A Főváros környéki (1000V egyenáramú) HÉV vonalakon érdemes lenne strapabíró villamosokat(Pl Tatra) járatni ?
A villamosokba trafót építhetnének (és igbt szaggatót is, ha hagyományos fokozatkapcsoló van bennük) hogy az 1000V-ot letranszformálja 600V-ra a vontatómotorok számára(a villamosok általában 600V-ról működnek).
Modern alacsonypadlós villamosok szétrázódnának a HÉV pályaállapotok miatt, de pl egy Tatra már bírná a gyűrődést szerintem, és szerintem el tudna menni 70-80km/h-val, amennyivel a keletnémet HÉV szerelvények mennek. A Tatra-n kívül tudtok még olyan strapabíró villamostípust amit járatni lehetne a HÉV-en ? A Ganz ICS szerintem szétrázódna ott, nem rugózik olyan jól mint a Tatra. Másik ötletem hogy átalakított szilik által húzott szerelvényeket is lehetne járatni. A szilik vontatómotorjait kb 1000V (+ - 100-200V)-on járatják általában. Ki kell kapni belőlük az egyenirányítót és mehet a motorokra a HÉV felsővezeték 1000V-os feszültsége hiszen egyenáramúak, kell beléjük rakni igbt szaggató elektronikát(a fokozatkapcsolót kiváltva) és fecske/bhv kocsikat húzva járhatnának a HÉV vonalakon. Nagyvasútra már öregek a szilik de a HÉV-en még elketyegnének egy 5-10 évet várhatóan kisebb terhelés mellett(jóval kevesebb kocsit kell húzzanak mint a nagyvasúton). Aztán meg ha lesz rá pénz akkor át kell építeni a HÉV vonalakat(pályafelújítás mellett) 25kV-osra és Flirt motorvonatokat járatni.
„vagy bevállalni azt hogy házakat bontsanak le”
Ezt te fogod közölni a háztulajdonosokkal, de aztán ne csodálkozz, ha vasvillával kergetnek el. Be kellene végre látni, hogy nem értesz hozzá, persze ötletelni lehet, csak éppen ilyen-olyan okok miatt egyik sem valósítható meg.
Megnéztem a térképet, pl budapest - szentendre, budapest - csömör közti HÉV vonalak szinte végig be vannak építve(így a 100km/h sebességet valószínűleg nem engedélyeznék, ill talán nem is lenne lehetségeges a gyakori megállók miatt), pl ezeknél a HÉV vonalaknál meg lehetne hagyni a felsővezetéket végig, 600V-al, így akár nagy befogadóképességű (pl CAF) villamosokat is lehetne ezeken a
HÉV vonalakon járatni a leendő új TT szerelvények mellett.
Duplán csatolt csuklós KT4D görlitzben:
https://www.youtube.com/watch?v=Eb2tf4FwSBE
Csuklós KT4D szegeden is van, de csatolva még nem láttam járni.
Ezek a csuklós KT4D-k csatolva és sűrűn járatva akár teljesen ki tudnák váltani az NDK hév szerelvényeket szerintem, de kisegítő betétjáratként(kiesett NDK szerelvények helyett járatva) biztos megfelelnének, csatolt csuklós KT4D már elég nagy befogadóképességű.
Másik lehetőség a TW6000 "hannoveri", bár nem tudom rázkódás szempontjából milyen(még nem utaztam vele), a régi villamosok közül a Tatrák a legsimább járásúak leggyorsabbak szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!