A Főváros környéki (1000V egyenáramú) HÉV vonalakon érdemes lenne strapabíró villamosokat(Pl Tatra) járatni ?
A villamosokba trafót építhetnének (és igbt szaggatót is, ha hagyományos fokozatkapcsoló van bennük) hogy az 1000V-ot letranszformálja 600V-ra a vontatómotorok számára(a villamosok általában 600V-ról működnek).
Modern alacsonypadlós villamosok szétrázódnának a HÉV pályaállapotok miatt, de pl egy Tatra már bírná a gyűrődést szerintem, és szerintem el tudna menni 70-80km/h-val, amennyivel a keletnémet HÉV szerelvények mennek. A Tatra-n kívül tudtok még olyan strapabíró villamostípust amit járatni lehetne a HÉV-en ? A Ganz ICS szerintem szétrázódna ott, nem rugózik olyan jól mint a Tatra. Másik ötletem hogy átalakított szilik által húzott szerelvényeket is lehetne járatni. A szilik vontatómotorjait kb 1000V (+ - 100-200V)-on járatják általában. Ki kell kapni belőlük az egyenirányítót és mehet a motorokra a HÉV felsővezeték 1000V-os feszültsége hiszen egyenáramúak, kell beléjük rakni igbt szaggató elektronikát(a fokozatkapcsolót kiváltva) és fecske/bhv kocsikat húzva járhatnának a HÉV vonalakon. Nagyvasútra már öregek a szilik de a HÉV-en még elketyegnének egy 5-10 évet várhatóan kisebb terhelés mellett(jóval kevesebb kocsit kell húzzanak mint a nagyvasúton). Aztán meg ha lesz rá pénz akkor át kell építeni a HÉV vonalakat(pályafelújítás mellett) 25kV-osra és Flirt motorvonatokat járatni.
12:
Először nem férne bele! A második fordulónál már nem lenne gond :D
A kérdező által linkelt videóhoz @lallerkiraly írta Kuhár Bencéről:
„Nagyon jó ötleteid meg meglátásaid vannak, kár hogy a döntéshozó pozíciókba csak a bólogató pártkatonákat rakják!”
Képzeljétek, ha ez a fazon döntéshozó pozícióba kerülne…, lehet még rosszabb lenne, mint a bólogató pártkatonák.
9
„A felsővezeték maradna 1000V hogy az MX/A motorvonatok is járhassanak, a villamosokba meg valamilyen feszültségszabályzó elektronika kerülne, lehet megoldható a felesleges +400V visszatáplálása a hálózatba.”
A „felesleges” 400 V nem táplálható vissza a hálózatba, ekkora baromságot csak olyan valaki ír le, akinek fogalma sincs az elektrotechnikáról.
„Illetve talán megoldható a tatra vontatómotorok(vagy bármilyen villamos vontatómotorja amit a HÉV-en üzemeltetnének) 1000V-ról üzemeltetése némi átalakítással (újratekercselés, stb) de ezt nyilván a szakembereknek kell eldönteni lehetséges e, biztonságos e, megéri e.”
Igen ezt valóban a szakembereknek kell eldönteni, nem pedig az olyan hozzá nem értőknek, mint te és Kuhár Bence, meg a többi youtube-on hozzászóló önjelölt vasúti szakértő.
Kérdező te sík hülye vagy már ne haragudj. Azért az 1000 V egyenről, 25 kV váltóra átépíteni egy kifejlett hálózatot nem két fillérbe kerül, új alállomások telepítése, szigetelések átalakítása, szükséges védőtávolság kialakítása, magasság emelés és még házakat is bontanál ezért. Nézd meg a gödöllői állomást mekkora különbség van a két hálózat között. Batthyány téren mit csinálsz például? Ott hogyan oldod meg? Elversz még arra is pár milliárdot, hogy mélyebb legyen az alagút?
Szerintem maradjunk annál, hogy a HÉV hálózat marad 1000 V DC és csak új járműveket vásárolnak rá ennek megfelelően. Ha szükséges, hogy kifejlesszenek egy ide megfelelő motorvonatot (Pl CityLink), még az is olcsóbb lenne mint, még átépíteni az egész infrastruktúrát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!