Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miskolcon van értelme a 2-es...

Miskolcon van értelme a 2-es villamosnak?

Figyelt kérdés

Miskolcon is úgy van mint Debrecenben,hogy egy darabig a két villamos ,az 1-es és a 2-es közös vonalon halad és aztán elágaznak ,külön mennek tovább.


Viszont Miskolcon a Tiszai pu- tól indul a két villamos és nagyon hosszú úton mennek közös vonalon,Újgyőrig és ahogy a 2-es letér az 1-es vonaláról 1-2 megálló és ott a végállomása a 2-esnek. Vasgyár. Az 1-es még megy hosszan egészen felső majláthig. Az oké. De 2-est vot értelme csinálni mikor ahogy elágazik az egyestől azonnal fordúl meg mer végállomás. Szerintem felesleges volt külön 2-est ezért csinálni. Az 1-es elég lett volna ,ha van ugyanis aki a vasgyárhoz megy az leszáll újgyőrnél ahol van a villamoselágazás és egy kis séta a vasgyár.


Debrecenben már más a helyzet,ott van értelme a két külön villamosnak ,mert a Nagyállomásról indul és nem hosszú távon mennek egy vonalon csak 5 megállót és a Kálvin térnél ágazik el a 2-es az 1-estől és még az 1-es és a 2-es is az elágazás után hosszan sokáig megy önállóan és mindkettő a külön a város másik részeire.


De Miskolcon az van ahogy az előbb leírtam.


Van szerintetek sok értelme Miskolcon a 2-esnek?

Szerintetek?

Mi a véleményetek?



2017. ápr. 14. 21:23
 1/10 A kérdező kommentje:
Elnézést a helyesírási hibákért.
2017. ápr. 14. 21:26
 2/10 anonim ***** válasza:
85%
Ilyen máshol is van, csak ott 1A lenne a neve... Ezt úgy hívják, hogy betétjárat (most tekintsünk el attól a pár megállótól, amit a 2-es külön tesz meg). Erre azért van szükség, mert csak az 1-es nem lenne elég, ha meg teljes vonalon lenne sűrítve, akkor az elágazás után szinte üresen menne, nem lenne rá elég utas.
2017. ápr. 14. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
89%
Mint pesten a 4es6os. Már egybe is mondják az emberek is. Kb.2perc séta a két végállomás egymástól.
2017. ápr. 14. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
A 2-es 1964-ben indult és azért akkoriban ott nem kis forgalom volt.
2017. ápr. 14. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Történelmileg alakult így. Az 1906-ban kiépített diósgyőri vonal eredetileg a Vasgyár érintésével közlekedett, a mai 1-es rövidebb (Vasgyárat levágó) szakasza csak üzemi célokat szolgált.


1951-ben a vonalat Miskolc és Vasgyár között kétvágányúsították. Ekkortól csak úgy tudták megoldani az egyre nagyobb és nagyobb forgalom lebonyolítását, hogy a kocsik Miskolc és Diósgyőr felől is csak a Vasgyárig mentek, ott át kellett szállni.


1964-ben kiépült az Újgyőri főtér és Diósgyőr között a kétvágányú pálya, ekkortól közlekedik a fővonal a vasgyári hurok elkerülésével. A vasgyári vonalszakaszt a Tiszai pu. felől a 2-es, Diósgyőr felől pedig a 3-as villamos szolgálta ki. Ezen felül műszakváltásokkor a hurokban körbe-körbe közlekedő 0-ás járat segített a zsúfoltság csökkentésében.


Az ipar leépülésével 0-ás rásegítő körjárat 1989-ben, a Diósgyőr-Vasgyár közötti 3-as 1991-ben szűnt meg. A 2-es szerepe is megváltozott, fő feladatai közül a munkásszállítás kiesett, maradt a 1-es belvárosi szakaszának zsúfoltság-csökkentése - ezzel párhuzamosan megindult a vonal járatainak - kis megszakításokkal - máig tartó ritkítása.


Az 1-es villamos meghosszabbításakor vizsgálták a járatok átszervezését, ígya 2-es ritkítását, akár megszüntetését is. A legelőrehaladottabb elképzelés szerint a keklet-nyugati tengelyen az alábbi jráatok közlekedtek volna:

-1-es villamos Tiszai pu. - Felső Majláth között

-1A villamos Tiszai pu. - Diósgyőri Gimnázium között csúcsidei sürítőjáratként

-2-es villamos Tiszai pu. - Vasgyár között munkanapokon egész nap a belvárosi zsúfoltság csökkentésére és szombat délelőtt a piac miatti tömeg kezelésére

-ezzel párhuzamosan megszűnt volna az 1A busz, az 1-es menetrendje pedig a vonal villamostól távolabb eső szakaszainak ellátására koncentrálódott volna.


Végül ezt a változást nem vezették be, helyette a villamossal feleslegesen párhuzamos járó buszforgalmat toldozgatják állandóan össze-vissza járó többletjáratokkal.

2017. ápr. 15. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
67%

Tavaly voltam Miskolcon. Nagyon meglepődtem hogy mennyit fejlődött a város és hogy milyen új villamosok járnak! De az emberek sajnos arrafelé még mindig a világon egyedülállóan bunkók és rosszindulatúak. Nem csak Miskolcon hanem Tiszaújvárosban is mert oda is szoktam néha járni. Talán a lakosságot is le kellene cserélni akár a villamost.

A villamosra direkt felszálltam pedig autóval mentem Miskolcra.

2017. ápr. 15. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

A villamosokkal nincs probléma azok modernek ,le lettek cserélve. Azelőtt a tatra villamosok jártak 1-esként,-esként pedig olyan sötétpiros nagyon régi,de most mind a két jelzésű villamos nem tudom pontosan a nevét valami skoda villamosok.


Ezek kb. 4 évesek,ha jól tudom mint Debrecenben a Caf villamosok. Azok is 2013-ban jöttek Debrecenbe akkor gyártották. Miskolcon a skoda villamosok is kb olyan idősek.


A vonal ahogy írtam ,szerintem a 2-es jelzés tök fölösleges. Letér és máris ott a végállomás.


Ahogy egyik válaszoló írta,sokkal jobb megoldás lenne a 2-es villamost 1A -ként vagy esetleg 1Y - ként járatni. Szerintem.

2017. ápr. 15. 11:07
 8/10 Fatal_3rror_ ***** válasza:
100%

"sokkal jobb megoldás lenne a 2-es villamost 1A -ként vagy esetleg 1Y - ként járatni"


Oszt most attól hogy lecseréled a táblát, jobb lesz? :D

2017. ápr. 15. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
76%

Ha így lett bevezetve... . Amúgy ha mindkét irányban meg tudják hosszabbítani (külön vonalvezetésel), akkor máris értelmet nyer.

Pesten a négyes-hatos igaz hogy pár megállóban különbözik, de ha a 4-est É (Hűvösvölgy) - D (Függetlenségi park) meghosszabbítják, illetve a 6-osból kör6-ost csinálnak... Úgy már másabb lesz (csak kár hogy ebből aligha lesz valami).

2017. ápr. 18. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
69%
Hamarosan remélhetőleg már ez nem így lesz. Ugyanis a 2-est meg fogják hosszabbítani, valószínűleg Komlóstető irányába. Illetve jönne majd a 3-as villamos is ami valahogyan az Avasról a Gömöri pályaudvart összekötve a Repülőtér felé közlekedne. Mivel a Gömöri pályaudvart alakítanák át a Búza térre, avagy a Búza tér helyett a Gömöri lenne Miskolc legnagyobb tömegközlekedési csomópontja. És ezen kívül lenne elvileg néhány betétjárat is. (1A, 1B, 3A stb.) Illetve a legfontosabb hogy felújítanák a Gömöri pályaudvart és a város is elkezdene terjeszkedni. Ezek persze még csak tervek, és még nem nagyon biztosak, plusz még nem tudni honnan jönnének új villamosok. Na meg erre még el kell kezdeni pályázni plusz felújítani mindent, ami lehet hogy igénybe vesz több mint 10 évet is. De az egy biztos, hogy Miskolc tömegközlekedése nem állt még meg az új villamosok és autóbuszok beszerzésével.
2017. szept. 10. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!