Egyetértetek azzal, hogy a 49-es villamosnak nem sok
értelme van? Nagyrészt az M4-es metró vonalán megy.
Figyelt kérdés
A Fővám tér és a Móricz Zsigmond körtér között megegyezik a nyomvonaluk, és mindkettőnek Kelenföld vasútállomáson van a végállomása. A Fővám tér és a Deák tér között elég lenne a 47-es (ill. hétvégén pluszban a 48-as), a Móricz Zsigmond körtér és a Kelenföld vasútállomás közé eső megállók eléréséhez pedig a 19-es. Gyakorlatilag pár perc különbséggel a 19-es és a 47-es közötti átszállással végig lehet utazni a teljes vonalat.
Részben jó pár évig ezért is nem hozta a várt utasszámot a metró, mert nem szoktak át a 49-esről.
Sőt, nem is a Fővám tér és a Móricz Zs. körtér, hanem a Kálvin tér és a Móricz Zs. körtér között teljesen párhuzamosan futnak. A Kálvintól pedig mindössze két megálló csak a Deák.
2021. okt. 4. 22:39
2/5 anonim válasza:
Nyugodj meg, elég jól kitalálták ezt a rendszert. A Tétényi útra jó ez a mostani kapacitás, esetleg kicsit faragni lehet belőle , de felezni nem. Innentől kezdve ha nincs 49-es, a 19-est kell sűríteni. Azt viszont a 41-essel kell hangolni, kényszerűen azt is duplájára sűrítve feleslegesen vagy a 19-est egyenetlen ütemben járatni. Nem beszélve az óbudai szakaszról, ahol aztán tényleg tolnák egymást a villamosok.
2021. okt. 4. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
A metrót nem a villamos kiváltására építették, hanem a 7-es buszcsalád kiváltására, csak hát, elfogyott a sín a Keletinél :) Pedig ha menne tovább, többen használnák, mint a buszt.
2021. okt. 5. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
A 19-49-es pont a Móricz es Kelenföldi pu. közti szakaszon fontos.
Teljesen más az útvonal, sűrűbbek a megallók, a 4-es Metróhoz nem sok köze van.
A 49-es mar el sem férne budán, pestre meg még igy is sokszor kevés a járatsűrűség.
Meg így több útvonalon lehet átszállás nélkül utazni.
2021. okt. 5. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Maga a 49-es valóban felesleges, DE(!) a megszüntetése által kieső kapacitást körülményes lenne pótolni. Itt elsősorban a Móricz - Kelenföld és Kálvin - Deák szakaszra kell gondolni. Ehhez hétköznap is járnia kéne a 48-asnak. Oké, de csúcsidőben nem fér be a Fehérvári útra. Akkor járjon csak a Móriczig ilyenkor 48A jelzéssel. Az SZTK rendező viszont szintén nem bírja el. Menjen az 56A Kelenföld vasútállomásra, de mivel az csak csúcsidőn kívül jár, a 49 úgyis kéne csúcsidőben. Tehát hova jutottunk? Egy bonyodalomhalmaz lenne a rendszer, bármiféle nyereség nélkül, sőt…Kelenföld - Deák átszállással lenne elérhető nap közben és hétvégén. Pont, amikor a legritkábban járnak a járatok.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!