Mi értelme van a 4-6-os villamosnak?
1. Másabb a történetük.
2. A további fejlesztési lehetőségek adva vannak (csak ezzel nem számolnak), pl. kör6-os, illetve a 4-es meghosszabbítása É (Hűvösvölgy) és D (Újbudán belül) felé.
3. Jelenleg csak Újbudán belül van másabb végállomásai (bár azok sincsenek vészesen távol egymástól).
Igazából történelmileg alakult így a hálózat és miután mindkét ágnak nagyjából ugyanakkora a forgalma, soha nem is volt realitása annak, hogy valamelyiket felhagyják a másik sűrítéséért cserébe.
Ráadásul valóban van egy elméleti lehetőség mindkét ág továbbépítésére.
Teljesen jó így. Sőt, szerintem kifejezetten hasznos, ha kicsit eloszlik a tömeg a két végállomás között.
Én egyetlen tök felesleges elemnek a 4-es metrót látom. Persze, biztos sok embernek kényelmesebb, de 100-ad annyi pénzből meg lehetett volna oldani a villamosok/buszok átszervezésével. Ráadásul az egészen az érződik, hogy erőszakosan próbálták a felszíni közlekedést is rá igazítani, de legnagyobb részén simán kiváltja a busz/villamos.
# 6:
nem csak a 4-es, de a többi metró is rosszul van kiépítve - ami sajnos nem csoda, ha egy rossz koncepció elvét valósították meg.
Más:
valaki megírná, miért lenne hátrányos a kör6-os és a 4-es villamos vonalának meghosszabbítása?
A körvillamos projektet én sem értem, bár nem tudom mekkora forgalma van jelenleg a 61-es villamosnak. Mondjuk a Móricz széttúrásakor kiépíthették volna a vágány kapcsolatot, és akkor legalább az infrastruktúra meglenne.
A 4-es Tétényin való végigvezetését én kicsit pazarlásnak tartanám, mert ott a végére még a 7-es buszról is elfogy a tömeg, az úthálózat is elég szűk, és még az 1-es vili Etele-Kelenföldi szakaszával is csak szerencsétlenkednek, nem hogy ilyen hosszú, új szakasszal. Ráadásul párhuzamosan futna a 18-41-47 vonalakkal is.
Szerintem még az is kérdés, hogy egy körvillamos átszervezéssel elég lenne e a meglévő járműpark, vagy plusz járművek kellenek e, lehet ezért sem akarnak belenyúlni.
Külön már valóban ritka, pláne egy vasárnap este... Mondjuk ezt a problémát - már ha nagyon akarnánk - úgy lehetne megoldani, hogy egy hatalmas hurokban járnának körben a villamosok mindkét végállomást érintve. A Fehérvári úton pedig oldalt lenne egy harmadik vágány fel a Körtér felé, hát kb. úgy, ahogy régen is ott oldalt állt a 6-os. Bizonyos esetekben az embernek eggyel több megállót kéne "körbemennie", hogy elérje célját, viszont az időveszteséget bőven meghozná, hogy nem csak a fele villamos jó. Ha léteznének az ehhez szükséges vágánykapcsolatok, akkor valóban érdemes lenne pl. vasárnaponként a két járatot egyként körbejáratni, de azért maradjunk annyiban, hogy annyira nem egy életbevágó történet ez.
Az viszont valóban kézenfekvőbb lenne, hogy a Nagykörúton (beleértve Budát is) teljes körben menne már végre valami. A 61-es sínje most is adott, de nyugodtan a kétfelé szakadó rész alsóbb ágát is ki lehetne építeni a Bocskai-Karolina utakon... Persze a budai oldal forgalma aránytalanul kisebb, de ha teljes kör van, akkor talán nem Pest felé fognak körbejárni és feleslegesen szaporítani a tömeget pl. egy Boráros tér - Széna tér közötti utazásnál, meg ezer hasonlónál. Továbbá kicsit fejlődésnek indulna Budának az a jelenleg mindentől totál félreeső környéke, ami eleve növelné a jövőbeli forgalmat. De szükséges betétjáratokat kitalálni meg aztán holnaptól is lehet... Mennyivel életszerűbb történet lenne pl. eljutni a 6-ossal a Nyugatiból a Délibe, mint Hűvösvölgyből a Németvölgybe, vagy Farkasrétről a Városmajorba. A tömegek 95%-a ilyet garantáltan nem csinál, jobban ürülne, ha inkább beülhetne szépen a megszokott végállomáson a fűtött kocsiba, a helyére... Azt kéne már meglépni, hogy azt kössék össze, amit tényleg össze kéne.
Ha pl. teljes körben menne a Nagykörúton a villamos, akkor a budai/pesti oldal forgalomkülönbségét lehetne esetleg olyan járattal is enyhíteni, ami a pesti körút bejárása után Óbuda illetve Budafok felé lekanyarodna. Ami a Margit híd budai hídfő környéki összekapcsolásokat illeti - félreértés ne essen, nagyon díjazom, hogy végre megvan, de - a leglényegesebb elem még mindig hiányzik: Az Óbuda felől érkezőknek is a nagyobbik része bizony Pestre jár, csúnyán fogalmazva Budán kb. nincs semmi dolguk. Az Óbuda felé menőket pedig hát szintén nem a Bécsi út érdekli. Szemem előtt látom, ahogy a tömegek ugyanúgy az általam 6-os busznak nevezett, havonta átkeresztelt valaminek fogják kitaposni a belét a továbbiakban is. Szóval lehet, hogy nem ártana a hídra felkanyarodó delta sem, ha már úgy 5-ször nagyobb igény lenne rá, mint pl. a Mechwart liget felé. Ha már úgyis két külön utcából kapcsolódik rá a vágány a körútira, - lassítva ezzel azt a részt, ahol a villamos a megálló és a kanyar között száguldozni szokott, - akkor már tényleg nem osztana/szorozna ott még egy-egy delta. A jelen forgalmi igények máris minden harmadik jármű lekanyarodását megkövetelnék.
@Komment Huszár
A kör6os forgalma nagyobb lenne, mivel átszállás mentes lehetőséget kínál (vagy kevesebb átszállást biztosít) a Budai Nagykörútra is. Nem csak a 61-es vonala a mérvadó, hanem javuló tömegközlekedési kapcsolatok.
V4 Tétényi út:
Maga a 7-es buszcsalád megszűnéséhez, a Rákóczi úti villamos is lendítene, a V4 Tétényi úti vonalvezetésével, már Dél-Budáról is le lehet törölni a 7-es buszcsaládot.
Ezen kívül ott van még a 114-es és a 213-as busz is, amik maximum csak Budafok Belvárosáig közlekednének. Hosszabb távon, meg Karolina út - Villányi út villamossal is lehet még számolni, ha kiépülne a Tétényi út - Sáfrány utca villamospálya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!