Egy Alfa Romeo 166 nem túlzás első autónak?
Nem túlzás sőt...
Sokkal faxáb egy ilyet venni első kocsinak, mint pl egy 1.6-os gsi corsat, vagy turbós 205-ös kis peugeot.ot.
Ugye ez a kocsi széles, jó az útfekvése=kisebb rá a reális esély, hogy felcsavarodsz egy fára.
Míg a kisebb kocsiknál a kis tengelytáv, és a könnyű kasztni miatt sokkal rosszabb az útfekvésük, labilisak, kiszámíthatatlanok a gyors kanyarokban.ű
Fenntartása, hát igen:
-biztosítás egy rakás péz lesz szinte tuti, (első kocsi, nagyköbcenti, nagyobb teljesítmény) ajánlom az online biztosítás kalkulátorokat.
-tankolni sem lesz olcsó
nem vagyok túl jártas ekkora kocsik fogyasztásában, de szerintem 15 liter alá nem fogsz menni átlagban.
-és semmiképpen sem vegyél Twin sparkos-t szidják mint a bokrot.
én a 2.5-ös V6.ost ajánlom ha már mindenképpen alfát akarsz.
az alapvető hiedelem hogy az alfák megbízhatatlanok,
ez azért van mert mindenki hajtja őket (adott esetben jobban is mint kéne)..ezért kopnak hamarabb!
Érdekes módon a nők által használt alfák valahogy nem kerülnek szervízbe futómű és hajtásgondokkal.
(szomszédba van egy 156 os mióta az eszemet tudom csak kötelező dolgokra vitték)
Első autónak csak nagyot! Nem is értem a szülőket, hogy 17 éves gyereket miért ültetik 20 éves szuzukiba, ahol tuti megnyomorodik ha benéz egy nagyobb hibát. Márpedig eleinte bőven van sansz a koccra...
166-os alfák olcsók, nagyok, én is tuti legalább ekkorát vennék a gyerekemnek.
A fenntartása a fogyasztás miatt lehet több, a biztosítása... szerintem hogy negyedévente 10 ezer, vagy 25 az tök mindegy. Ha 169 lóerő feletti motorral veszed akkor teljesítményadó kétszeresét kell befizetni évente, hogy mennyit az függ a pontos teljesítménytől és az autó korától.
Alfám nem volt soha, így a megbízhatóságról nem tudok mit mondani... Azt meg nem mondom, hogy én mit vennék, mert ha neked ez tetszik, akkor ezt kell :)
Köszönöm a válaszokat!
Másodiknak: Én a 2.4-es JTD motorosat néztem és az állítólag megelégszik 8-9 literrel,ami egy ekkora motorral nem rossz. És úgy szeretném,hogy suli után diákmunkaként amit megkeresek havonta azt beleadnám a kocsi fenntartásába és a másik felét meg szerintem a szüleim állnák,de igazából még van kb 1 évem addig mire beteljesülne ez az álmom.
2. vagyok...
Igen igazad van, én a benzines 2.5 ösre értettem a 15 feletti átlagot.
Dízelnél valóban kijössz 9 liter körül...
A használt dízel autókkal egy nagy gond van... Amikor valaki újonnan megvesz egy dízel autót drágábban (mert a dízel mindig drágább) mint az ugyanolyan teljesítményű benzinest, akkor ezt azért teszi, mert tudja, sokat fog menni vele, és a fogyasztáskülönbségen történő spórolás miatt megéri a magasabb vételár.
Példának okáért 2000-ben, az alap 2000-es 166-os alfa ára 8,5 millió Ft. volt. A 2.4 jtd ára viszont 10 millió!!! A jtd 136 lóerő, a 2000-es benzines 155.
Na most mondjuk azt, hogy a benzines átlagban 13-at fogyaszt, a dízel mondjuk 10-et. Az autó méretei miatt, biztos nem 6-ot eszik... főleg városban. De mondjuk azt, hogy 100 km-en 4 litert spórolunk a dízellel akkoriban 250 volt a benzin, tehát 1000 Ft 100 km-ként. 1,5 milliót megspórolni 150.000 Km alatt lehet, ekkor hozza be a dízel azt a pénzt amennyivel drágább volt újonnan.
Magyarországon nem sokan mennek rövid idő alatt ennyit, ezért is van, hogy a 2,4 jtd alfák 80%-a ami itthon fut, külföldről lett behozva. Kint a nagyobb távolságok miatt, rengeteg ember megy évi 50-60 ezer km-t, és akkor 3 év alatt behozza az autó az árát. Ez a realitás.
Na és most jön a lényeg. Megnéztem a hasznaltauto.hu-n a dízel 166-osokat 2000-es, 2001-es évjárató autókban, mindegyikben 170, 180, maximum 195 ezer km van.... Na ezt nem szabad elhinni. Ezekben az autókban minimum a duplája van!!! Hiszen ha mentek vele sokat, akkor minek vették meg??? Hiába fogyaszt 4 literrel kevesebbet, ha egy ugyanilyen évjáratú 2000-es, vagy 2,5-ös benzines fél millióval olcsóbb!!! A dízelek 1,5, a benzinesek 1 millióról indulnak!
Mikor éri meg dízelt venni, ami 100km-enként 1000 forintot spórol nekünk, viszont 500 ezerrel drágább??? Ugye csak akkor ha az ember sokat megy.
Szóval használt dízelt én sosem vennék. Drágábban adják jóval mint a benzinest, és tutira a duplája van benne km-ben, mint amit odaírnak... Ha viszont van az autóban 300-350 ezer km. Akkor minden baja lesz, vagy már van...
Nyugodtan nézz meg több ilyen autót, egyiknek sem lesz magyar szervízkönyve, külföldit meg 10 euróért lehet venni kint, és azt írnak bele amit akarnak. Ha találsz véletlenül itthoni szervízkönyvest, olyat amit végig itthon vezettek!!!! Akkor azt is le kell ellenőrizni a márkaszervízben!! Hiában hozták az autót 2 évesen, és azóta mondjuk 8 éve itthon pecsételték a szervízkönyvet, ha a behozatalkor mondjuk volt benne 150 ezer km, visszapörgették, eldobták az eredeti sz.könyvet, és egy újat kitöltöttek mondjuk 40 ezer km-ről... Aztán ezt vezetgették itthon.
Szóval szerintem hülyeség dízelt venni... még ha találnál is olyat ami tutira annyit ment amit írnak, az legalább 1 millióval lesz drágább, mint egy benzines... Annyit a fogyasztáson meg 100 ezer km után fogsz megspórolni... addig meg nem lesz meg az autó...
"Hiszen ha mentek vele sokat, akkor minek vették meg???"
Elírtam ezt a mondatot, természetesen úgy szól, hogy "Hiszen ha NEM mentek vele sokat, akkor minek vették meg?"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!