Magyarországin nettó 130 ezer az átlagbér. És Londonban mennyi? A másik meg az, hogy munkaidőben voltam, szép ruhában, alig volt időm. Így lóhalálában nem caflathatok át a Margit-hídon.


Aztán meg nem veszek 10 ezerért bérletet sem, mert csak heti egyszer-kétszer utaznék BKV-val. Ugyanis történetileg úgy alakult, hogy van egy kocsim. Amire a következőket fizetem: Évi 20 000 kötelező biztosítás, 10 000 baleseti adó, 16 000 súlyadó, kétévente 22 000 műszaki vizsgadíj, egyéb adminisztrációs díjak, ja és havi 6-8 ezer parkolási díj. És akkor még egy métert se mentem. Azt hiszem ezzel, meg a benzinár adótartalmával már elég jól szponzoráltam a BKV-ét.

2012. máj. 15. 17:39
 13/31 A kérdező kommentje:
Azért álljon már meg a menet! Mi az, hogy havi 400 eurót kapnak a legtöbben? A németek rosszabbul élnek mint mi? És ennyivel? Te kikről beszélsz?
2012. máj. 15. 17:41
 14/31 anonim ***** válasza:
0%

"Évi 20 000 kötelező biztosítás, 10 000 baleseti adó, 16 000 súlyadó, kétévente 22 000 műszaki vizsgadíj, egyéb adminisztrációs díjak, ja és havi 6-8 ezer parkolási díj. És akkor még egy métert se mentem."

Évi több tízezer forintot kifizetni úgy, hogy egy métert se mész, összehasonlíthatatlanul drágább a 400 méterért kifizetett 640 ft-ért. Az nem zavar? :)

2012. máj. 15. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
52%

"Magyarországin nettó 130 ezer az átlagbér. És Londonban mennyi? "


Nem az a lényeg, hogy hol mennyi a fizetés, hanem az, hogy ne akard játszani a mártírt! A tömegközlekedés egy szolgáltatás, melynek meg van szabva az ára! Ha nem tetszik az ár, akkor ne vedd igénybe a szolgáltatást! Ez ilyen egyszerű!


Egy másik kommentelőnek pedig üzenem, hogy 400 €-t minijob-ért fizetnek. Rendes munkákért tisztességes bért kapsz. Dolgoztam Németországban, külföldi létemre nettó 1900 €-t kerestem. A barátnőm pedig szintén megkapott 1300-at nettóban.

2012. máj. 15. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 A kérdező kommentje:
14-es! Nem zavar, a te hülyeséged zavar kissé. "Az egy métert se mentem" kifejezés nyilván nem azt jelenti, hogy nem is megyek soha, hanem azt jelenti, hogy ezek a költségek még az autóval való mozgás költségeit nem tartalmazzák. Néha tényleg olyan érzésem van, hogy kiscsoportos óvodásokkal tárgyalok. De még azok többsége is értelmesebb, jobban ismeri a magyar nyelvet.
2012. máj. 15. 18:34
 17/31 anonim ***** válasza:
100%

Ne felejtsük el, hogy az ilyen utazások korántsem tipikusak. (Hiszen ha rendszeres, akkor megéri a bérlet, ha pedig nem rendszeres, akkor bőven legyalogolható és csak különleges esetekben - pl. rossz idő, időszűke - válik elkerülhetetlenné a közösségi közlekedés használata.) Éppen emiatt egy új jegyrendszer sem biztos, hogy lekövetné az ilyen igényeket, mivel időalapú jegyeknél is kiköthető, hogy csak a kiindulóponttól távolodó utazásokra legyen használható.


Ettől függetlenül persze a budapesti jegyrendszer egyszerűen elavult, nem kérdés, hogy reformra szorul. Van némi mérsékelt lelkesedés ez iránt a BKK-nál, de ez egyelőre kevés.

2012. máj. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 A kérdező kommentje:
Ja, hát amikor 1 Ft volt egy jegy (én még éltem akkor), akkor semmi gond nem volt azzal, hogy ha átszállok, vagy 5 perc múlva visszamegyek, akkor lyukasztok egy másikat. Na de 320-nál? Ma se tettem volna fel a kérdést, ha mondjuk 20 Ft lenne a tarifa. De így a kettő együtt nem megy, hogy az alapdíjat csúcsra járatjuk, közben a tarifarendszer meg olyan, amilyen 50 éve volt.
2012. máj. 15. 19:06
 19/31 anonim ***** válasza:
magyarországon most 215 ezer forint az átlagbér.
2012. máj. 15. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:
100%
Arra nem válaszoltál, hogy miért luxus neked oda-vissza gyalogolni 10-10 percet, ha már a jegyárról van időd itt vinnyogni.Amúgy nem azért, de a 4-6oson havi egyszer ha látok ellenőröket napközben...
2012. máj. 15. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!