Csepel szigeten lenne értelme valamilyen helyközi villamosnak a 21 kerület, és Szigethalom között? Mert a buszok állandóan a dugóban állnak. Hogyan lehetne a sziget közlekedési problémait orvosolni?
Dehogy van vége! :D
Ha megépülne a Galvani és az Albertfalvai híd, már az
önmagában sokat segítene.
Az M5-ös metró keretén belül felújított és meghosszabbított hév, pedig alap lenne a 21. sz.-ban.
1. Rövid távon lehetne a buszok számára buszfolyosót építeni, Rákosmente mintájára.
2. Középtávon is reális lehetőség az M5 metró Közvágóhíd - Astoria szakaszának megépítése, mert komoly mértékű uniós támogatás érhető el egy ilyen fejlesztésre. Ez nyilván a vasúti pálya és a járműpark modernizálását is magával vonná, mérhető közúti forgalomtól mentesítve a csepeli úthálózatot.
3. Hosszabb távon a ráckevei és csepeli metróvonalak összeköthetőek lennének a szigeten belül is, egyúttal feladva (pontosabban a nagyvasútra bízva) Dunaharaszti, Soroksár és Pesterzsébet gyorsvasuti kapcsolatának megvalósítását.
A II. Rákóczin hova akar bárki is buszsávot? Akár Halásztelek belterületén, akár Lakihegy belterületén? Még talán az 51-sen megoldható, de az meg kerülő csepelre.
Metrót nem tudom miért nem felejtik el egyesek. A 4-est is építették vagy 10 évig ez meg még nagyobb beruházás lenne. Itt egy 5-ös metró maximum 30 év múlva lehet.
"Sehogy. Nincs már hely hova építkezni. Esetleg hidakat lehetne még telepíteni bár az túl komplikált beruházás lenne. A Dél-pesti agglomerációnak vége.
A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. "
Persze, 100%. Miközben elég gyerekesen gondolkodsz. Régen is megoldották Budapesten házak lebontásával azt, hogy utakat szélesítsenek. És ne arra gondolj, hogy 1-2 házat bontottak csak le, ennél jóval többet, akár százas nagyságrendben is. Nem éltél még abban az időben, amikor ez történt, de kérdezd meg a szüleidet, majd ők mesélnek neked.
Az egyedüli ok, amiért nem kezdtek bele Dél-Pesten nagyszabású közlekedéssel kapcsolatos beruházásokba, az a forráshiány. Az önkormányzatoknak nincs rá pénzük, a főváros a hármas metró felújítására költötte a források jelentős részét, M0 körgyűrű még mindig nincs befejezve, három év múlva lehet kész várhatóan. És nagy kihívást jelent majd Budapest belvárosának az autómentesítése is, aminek bármennyi ellenzője is lesz, égető szükség van. Az agglomeráció és a külső kerületek vannak a fontossági lista legalján sajnos.
#6
Manapság nem tudsz házat elbontani főleg nem annyit. És akkor még ott vannak az M0 felhajtók is egy esetleges sínpár vonaában. Sőt, ugye oda-vissza irányba 2 sínpár kell. Elbontod a felhajtókat is? Amikor már most is katasztrófa a 0-ás arrafelé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!