Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Főváros környéki (1000V...

Attilav kérdése:

A Főváros környéki (1000V egyenáramú) HÉV vonalakon érdemes lenne strapabíró villamosokat(Pl Tatra) járatni ?

Figyelt kérdés

A villamosokba trafót építhetnének (és igbt szaggatót is, ha hagyományos fokozatkapcsoló van bennük) hogy az 1000V-ot letranszformálja 600V-ra a vontatómotorok számára(a villamosok általában 600V-ról működnek).

Modern alacsonypadlós villamosok szétrázódnának a HÉV pályaállapotok miatt, de pl egy Tatra már bírná a gyűrődést szerintem, és szerintem el tudna menni 70-80km/h-val, amennyivel a keletnémet HÉV szerelvények mennek. A Tatra-n kívül tudtok még olyan strapabíró villamostípust amit járatni lehetne a HÉV-en ? A Ganz ICS szerintem szétrázódna ott, nem rugózik olyan jól mint a Tatra. Másik ötletem hogy átalakított szilik által húzott szerelvényeket is lehetne járatni. A szilik vontatómotorjait kb 1000V (+ - 100-200V)-on járatják általában. Ki kell kapni belőlük az egyenirányítót és mehet a motorokra a HÉV felsővezeték 1000V-os feszültsége hiszen egyenáramúak, kell beléjük rakni igbt szaggató elektronikát(a fokozatkapcsolót kiváltva) és fecske/bhv kocsikat húzva járhatnának a HÉV vonalakon. Nagyvasútra már öregek a szilik de a HÉV-en még elketyegnének egy 5-10 évet várhatóan kisebb terhelés mellett(jóval kevesebb kocsit kell húzzanak mint a nagyvasúton). Aztán meg ha lesz rá pénz akkor át kell építeni a HÉV vonalakat(pályafelújítás mellett) 25kV-osra és Flirt motorvonatokat járatni.



okt. 9. 19:51
1 2 3 4
 11/34 anonim ***** válasza:
Kérdező te alapvető közlekedési és villamossági dolgokkal nem vagy képbe. Az elképzeléseid rohadtul nem úgy működnek ahogy azt a rendszerek megengedik, nem úgy van az, hogy ha tele van egy szerelvény indítasz utána egy másikat.
okt. 10. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/34 anonim ***** válasza:
Ööö...a te Szili mozdonyod nem férne be a Batyi téri alagútba. 😂
okt. 10. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/34 anonim ***** válasza:

12:

Először nem férne bele! A második fordulónál már nem lenne gond :D

okt. 10. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 anonim ***** válasza:

A kérdező által linkelt videóhoz @lallerkiraly írta Kuhár Bencéről:

„Nagyon jó ötleteid meg meglátásaid vannak, kár hogy a döntéshozó pozíciókba csak a bólogató pártkatonákat rakják!”

Képzeljétek, ha ez a fazon döntéshozó pozícióba kerülne…, lehet még rosszabb lenne, mint a bólogató pártkatonák.

9

„A felsővezeték maradna 1000V hogy az MX/A motorvonatok is járhassanak, a villamosokba meg valamilyen feszültségszabályzó elektronika kerülne, lehet megoldható a felesleges +400V visszatáplálása a hálózatba.”

A „felesleges” 400 V nem táplálható vissza a hálózatba, ekkora baromságot csak olyan valaki ír le, akinek fogalma sincs az elektrotechnikáról.

„Illetve talán megoldható a tatra vontatómotorok(vagy bármilyen villamos vontatómotorja amit a HÉV-en üzemeltetnének) 1000V-ról üzemeltetése némi átalakítással (újratekercselés, stb) de ezt nyilván a szakembereknek kell eldönteni lehetséges e, biztonságos e, megéri e.”

Igen ezt valóban a szakembereknek kell eldönteni, nem pedig az olyan hozzá nem értőknek, mint te és Kuhár Bence, meg a többi youtube-on hozzászóló önjelölt vasúti szakértő.

okt. 10. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 anonim ***** válasza:
Leírtuk már a másik kérdéseidnél is, hogy a vontatómotorokat és egyéb részegységeket, alkatrészeket nem lehet cserélgetni teljesen eltérő járművek között. Itt nem a feszültségre gondolok. Az a legkisebb probléma. Fizikailag lehetetlen kicserélni. Sem a méretük, sem a kialakításuk nem teszik lehetővé.
okt. 10. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/34 anonim ***** válasza:
Kézihajtány kell oda.
okt. 11. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 A kérdező kommentje:
Egyébként ez a nagyvasúttól teljesen független különálló fővárosi HÉV egy agyrém szerintem, az 1000V-os rendszerével, a keletnémet motorvonataival. Egyszerűen ki kell húzni fölé a 25kV-ot(az elmúlt évtizedben már ki kellett volna), és járatni rajta amit a MÁV éppen ki tud adni, legyen az Flirt, fecske inga, sima szili elővárosi kocsikkal. Az űrszelvény problémát meg lehet lehet/lehetett volna/ oldani egy kis nyomvonal korrekcióval. Ha annyira lakott terület közelében halad egy HÉV vonalszakasz hogy a 25kV nem lehetséges, akkor azt a vonalszakaszt le kell választani a HÉV-ről és villamosvonalként üzemeltetni a továbbiakban. Másik reális és olcsóbban kivitelezhető megoldás használt dízel motorvonatok beszerzése, olyanoké amelyek elférnek az űrszelvényben. Németországban van olyan cég amely dízel motorvonatokat ad bérbe, az egyik szlovák magánvasút ettől a cégtől bérli a szerelvényeit, Becsky András egyik videójában volt erről szó. A BHÉV számára ez is egy opció. Bár amíg ez a kormány van érdemi változás nem hiszem hogy lesz.
okt. 12. 21:15
 18/34 anonim ***** válasza:
Szerintem amíg megfelelő HÉV szerelvényeket nem tudunk beszerezni, a kiesett HÉV-ek helyébe betennék Uzsgyi és Desiro szerelvényeket, talán 2-3 szerelvényt pluszba be tudnánk állítani (tán mentek is már kísérletképpen) Több lenne a semminél
okt. 13. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 A kérdező kommentje:
17# A desiro-k meg az uzsgyik jelentős része áll, akadozik az alkatrész ellátás. Az uzsgyikat szerintem már nem is lehet életre kelteni az orosz-ukrán háború miatt nem lesz hozzájuk alkatrész, vagy ha lenne is, a szankciók miatt borzasztó nehézkes/lehetetlen beszerezni. Leggyorsabb megoldás nyugat európából dízel motorvonatokat bérelni. Egy közlekedési szakember mondta nekem hogy a szeged vásárhely 20km-es távolságot nem lenne gazdaságos 600V-on villamosítani, a nagy feszültségesés miatt túl sok alállomást kellene üzemeltetni. Az 1000V sem sokkal több amivel a HÉV megy, feltételezem a budapest gödöllő távolság üzemeltetése sem gazdaságos 1000V-ról, és még jópár ilyen HÉV vonal van. Tehát a HÉV-et ahol lehet nagyvasúttá kell átépíteni(25kV, űrszelvény megnövelése), ahol nem lehet mert túl sűrűn beépített a környék, ott villamosvonalként kell tovább üzemeltetni a BKV fenntartásában(vagy bevállalni azt hogy házakat bontsanak le(ha nincs műemlék/városképi jelentőségű épületekkel tele a környék, akár ez is bevállalható) hogy meglegyen a 25kV védőtávolsága). Ha azt akarják hogy átszállás nélkül be lehessen jutni az elővárosokból a belvárosba akkor erre a célra 25kV/600V tramtrain motorvonatokat kellene beszerezni.
okt. 13. 09:45
 20/34 anonim ***** válasza:

Kérdező te sík hülye vagy már ne haragudj. Azért az 1000 V egyenről, 25 kV váltóra átépíteni egy kifejlett hálózatot nem két fillérbe kerül, új alállomások telepítése, szigetelések átalakítása, szükséges védőtávolság kialakítása, magasság emelés és még házakat is bontanál ezért. Nézd meg a gödöllői állomást mekkora különbség van a két hálózat között. Batthyány téren mit csinálsz például? Ott hogyan oldod meg? Elversz még arra is pár milliárdot, hogy mélyebb legyen az alagút?

Szerintem maradjunk annál, hogy a HÉV hálózat marad 1000 V DC és csak új járműveket vásárolnak rá ennek megfelelően. Ha szükséges, hogy kifejlesszenek egy ide megfelelő motorvonatot (Pl CityLink), még az is olcsóbb lenne mint, még átépíteni az egész infrastruktúrát.

okt. 13. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!