A 2B villamosnak mi értelme?
#29
Szerintem a példára válaszoltam, viszontválaszt viszont nem kaptam.
#28
Jól mondod, a Boráros téren. De ennyi. Márpedig Pesterzsébet többségének úticélja nem a Boráros tér. És akkor ott tartunk, hogy volt két átszállás, hogy aztán ugyanazzal a járművel elérd a Fővám teret, mint amire már Pesterzsébeten is fel tudtál volna szállni. Én valahogy nem látom benne a zsenialitást, hogy többszöri átszállással érjek oda ugyanakkor, mintha csak szimplán felszálltam volna rá, és leültem volna. Merthogy a 223E és 224E már Pesterzsébet központjában is lutri, hogy van rajtuk ülőhely.
Több válaszban darabokban ott a megoldás:
- Összeköti Pesterzsébetet a belvárossal
- Ezt a már meglevő vágányok segítségével, kvázi nulla építéssel oldotta meg.
Kérdező: lenne bármi előnye, ha nem lenne a 2B, hanem csak a Ferenc körútig, 51-esként járna a villamos? Mert igazából ez az egyetlen érv van ellene, hogy így a Mester utcai szakasz ellátása csökkent. 223-224-gyel meg már leírták miért felesleges összehasonlítani, nagyon kicsi az a terület, amit mind a kettő lefed.
És még egy dolog: Az átszállás-mentesség nem csak az "unatkozó nyugdíjasok hóbortja". Ha nem bérletes vagy, hanem jeggyel utazol, akkor is számít, hogy hány jármúvet veszel igánybe. Még az idő alapú jegynél is, ahol 1-1 átszállás idővesztesége miatt épp kicsúszhatsz a jegy idejéből.
De pl. adott esetben csomagokkal megrakodva is kényelmesebb. Én pl amíg kolis voltam, inkább utaztam 5-10 perccel hosszabb ideig, ha ezzel a többszöri le-fel szállás, tülekedés megspórolható volt. És akkor sem nyersz semmit, ha azt a 4-5 percet amivel gyorsabbnak tűnik a másik járat, a megállóban várakozással töltöd.
#33
Ott van a Ráckevei HÉV, ami már korábban is egy mostohavonal volt, most pedig még a kettes villamos is ritkábban jár oda. A menetrendet is valami elmebeteg találta ki, a ráckevei HÉV napközben minden óra 15, 35, 55-kor indul, a kettes villamos pedig 16, 36, 56-ra ér oda.
"Kérdező: lenne bármi előnye, ha nem lenne a 2B, hanem csak a Ferenc körútig, 51-esként járna a villamos?"
Ahogy korábban is mondtam, a 2B-re költött összegből sokkal jobb fejlesztést lehetett volna csinálni. Pl. a 223E és 224E bemehetne a Fővám térig, majd a Kálvin téren és az Üllői úton vissza.
Látod, épp ezt nem fogadod el, pedig páran már írtuk, nem költöttek rá kvázi semmit, csak összehúztak két vonalat. Amúgy még a 2B előtt én is gondolkodtam a 224-es bentebb járatásán. (Index Fóumban volt is találgatás, hogy ha a 9-es busz kőbányai szakasza trolisodik, jöhetne le Erzsébetre a 9-es, a 224-essel összekötve de sokan azt írták dugóban araszolna a Borárostól felfelé. Ezt nem tudom, nem néztem még arra a közúti közlekedést.)
A Ráckevei HÉV hangolása valóban kritikán aluli, hétvégén a 224-gyel indulnak majdnem ugyanakkor Pesterzsébet Felsőről. Mondjuk annak a szerencsétlen HÉV-nek nem ez a legfőbb problémája sajnos...
(Amúgy most mondhatnám azt, amit korábban te is, hogy nem kell a 2-es villamossal menni a HÉV-re, Borároson átszállva ott az 54,55,223E,224(E) jó sűrű követésben.)
#38
Ha reagálok neked, akkor megint eltűnsz és 10 hozzászólás múlva kerülsz elő újra?
OFF: Gondolom így Karácsony táján az oldalon kívül mással is tölti az idejét. Nekem is van, hogy csak napi 1-szer nézek rá az oldalra. Attól még ha van reakció (és arra van is értelme válaszolni) megteszem. Ezért is nem rejtett névvel teszem, hogy lehessen követni.
A 37-es válaszodra: Igen, ha a 224-est viszik beljebb (és az el is látja a funkcióját rendesen) akkor az is működne, és ha valaki azt látná értelmetlennek, annál a kérdésnél is leírnám miért van értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!