Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme ennek a vasúti...

Mi értelme ennek a vasúti körjáratnak: Bp. Keleti- Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Bp. Nyugati?

Figyelt kérdés

Ha valaki Budapestről mondjuk Miskolcra akar utazni, az biztos nem Szolnokon és Debrecenen át akar majd menni.

Azt sem értem, miért van az, hogy a Keletiből indul és a Nyugatiba érkezik? Mi lesz akkor utána azzal a vonattal? Visszaküldik ellenkező irányon? Miért nem ugyanaz a pu. fogadja, amelyik indítja?


2010. szept. 3. 23:18
 1/8 anonim ***** válasza:
ennek körintercity a neve, de én se tudom mi értelme van. nyíregyházi vagyok, és utaztam már vele, és úgy hogy miskolc irányából jött, és debrecen felé haladt tovább. szóval nem fordítják meg hanem rögtön halad tovább. remélem vmennyire tudtam segíteni :D
2010. szept. 3. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Biztos van értelme, ha megéri járatni. És nem kell Budapestről Miskolcra menni ilyen kerülővel, de mondjuk Debrecenről Miskolca már jó ez a járat, vagy Nyíregyházáról.
2010. szept. 3. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Eltérő útvonalakon közlekednek.

A Nyugati-Szolnok-Denrecen útvonal sokkal ésszerűbb Nyugatiból mint a Keletiből. Ahhoz, hogy a Keletiből ki tudjon vergődni az úgynevezett 100-as vonalra (Nyugati-Szolnok-Debrecen-Záhony) Budapesten a Körvsúton kellene mennie, ami csak Budapesten belül egy 30 perces kacskaringózás lenne, lényegében feleslegesen.

Így sokkal ésszerűbb, a 100-as vonalon megy egyenesen a Nyugatiból, majd a 80-as vonalon folytatja aminek a végállomása a Keleti. Itt megintcsak megkíméljük őket egy 30 perces felesleges városnézéstől.


Természetesen aki Miskolcra akar menni, az nem a Szolnoki irányt veszi igénybe, hanem a Keletiből indul, és Füzesabony->Miskolc irányban közelít.


Miért jó ez?


Ezt 2006-ban vezették be, és Körintercitynek nevezik. Sokkal gazdaságosabb a szerelvénykihasználás, kevesebb szerelvény is elegendő ugyanannyi vonat közlekedtetéséhez, a személyzet is optimálisabban kihasználható, illetve például átszállásmentes IC kapcsolatot ad Szerencs és Debrecen között péládul, vagy Miskolc és Püspökladány között.

Nem csak a "végekben" kell gondolkodni, a köztes útirányok is sokkal szerencsésebbek.


Nagyon bejött ez a húzása a MÁV-nak, persze elsőre vicces, hogy Nyugatiból Kletibe, de 2006 előtt is ezvolt, csak külön szerelvény, azon 2 mozdony, 2 mozdonybvezető 4 kalauz mindenből dupla kellett. És az utasoknak is át keleltt szállniuk, nomeg a szerelvények is sokkal többet álldogálltak a tárolóvágányon, ami ugye nem gazdaságos.

2010. szept. 3. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Amúgy igen se a Nyugatiban se a Keletiben nem forgatják őket, beérkezik a szerelvény másik végére megy egy mozdony a másik mozdonyt ami hozta lekapcsolják és nem sokkal később megy is visszafelé.
2010. szept. 3. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
23:39 - Bölcs és precíz válasz.
2010. szept. 4. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Miért nem ugyanaz a pu. fogadja, amelyik indítja???


"Önzőség lenne."


A Nyugatit ki lehetne hagyni a körből, mert vágánykapcsolati szempontból éppen onnan nem lehet 80a vonalra közlekedni, viszont a Keletiből egyaránt lehet közvetlenül 120a Szolnokra és 80a Miskolcra is.



Ellenben, Cegléd - Köki - Zugló pont a 100a vonal mentén fekszik erre lenne gazdaságosabb járatni valamennyi kör IC-t.


Tehát, lehetne "önzőzni" 120a vonal által, de úgy Szolnok és a Keleti között nincs alkalmas BKV kapcsolattal ellátott megállási lehetőség és Cegléd is kimaradna.

2010. szept. 4. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Igen, meg Zugló is, Kőbánya-Kispest is, illetve Cegléd is. Továbbutazási szempontból ezek fontos állomások, megállóhelyek.
2010. szept. 4. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a precíz válaszokat, így már érthető. Csak furcsa volt Szolnokon kiírva látni, hogy Bp. Keletiből érkezik és (nagy kerülővel) Bp. Nyugatiba megy a szerelvény.
2010. szept. 4. 14:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!