A Főváros környéki (1000V egyenáramú) HÉV vonalakon érdemes lenne strapabíró villamosokat(Pl Tatra) járatni ?
A villamosokba trafót építhetnének (és igbt szaggatót is, ha hagyományos fokozatkapcsoló van bennük) hogy az 1000V-ot letranszformálja 600V-ra a vontatómotorok számára(a villamosok általában 600V-ról működnek).
Modern alacsonypadlós villamosok szétrázódnának a HÉV pályaállapotok miatt, de pl egy Tatra már bírná a gyűrődést szerintem, és szerintem el tudna menni 70-80km/h-val, amennyivel a keletnémet HÉV szerelvények mennek. A Tatra-n kívül tudtok még olyan strapabíró villamostípust amit járatni lehetne a HÉV-en ? A Ganz ICS szerintem szétrázódna ott, nem rugózik olyan jól mint a Tatra. Másik ötletem hogy átalakított szilik által húzott szerelvényeket is lehetne járatni. A szilik vontatómotorjait kb 1000V (+ - 100-200V)-on járatják általában. Ki kell kapni belőlük az egyenirányítót és mehet a motorokra a HÉV felsővezeték 1000V-os feszültsége hiszen egyenáramúak, kell beléjük rakni igbt szaggató elektronikát(a fokozatkapcsolót kiváltva) és fecske/bhv kocsikat húzva járhatnának a HÉV vonalakon. Nagyvasútra már öregek a szilik de a HÉV-en még elketyegnének egy 5-10 évet várhatóan kisebb terhelés mellett(jóval kevesebb kocsit kell húzzanak mint a nagyvasúton). Aztán meg ha lesz rá pénz akkor át kell építeni a HÉV vonalakat(pályafelújítás mellett) 25kV-osra és Flirt motorvonatokat járatni.
Desirok olyan szarok hogy az már fos. Folyamatosan esnek-kelnek mint a frontkatona.
Ráadásul ha kiveszik őket a nagyvasútról, akkor oda is kell majd helyettük... Nem lennék a döntéshozók helyében, ha nem jót mondanak már repülnek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!