Mit gondoltok? Földalatti villamost vagy metrót érdemes lenne vidéki nagyvárosokban építeni? Pl. Debrecen, Szeged, Miskolc stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
földalatti villamost töredék pénzért építhetsz, metró sokkal drágább, és mivel jobb a földalattinál?
egy okot tudok amikor jobb a metró vagyis amikor azt kell, ha nem lehet a kéreg elé helyezni valamiért, mert pl ott már van valami, vagy ha nem alkalmas rá, de többségében szerintem megvalósítható a földalatti.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem nem. Ezek a városok annyira nem nagyok.
A beruházás egészen biztosan soha nem térülne meg. Mert ugye azt ki kell fúrni/ásni, szigetelni, síneket lerakni, szerelvényeket vásárolni, külön személyzetet fenntartani... iszonyatos költségei vannak.
És mennyi utas lenne rá? Egy metrószerelvény simán elvisz 600-800 utast. Nagyon ritkán kellene járatni ahhoz, hogy megteljen, akkor meg nem érné meg, hiszen annyi ideig kellene várni, hogy egy gyakrabban közlekedő buszjárattal előbb odaérne az ember, ahová akar.
Én inkább a trolira szavazok, ha már, mert kisebb infrastruktúrát igényel, és ahogy fokozatosan átállunk a megújuló energia használatára, egyre környezetbarátabb lesz ugyanúgy, mint a metró.
Én mélyépítő vagyok. A föld felszínén létesíteni közlekedési pályát jóval olcsóbb, kevesebb problémát kell megoldani. Viszont a föld alatti közlekedés kevésbé van kitéve környezeti hatásoknak, ha már elkészült, így biztonságosabban üzemeltethető, elérhető nagyobb sebesség.
Magyarországon,vidéki nagyvárosokban túl nagy beruházás lenne ez jelenleg.
Én is az utolsó két hozzászólóval értek egyet :)
Troli Szegeden és Debrecenben van és ugye Budapesten is.
Egyébként van olyan szerelvény ami csak 200-300 embert tud elvinni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!