Mit gondoltok a Desiro vonatokról?
Nem szeretem őket. Aki nem utazik vonattal (pl. a politikusok is), és meglátja őket, és el van ájulva, hogy "milyen szép vonat". Közben meg egy elhibázott konstrukció az egész. Ahogy az előző is írta, hasonlítsd össze utazási szempontból a FLIRT-tel. Ég és föld.
- vizuális utastájékoztatás csak kevés helyről látható
- az ajtónyitó gomb nem szolgál leszállásjelzőként
- az ajtó alatti "lépcső" baromi hosszú ideig nyílik
- a vezetőfülke ajtaját nem lehet becsukni úgy, hogy ne nyíljon ki
- 1. osztály elővárosi vonatra?
- a klíma sem az igazi
Most ezek jutottak eszembe, és ha belegondolsz, a FLIRT ehhez képest maga a tökéletesség.
És akkor tegyük hozzá, hogy a Desirok karbantartása kb. a 0-val egyenlő, mert ugye "minek azt". Persze erről nem maga a vonat tehet, de az összképhez hozzájárul, hogy nem kevesebb Desiro robban le, mint 30 éves M41-es.
Én szeretem őket, személyvonatokhoz ideális (persze nem IC kocsi, dehát nem is arra tervezték).
- a vizuális utastájékoztató sokkal elegánsabb, mint a Flirtben, itt egy tükörlap mögé van helyezve a kijelző. Elég kevés olyan hely van, ahonnan nem látható. A Flirttel ellentétben viszont a Desiron 3 nyelven mondják be a következő állomást, valamint közleményeket.
- az ajtónyitó nem való leszállásjelzőnek, ez nem villamos. Sokkal praktikusabb, hogy akkor tudod nyitni az ajtót, ha világít a gomb.
- a lépcső mindkét típusnál lassan nyílik, ez zavaró.
- a vezetőfülkét be lehet csukni rendesen, csak nem mindenki ért hozzá, ezért van, amit már elrontottak, de javítható lenne
- 1. osztály kellene a Flirtekre is, egy friss felmérés szerint az utasok kb 20 százaléka utazna személyvonaton 1. osztályon. (többek között én is)
- a klíma is csak karbantartás kérdése.
Összességében egy barátságos, elegáns vonat, és legalább ez viszonylag csendes. Engem nagyon tud idegesíteni a Flirt szuszogása és visítása. Valamint a Flirten rikító színű kék és sárga burkolatok vannak, a Desiron sokkal szebb, bükk-dekor fa hatású.
Szerintem jó vonat, csak kicsit több karbantartás kéne :)
ma 21:04
1-2 dologban nem értek veled egyet:D
"A Flirttel ellentétben viszont a Desiron 3 nyelven mondják be a következő állomást, valamint közleményeket."
Melyiken? Mert pl a Bp-Esztergom között közlekedő Desirokon nem.
"- az ajtónyitó nem való leszállásjelzőnek, ez nem villamos. Sokkal praktikusabb, hogy akkor tudod nyitni az ajtót, ha világít a gomb. "
Ez hülyeség, a Flirt ezzel is csak több a Desironál.
"- a vezetőfülkét be lehet csukni rendesen, csak nem mindenki ért hozzá, ezért van, amit már elrontottak, de javítható lenne "
A Desirok nagy részén szar a vezetőajtó, remeg, meg zörög menet közben, míg a Flirteknél nem.
"- 1. osztály kellene a Flirtekre is, egy friss felmérés szerint az utasok kb 20 százaléka utazna személyvonaton 1. osztályon. (többek között én is) "
Hülyeség szintén. A Flirt elővárosi vonat, annak ellenére, hogy nagy távú vonalakon is járatják. És egy elővárosi vonatra minek 1osztály? Ez olyan, mintha a metrón is lenne 1osztály:D
"és legalább ez viszonylag csendes."
Ja, csendes... Azért hallani egyfolytában a motor hangját, meg a zajszigetelés se valami jó.
"Flirt szuszogása és visítása." Nem szokott visítani:D Gyorsuláskor van egy kellemes hangja. Szuszogni, meg csak akkor szuszog, mikor a féket oldja a vezető.
Nem akarok vitát gerjeszteni, de a Flirt messze lekörözi a Desirot...
Akkor én is reagálnék a 3. válaszolónak! (mint a 2. válaszoló)
"Elég kevés olyan hely van, ahonnan nem látható."
Azért annyira nem kevés... A FLIRT-en csak a vonat 2 végéből, ott is csak néhány ülésről nem látszik. Szerintem jóval kevesebb. Ráadásul pont az általad említett tükrösség, na meg a kis betűméret miatt még nehezebben látszik, ami ki van írva. FLIRT-en gyönyörű szép nagy betűkkel, tükröződés nélkül látható minden, és szerintem itt pont nem az elegancia a lényeg.
"A Flirttel ellentétben viszont a Desiron 3 nyelven mondják be a következő állomást, valamint közleményeket."
Ehhez szerintem semmi köze a vonat típusának, a FLIRT is minden bizonnyal elbírná, hogy több nyelvet mondjanak fel rá. (Nem is értem, miért nem egységesítenek, és miért csak a Desiron mondják be több nyelven. És ahogy az előző válaszból kiderült, ott sem minden viszonylaton.)
"az ajtónyitó nem való leszállásjelzőnek, ez nem villamos."
Szerintem meg pont való neki. Desiron utálom, hogy meg kell várni, amíg elkezd világítani a gomb, mert ugye csak utána történik bármi is. Az meg a mozdonyvezetőtől függ, hogy mennyi idő után engedélyezi az ajtónyitást megállás után, és akkor a tapasztalatlanabb utasok csak néznek, hogy miért nem nyílik az ajtó... FLIRT-en ilyen nincs, rögtön nyílik megálláskor, ha be volt nyomva, és ez mindenképp időspórolás. (Talenteken is így megy egyébként.)
"a lépcső mindkét típusnál lassan nyílik"
Nem, egyáltalán nem. FLIRT-en gyakorlatilag kisuhan a lépcső, legalábbis a Desirohoz képest, ami csigalassú, éppen ezért nem is igazán használják. (Mondjuk FLIRT-en is sokszor használják indokolatlanul, pl. az extrém magas peronos Kelenföldön.)
"a vezetőfülkét be lehet csukni rendesen"
De FLIRT-en még rendesebben be lehet csukni, ott ezzel semmilyen probléma nincs. Ja, még ide akartam írni, hogy szerintem elég bosszantó lehet a mozdonyvezetőnek, hogy mindenki látja őt, legalábbis én nem annyira szeretnék így dolgozni, és nem is látom az értelmét. FLIRT-en ez is sokkal jobb.
"1. osztály kellene a Flirtekre is, egy friss felmérés szerint az utasok kb 20 százaléka utazna személyvonaton 1. osztályon."
Hát nem tudom, akikkel én utazom reggelente, azok biztos nem fizetnének 25%-kal többet, és úgy érzem, viszonylag üresen mennének az 1. osztályú részek. Most is csak annyi értelme van, hogy 4 üléssel kevesebb fér a Desirokba, ugyanis az 1. osztályú részek eleve 2. osztályként közlekednek az elővárosban, így még haszon sincs rajtuk. Arra jó még az 1. osztály, hogy így a Desirokat könnyebben el lehet adni távolsági vonatnak, de ez csak a vasútnak jó, az utasoknak nem.
"a klíma is csak karbantartás kérdése."
Ez mondjuk valószínűleg igaz, mindenesetre nem növeli a Desirok népszerűségét, hogy rendszeresen 40 fok van rajtuk.
"legalább ez viszonylag csendes"
Szerintem abszolút nem csendes! Egész úton megy a monoton motorhang, szerintem borzalmas (bár tény, hogy ez a dízelmotor sajátsága, de szerintem eleve gondok vannak a hangszigeteléssel). A FLIRT-en igaz, hogy olykor előfordul az a bizonyos "szuszogás", de amúgy olyan csönd van rajta, hogy olyat még Magyarországon nem láttam. Amikor elhúz mellettünk egy régi kocsis vonat, gyakorlatilag meg sem hallom.
"Valamint a Flirten rikító színű kék és sárga burkolatok vannak, a Desiron sokkal szebb, bükk-dekor fa hatású."
Ez már csak ízlés kérdése, nekem mind a kettő tetszik. Bár a Desiron szerzett "szép" emlékek miatt inkább a FLIRT stílusa jön be, de amúgy tényleg mind a kettő szép.
Én sem akarok vitát csinálni ebből, de szerintem Te egy Desiro rajongó vagy, és kicsit elfogultan kezeled a Desirot, ami valóban nem egy kifejezetten rossz vonat, de a FLIRT-hez képest nagyon-nagyon el van maradva. (A FLIRT sem tökéletes, azért tudnék hibákat, legalábbis olyan dolgokat mondani, ami jobb lehetne.) Pár éve tényleg a Desiro volt a legjobb vonat, de mostanra már elég középkategóriának mondható.
Ja igen, a zörgés... A Desiron tényleg nagyon elegánsak az üveglapok meg üvegajtók, de olyat még nem láttam, ami nem zörög valamennyire, főleg ezeken a jó kis magyar pályákon.
Plusz most jutott eszembe, hogy a Desiron valahogy spóroltak a kukákkal és az ablak melletti asztalkákkal, FLIRT-en ehhez képest ezzel semmi gond nincs, mindenhol van.
harmadik vagyok. Nem tartom magam Desiro fannak, csak viszonylag gyakran utazom mindkét típussal, és feltűntek a különbségek.
- utastájékoztatás: a hároom nyelvű szöveg minden Desiro-s vonalra meg van csinálva, Esztergom fele is. Sajnos nem mindig működik tökéletesen (ez tényleg zavaró) Itt van néhány felvétel: [link]
- ajtónyitó gomb: az összes EC, IC kocsin, posta Bhv-n, Hernyón (, ...) olyan a gomb, hogy ha világít, akkor tudod nyitni. Szerintem ez így jó is, Flirten előfordulhat olyan eset, hogy világít a gomb, de mégsem lehet ajtót nyitni. Ekkor hiába nyomogatod. Lehetne valami megkülönböztető jelzés, hogy lehessen látni, hogy jeleztem, vagy most nyitható az ajtó (pl.: ha jeleztem, csak minden második LED világít). Így már jó lenne. Jelenlegi formájában szerintem a Desiro-n praktikusabb.
- vezetőállás ajtó: az tény, hogy nálunk már a nagyja szar. De meg lehet csinálni normálisan is, például a Német (DB) Desirokon sem nyílik ki az ajtó.
- 1. osztály: van értelme elővárosi személyvonaton is, ugyanis ott nagyobb esélyel van ülőhelyed, és kényelmesebb is. Nem kell sok, de néhány hely azért igen. Megint csak egy német példa: ott még az S-Bahn-on is van néhány 1. osztályú ülés, és ki is van használva. Nem kell sok, de pl.: Desiro esetében az 1. osztályú szakasz miatt 2-vel kevesebb ülőhely van. Ez nem olyan sok, viszont így 12-en (teljes kihasználtság esetén) vesznek drágább jegyet, ami jobb, mint ha kettővel több olcsóbb lenne. Ez a vasúttársaságnak is megéri, valamint az utasnak is, mert van helye, kényelmesebb, tudja használni a laptopot, ...
Nem véletlen, hogy a Balaton észeki partján a Desirokon is meghirdették az 1. osztályt (személyvonatként járnak)
- csendessség: számomra a dízelmotor hangja sokkal kevésbé zavaró, mint a szuszogás, és visítás. Inkább hosszabb ideig hallgatom a dízelmotort, mint fékezésnél a szuszogást, és az állandó magad hangú zúgást, főmegszakító hangos kattogását, ... de persze ez izlés kérdése
- lépcső: ami összességében feltűnik, hogy Desiro-n egyből kinyílik az ajtó (mert nem nyitnak lépcsőt), Flirten viszont még szintben lévő magasperonnál is kell várni, ilyenkor a tapasztalatlanabb utasok nyomkodják végig a gombot. Lehet, hogy lassabb a Desiron, de legalább magasperonnál nem használják.
Nekem az is fontos, hogy egy vonat szép legyen, a Desironál íveltek az oldalfalak, a lámpa nem világít a szemedbe, hanem szórt fényt ad, a faburkolat szép, a karfák, kisasztalok is fából vannak. A Flirtnek kicsit "műanyagvonat" hatása van, a karfa, asztal is szürke műanyag, meg a kék-sárga burkolat sem tetszik.
megnt én vagyok, az előbb elfelejtettem a szemeteseket írni :D
Azért van belőle kevesebb, mert az előterekben van szelektív kuka, ez a megoldás megint csak környezettudatosabb, és több, mint ami a Flirten van
tegnap 21:20-es vagyok!
"- utastájékoztatás: a hároom nyelvű szöveg minden Desiro-s vonalra meg van csinálva, Esztergom fele is. Sajnos nem mindig működik tökéletesen (ez tényleg zavaró) Itt van néhány felvétel: "
Akkor már megcsinálták ott is.
Egyébként a Bp-Dunakeszi-Vác-Szob vonalon közlekedő posta BHV-kon is 3nyelven van utastájékoztatás:)
"- ajtónyitó gomb: az összes EC, IC kocsin, posta Bhv-n, Hernyón (, ...) olyan a gomb, hogy ha világít, akkor tudod nyitni. Szerintem ez így jó is, Flirten előfordulhat olyan eset, hogy világít a gomb, de mégsem lehet ajtót nyitni. Ekkor hiába nyomogatod. Lehetne valami megkülönböztető jelzés, hogy lehessen látni, hogy jeleztem, vagy most nyitható az ajtó (pl.: ha jeleztem, csak minden második LED világít). Így már jó lenne. Jelenlegi formájában szerintem a Desiro-n praktikusabb. "
Ebbe felesleges beleakaszkodni, hiszen a Flirt tudja ugyanazt, mint a Desiro és a többiek. A leszállásjelzés csak egy plusz.
"- 1. osztály: van értelme elővárosi személyvonaton is, ugyanis ott nagyobb esélyel van ülőhelyed, és kényelmesebb is. Nem kell sok, de néhány hely azért igen. Megint csak egy német példa: ott még az S-Bahn-on is van néhány 1. osztályú ülés, és ki is van használva. Nem kell sok, de pl.: Desiro esetében az 1. osztályú szakasz miatt 2-vel kevesebb ülőhely van. Ez nem olyan sok, viszont így 12-en (teljes kihasználtság esetén) vesznek drágább jegyet, ami jobb, mint ha kettővel több olcsóbb lenne. Ez a vasúttársaságnak is megéri, valamint az utasnak is, mert van helye, kényelmesebb, tudja használni a laptopot, ...
Nem véletlen, hogy a Balaton észeki partján a Desirokon is meghirdették az 1. osztályt (személyvonatként járnak) "
Ezzel akkor sem értek egyet. Mondok egy példát pl. Vác-Bp, a menetidő max. 40perc(rendes személy, nem a zónázó), ide minek első osztály? Lehet, hogy kényelmesebb, de teljesen felesleges.
"- lépcső: ami összességében feltűnik, hogy Desiro-n egyből kinyílik az ajtó (mert nem nyitnak lépcsőt), Flirten viszont még szintben lévő magasperonnál is kell várni, ilyenkor a tapasztalatlanabb utasok nyomkodják végig a gombot. Lehet, hogy lassabb a Desiron, de legalább magasperonnál nem használják. "
A Flirten se kell mindig a lépcsőre várni. Ha a vezető nem engedélyezi a lépcsőt, akkor ennél is azonnal lehet nyitni az ajtókat.
"Nekem az is fontos, hogy egy vonat szép legyen, a Desironál íveltek az oldalfalak, a lámpa nem világít a szemedbe, hanem szórt fényt ad, a faburkolat szép, a karfák, kisasztalok is fából vannak. A Flirtnek kicsit "műanyagvonat" hatása van, a karfa, asztal is szürke műanyag, meg a kék-sárga burkolat sem tetszik."
A Flirt sokkal szebb belülről, de ez megint ízlés dolga. Viszont az a fakarfa nagyon kényelmetlen! Az csak szép, de egy idő után fájni fog a kezed, ha arra használod, amire való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!