Mi értelme ennek a vasúti körjáratnak: Bp. Keleti- Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Bp. Nyugati?
Ha valaki Budapestről mondjuk Miskolcra akar utazni, az biztos nem Szolnokon és Debrecenen át akar majd menni.
Azt sem értem, miért van az, hogy a Keletiből indul és a Nyugatiba érkezik? Mi lesz akkor utána azzal a vonattal? Visszaküldik ellenkező irányon? Miért nem ugyanaz a pu. fogadja, amelyik indítja?
Eltérő útvonalakon közlekednek.
A Nyugati-Szolnok-Denrecen útvonal sokkal ésszerűbb Nyugatiból mint a Keletiből. Ahhoz, hogy a Keletiből ki tudjon vergődni az úgynevezett 100-as vonalra (Nyugati-Szolnok-Debrecen-Záhony) Budapesten a Körvsúton kellene mennie, ami csak Budapesten belül egy 30 perces kacskaringózás lenne, lényegében feleslegesen.
Így sokkal ésszerűbb, a 100-as vonalon megy egyenesen a Nyugatiból, majd a 80-as vonalon folytatja aminek a végállomása a Keleti. Itt megintcsak megkíméljük őket egy 30 perces felesleges városnézéstől.
Természetesen aki Miskolcra akar menni, az nem a Szolnoki irányt veszi igénybe, hanem a Keletiből indul, és Füzesabony->Miskolc irányban közelít.
Miért jó ez?
Ezt 2006-ban vezették be, és Körintercitynek nevezik. Sokkal gazdaságosabb a szerelvénykihasználás, kevesebb szerelvény is elegendő ugyanannyi vonat közlekedtetéséhez, a személyzet is optimálisabban kihasználható, illetve például átszállásmentes IC kapcsolatot ad Szerencs és Debrecen között péládul, vagy Miskolc és Püspökladány között.
Nem csak a "végekben" kell gondolkodni, a köztes útirányok is sokkal szerencsésebbek.
Nagyon bejött ez a húzása a MÁV-nak, persze elsőre vicces, hogy Nyugatiból Kletibe, de 2006 előtt is ezvolt, csak külön szerelvény, azon 2 mozdony, 2 mozdonybvezető 4 kalauz mindenből dupla kellett. És az utasoknak is át keleltt szállniuk, nomeg a szerelvények is sokkal többet álldogálltak a tárolóvágányon, ami ugye nem gazdaságos.
Miért nem ugyanaz a pu. fogadja, amelyik indítja???
"Önzőség lenne."
A Nyugatit ki lehetne hagyni a körből, mert vágánykapcsolati szempontból éppen onnan nem lehet 80a vonalra közlekedni, viszont a Keletiből egyaránt lehet közvetlenül 120a Szolnokra és 80a Miskolcra is.
Ellenben, Cegléd - Köki - Zugló pont a 100a vonal mentén fekszik erre lenne gazdaságosabb járatni valamennyi kör IC-t.
Tehát, lehetne "önzőzni" 120a vonal által, de úgy Szolnok és a Keleti között nincs alkalmas BKV kapcsolattal ellátott megállási lehetőség és Cegléd is kimaradna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!