Mit gondoltok az Alstom-ügyről? Mikor lesznek új metró kocsik Budapesten?
Mégis meddig kell még ilyen járművekkel járnunk? Hangosak, régiek, veszélyesek, mocskosak stb..
Most a legújabb terv az hogy új pályázatot írnak ki. nah amire azt kiírják, megnyerik, pénzt kapnak rá és legyártják őket.. Hosszú évek telnek el. A BKV j
A főváros magának csinált a bajt a metrókocsikkal! Semmi baj nincs a fékekkel, csak a városvezetés rájött, hogy kell egy indok amivel vissza lehet csinálni mindent!
NINCS PÉNZ!
Ne haragudj kedves első válaszoló, de süt rólad az ostobaság, és ne vedd sértésnek, hiszen ez nem a te hibád. Jól megetted, bekajáltad amit a sajtó eléd rakott, és most ezekkel a nagy gondolatokkal dobálózol.
Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy túl széles ahhoz hogy az alagútba lemenjen? :-)) Ez azért nem úgy megy hogy találomra legyártanak egy x szálességú kocsit, aztán ha nem fér be azt mondjuk, elbasztuk főnök úr...
Ez a nem fér be az alagútba dolog akkor égett be az regységsugarú emberek gyöpös agyába, amikor az Alstom közlekedésére még nem volt engedély, és az űrszelvényt egy orosz kocsira helyezett Alstom méretű hungarocell kockákkal ellenőrizték.
Ez nem azért volt mert esetleg nem férne be: Befér az, csak az űrszelvény nem minden esetben van meg: elég egy eltörött kábeltartó miatt lelógó kábel, rögtön megeshet, hogy az orosz kocsi elfér, az Alstom nem. Ezt ellenőrizték, és ellenőrzik rendszeresen nem csak az alstomok miatt. Az űrszelvényt korábban is folyamatosan ellenőrizték,van erre speciális kocsi.
Ezt a 160 cm-t nem tudom honnan szülted, de gondolom ez is valamelyik nagyotmondunk-bulvárlapból. Engem 192 centivel áldott emg a jóisten, és köszönöm, kényelmesen felegyenesedve elfértem benne. Egyedül az átjáró hidlásoknál húztam leljebb a fejemet, de nem 30 centinyit :D De összehasonlításképp: az orosz ajtajával szembenállva a szemem síkja az ajtófélfa tetejével van, tehát ott még jobban le kell hajolnom mint az alstomon.
A fékrendszerről pedig annyit, hogy egyáltalán nem gagyi: jelenleg Magyarországon 60 motorvonat, 10 mozdony (ezek mind 160 km/ó sebességgel) és 10 másik féle motorvonat 140 km/ó sebességgel fut hasonló szoftvervezérelt fékrendszerrel. Felmesül a kérdés, hogy ha 160km/ó-ra (sőt, Ausztriában 230km/ó-ra!!) megfelelő ez a fékrendszer akkor a metróban 70km/ó-ra miért nem? Kicsit köekedésszagú a dolog, szakmai szemmel is.
Mindemellett az előírások elavultak, az OVSZt még a gőzösök korában írták. Azóta ""kicsit"" megváltozott a technika.
Ennek ellenére nem tudom mikor fognak futni a kocsik. Van-volt jópár más tényleg létező hibája (pl fülkejató zár, elektromos szekrényajtók, zöldhurok) de azt gondolom, ezek javíthatóak, modosíthatóak igény szerint, természetesen az alstom költségén.
Valakinek (mondjuk a fidesznek??) érdeke most bebizonyítani hogy az előző városvezetés ezt is elbasxzta.
Aztán az utasok meg utaznak a 3,2 millió km-es, túlfutott orosz kocsikon....
Jah, elfelejtettem írni: Az alstom rengetegszer volt lent az alagútban még a próbafutások soráb. Sőt a próbafutás jórészét az alagútban is teljesítenie kellett.
Azt hiszem ezzel eloszlattam a nem fér be kérdéskört.
Az a helyzet, hogy ebbe a rohadt országban minden rohadt beszerzés (pláne az ilyen nagy mérvűek) esetében nem az nyer aki a legjobb, hanem akinek a legjobb a mutyizása. Sok rosszat mondanak az alstomról, de nem lehet tudni hogy ezek hány százaléke valós indok és hány százaléka mondva csinált.
A fékekkel kapcsolatban:
- vagy már az elején tudták hogy így nem fog megfelelni, de "majd átnyomják valahogy"
- vagy menet közben találták ki ezt az indokot...
Akkora pénzekről van szó, és olyan érdekekről, amiket egy kívülálló nem igazán lát át. Az mindenesetre biztos, hogy az összes politikust kivétel nélkül kivégezném, mert amennyi hazaáruló tettet már végrehajtottak, az túlmegy minden határon...
Igen, mire ebből (is) lesz valami évek fognak eltelni, de "kit érdekel" ha megfelelő érdek csoportok ebből milliárdokat fognak kaszálni.
Hozzáteszem nem lepődnék meg, ha néhány hónapon belül kitalálnák hogy mire átfut a következő kör, addigra már nem bírják ki a régi kocsik és hirtelen fel kell újítani a régieket. Majd lezaljanak a perek, stb és a végén mégis az Alstom fog nyerni.
Ha véletlenül ez lesz a szitu pár év múlva, akkor íme a történelemnek, és erre a bejegyzésre hivatkozva:" én megmondtam... :)"
A régiek nem veszélyesek, az meg hogy mocskos nem a BKV hibája, hanem az utazóközönségé.
Annyi adalék még, hogy elvben az alstommal kapcsolatos szerződésben benn van az, aki újítaná a régi kocsikat. Persze isten ments, hogy ezzel és a feljebb tett kijelentésem között bárki is bármilyen párhuzamot vonjon...
A legújabb hír: nem tudni, hová lettek az engedély nélkül legyártott metrókocsik? Talán már régóta futnak valahol Ázsiában?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!