Miskolcon van értelme a 2-es villamosnak?
Miskolcon is úgy van mint Debrecenben,hogy egy darabig a két villamos ,az 1-es és a 2-es közös vonalon halad és aztán elágaznak ,külön mennek tovább.
Viszont Miskolcon a Tiszai pu- tól indul a két villamos és nagyon hosszú úton mennek közös vonalon,Újgyőrig és ahogy a 2-es letér az 1-es vonaláról 1-2 megálló és ott a végállomása a 2-esnek. Vasgyár. Az 1-es még megy hosszan egészen felső majláthig. Az oké. De 2-est vot értelme csinálni mikor ahogy elágazik az egyestől azonnal fordúl meg mer végállomás. Szerintem felesleges volt külön 2-est ezért csinálni. Az 1-es elég lett volna ,ha van ugyanis aki a vasgyárhoz megy az leszáll újgyőrnél ahol van a villamoselágazás és egy kis séta a vasgyár.
Debrecenben már más a helyzet,ott van értelme a két külön villamosnak ,mert a Nagyállomásról indul és nem hosszú távon mennek egy vonalon csak 5 megállót és a Kálvin térnél ágazik el a 2-es az 1-estől és még az 1-es és a 2-es is az elágazás után hosszan sokáig megy önállóan és mindkettő a külön a város másik részeire.
De Miskolcon az van ahogy az előbb leírtam.
Van szerintetek sok értelme Miskolcon a 2-esnek?
Szerintetek?
Mi a véleményetek?
Történelmileg alakult így. Az 1906-ban kiépített diósgyőri vonal eredetileg a Vasgyár érintésével közlekedett, a mai 1-es rövidebb (Vasgyárat levágó) szakasza csak üzemi célokat szolgált.
1951-ben a vonalat Miskolc és Vasgyár között kétvágányúsították. Ekkortól csak úgy tudták megoldani az egyre nagyobb és nagyobb forgalom lebonyolítását, hogy a kocsik Miskolc és Diósgyőr felől is csak a Vasgyárig mentek, ott át kellett szállni.
1964-ben kiépült az Újgyőri főtér és Diósgyőr között a kétvágányú pálya, ekkortól közlekedik a fővonal a vasgyári hurok elkerülésével. A vasgyári vonalszakaszt a Tiszai pu. felől a 2-es, Diósgyőr felől pedig a 3-as villamos szolgálta ki. Ezen felül műszakváltásokkor a hurokban körbe-körbe közlekedő 0-ás járat segített a zsúfoltság csökkentésében.
Az ipar leépülésével 0-ás rásegítő körjárat 1989-ben, a Diósgyőr-Vasgyár közötti 3-as 1991-ben szűnt meg. A 2-es szerepe is megváltozott, fő feladatai közül a munkásszállítás kiesett, maradt a 1-es belvárosi szakaszának zsúfoltság-csökkentése - ezzel párhuzamosan megindult a vonal járatainak - kis megszakításokkal - máig tartó ritkítása.
Az 1-es villamos meghosszabbításakor vizsgálták a járatok átszervezését, ígya 2-es ritkítását, akár megszüntetését is. A legelőrehaladottabb elképzelés szerint a keklet-nyugati tengelyen az alábbi jráatok közlekedtek volna:
-1-es villamos Tiszai pu. - Felső Majláth között
-1A villamos Tiszai pu. - Diósgyőri Gimnázium között csúcsidei sürítőjáratként
-2-es villamos Tiszai pu. - Vasgyár között munkanapokon egész nap a belvárosi zsúfoltság csökkentésére és szombat délelőtt a piac miatti tömeg kezelésére
-ezzel párhuzamosan megszűnt volna az 1A busz, az 1-es menetrendje pedig a vonal villamostól távolabb eső szakaszainak ellátására koncentrálódott volna.
Végül ezt a változást nem vezették be, helyette a villamossal feleslegesen párhuzamos járó buszforgalmat toldozgatják állandóan össze-vissza járó többletjáratokkal.
Tavaly voltam Miskolcon. Nagyon meglepődtem hogy mennyit fejlődött a város és hogy milyen új villamosok járnak! De az emberek sajnos arrafelé még mindig a világon egyedülállóan bunkók és rosszindulatúak. Nem csak Miskolcon hanem Tiszaújvárosban is mert oda is szoktam néha járni. Talán a lakosságot is le kellene cserélni akár a villamost.
A villamosra direkt felszálltam pedig autóval mentem Miskolcra.
A villamosokkal nincs probléma azok modernek ,le lettek cserélve. Azelőtt a tatra villamosok jártak 1-esként,-esként pedig olyan sötétpiros nagyon régi,de most mind a két jelzésű villamos nem tudom pontosan a nevét valami skoda villamosok.
Ezek kb. 4 évesek,ha jól tudom mint Debrecenben a Caf villamosok. Azok is 2013-ban jöttek Debrecenbe akkor gyártották. Miskolcon a skoda villamosok is kb olyan idősek.
A vonal ahogy írtam ,szerintem a 2-es jelzés tök fölösleges. Letér és máris ott a végállomás.
Ahogy egyik válaszoló írta,sokkal jobb megoldás lenne a 2-es villamost 1A -ként vagy esetleg 1Y - ként járatni. Szerintem.
"sokkal jobb megoldás lenne a 2-es villamost 1A -ként vagy esetleg 1Y - ként járatni"
Oszt most attól hogy lecseréled a táblát, jobb lesz? :D
Ha így lett bevezetve... . Amúgy ha mindkét irányban meg tudják hosszabbítani (külön vonalvezetésel), akkor máris értelmet nyer.
Pesten a négyes-hatos igaz hogy pár megállóban különbözik, de ha a 4-est É (Hűvösvölgy) - D (Függetlenségi park) meghosszabbítják, illetve a 6-osból kör6-ost csinálnak... Úgy már másabb lesz (csak kár hogy ebből aligha lesz valami).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!