Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Főváros környéki (1000V...

Attilav kérdése:

A Főváros környéki (1000V egyenáramú) HÉV vonalakon érdemes lenne strapabíró villamosokat(Pl Tatra) járatni ?

Figyelt kérdés

A villamosokba trafót építhetnének (és igbt szaggatót is, ha hagyományos fokozatkapcsoló van bennük) hogy az 1000V-ot letranszformálja 600V-ra a vontatómotorok számára(a villamosok általában 600V-ról működnek).

Modern alacsonypadlós villamosok szétrázódnának a HÉV pályaállapotok miatt, de pl egy Tatra már bírná a gyűrődést szerintem, és szerintem el tudna menni 70-80km/h-val, amennyivel a keletnémet HÉV szerelvények mennek. A Tatra-n kívül tudtok még olyan strapabíró villamostípust amit járatni lehetne a HÉV-en ? A Ganz ICS szerintem szétrázódna ott, nem rugózik olyan jól mint a Tatra. Másik ötletem hogy átalakított szilik által húzott szerelvényeket is lehetne járatni. A szilik vontatómotorjait kb 1000V (+ - 100-200V)-on járatják általában. Ki kell kapni belőlük az egyenirányítót és mehet a motorokra a HÉV felsővezeték 1000V-os feszültsége hiszen egyenáramúak, kell beléjük rakni igbt szaggató elektronikát(a fokozatkapcsolót kiváltva) és fecske/bhv kocsikat húzva járhatnának a HÉV vonalakon. Nagyvasútra már öregek a szilik de a HÉV-en még elketyegnének egy 5-10 évet várhatóan kisebb terhelés mellett(jóval kevesebb kocsit kell húzzanak mint a nagyvasúton). Aztán meg ha lesz rá pénz akkor át kell építeni a HÉV vonalakat(pályafelújítás mellett) 25kV-osra és Flirt motorvonatokat járatni.



okt. 9. 19:51
1 2 3 4
 21/31 A kérdező kommentje:
20# Megoldás lenne a Dízel/600V CityLink is, szeged és vásárhely között kiválóan működik, máshol is jár ilyen Dízel/600V CityLink, azthiszem németországban, láttam róla videót régebben a youtubeon. Belvárosi szakaszokon villamosként menne, vasúti(hév) jellegű szakaszokon meg dízel hajtással. Ilyen CityLink motorvonatokat(vagy hasonló dízel/600V hibridet) lehetne venni használtan is. A hév urbánus szakaszai(településeken belüli részek) mennének 600V-ról, ami meg a pusztában menő szakasz ott dízelhajtással mennének a szerelvények. Így viszonylag gazdaságosan fenntartható a felsővezeték hálózat(csak az urbánus részeken hagynám meg a HÉV felsővezetéket 600V-al, a városon kívüli részeken elbontanám). Ha marad az 1000V hálózat(a világon szinte teljesen egyedülálló) akkor csak új szerelvényeket lehet erre gyártatni(5-10 év kb mire mind megérkezik).
okt. 13. 14:16
 22/31 anonim ***** válasza:
Nem érné meg ekkora távolságok miatt plusz dízelmotorral is ellátni, nem nagy ördöngősség ez az 1000 V-t. A használtal meg kitörölheted a valagadat mert zsákbamacska, karbantartás szempontjából sem egyszerű, illetve a megbízható homogén flotta nagyon fontos egy ilyen rendszerben.
okt. 13. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:

„vagy bevállalni azt hogy házakat bontsanak le”

Ezt te fogod közölni a háztulajdonosokkal, de aztán ne csodálkozz, ha vasvillával kergetnek el. Be kellene végre látni, hogy nem értesz hozzá, persze ötletelni lehet, csak éppen ilyen-olyan okok miatt egyik sem valósítható meg.

okt. 13. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:
1000V-val kérdés hogy lehet e tartani egy folyamatos 100km/h sebességet, pl pest gödöllő távolságon 1000V-on elég nagy lehet a feszültségesés, ami befolyásolhatja a szerelvények sebességét. Nem véletlenül 25kV-os a nagyvasút. Ha a HÉV felsővezeték betáplálását 600V-osra alakítanák, és visszavágnák a felsővezetéket a fővárosból kilógó urbánus részek határáig, akkor ezeken a HÉV szakaszokon villamosokat is tudna járatni a főváros(sűrítve ezzel az ott élők közlekedését), a "pusztában" beépítetlen HÉV szakaszokon meg dízelgenerátor hajtaná a motorvonatokat(áramot szolgáltatva a villanymotoroknak). A citylinkeknél is így működik, tudja tartani a 100km/h-t lakott területen kívül. 1000V-os felsővezetéknél egy pest-gödöllő vagy hasonló távon, pláne ha több HÉV szerelvény is közlekedik, a feszültségesés miatt valószínűleg nem lehetne tartani a 100km/h-t. Városba bőven elég a 600V, bőven 100km/h alatt mennek a szerelvények(ráadásul így sima vilamosok is használhatnák a pályát), a "pusztában" települések között pedig bőven megfelelő hatékonyságú a dizelgenerátoros hajtás. A 25kV-osítás ettől jóval drágább lenne, a TT-nél sem csinálták meg azt a kb 25km 25kV felsővezetéket szeged nagyállomástól hódmezővásárhely népkertig. Esegleg még metoldható annyival a projekt hogy gödöllő szentendre stb, belvárosába beviszik a TT-sített HÉV-et(épül neki egy kis 600V-os szigetüzem, a'la hódmezővásárhely).
okt. 13. 19:16
 25/31 anonim ***** válasza:
Egyrészt 60 km/h-nál nincs gyorsabb pályaszakasz a héveken, másrészt Dél-Angliában nem zárja ki egymást a 750 voltos rendszer és a 120-160 km/h.
okt. 13. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:

Megnéztem a térképet, pl budapest - szentendre, budapest - csömör közti HÉV vonalak szinte végig be vannak építve(így a 100km/h sebességet valószínűleg nem engedélyeznék, ill talán nem is lenne lehetségeges a gyakori megállók miatt), pl ezeknél a HÉV vonalaknál meg lehetne hagyni a felsővezetéket végig, 600V-al, így akár nagy befogadóképességű (pl CAF) villamosokat is lehetne ezeken a

HÉV vonalakon járatni a leendő új TT szerelvények mellett.

okt. 13. 20:04
 27/31 anonim ***** válasza:
Állítsd le magad, nyugodj meg, nem téged fognak megkérdezni erről a témáról. A vasútnál, HÉV-nél hozzáértő szakemberek vannak, akik sok-sok évig tanulták ezt a szakmát, ők majd kitalálják, megtervezik, eldöntik mi a legjobb, leggazdaságosabb megoldás.
okt. 13. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
Desiro fog menni
okt. 19. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
Desiro, helyett jobb lenne a lóvasút.
okt. 19. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 A kérdező kommentje:

Duplán csatolt csuklós KT4D görlitzben:

https://www.youtube.com/watch?v=Eb2tf4FwSBE

Csuklós KT4D szegeden is van, de csatolva még nem láttam járni.

Ezek a csuklós KT4D-k csatolva és sűrűn járatva akár teljesen ki tudnák váltani az NDK hév szerelvényeket szerintem, de kisegítő betétjáratként(kiesett NDK szerelvények helyett járatva) biztos megfelelnének, csatolt csuklós KT4D már elég nagy befogadóképességű.

Másik lehetőség a TW6000 "hannoveri", bár nem tudom rázkódás szempontjából milyen(még nem utaztam vele), a régi villamosok közül a Tatrák a legsimább járásúak leggyorsabbak szerintem.

okt. 19. 14:40
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!