Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Érdemes lenne e a V43 "szili"...

Attilav kérdése:

Érdemes lenne e a V43 "szili" villanymozdonyokat remotorizálni ?

Figyelt kérdés

A bódé adott, elég masszív, elég lenne egy új elektronikát és hajtásrendszert gyártatni bele, nomeg kapna légkondit.

Új mozdonyokat a 0-ról legyártatni elég hosszú idő lenne, nem beszélve a környezetterhelésről amit ennyi mozdony legyártatása jelentene. Ha a régi villanymozdonyokat remotorizálnák akkor elég lenne a motorokat + elektronikákat legyártani, újrafényezni a régi bódét és beépíteni az új hajtásláncot. Nem kellene új bódékat+új forgóvázakat gyártani, ennyivel kevesebb lenne környezetterhelés.

Számos példa van a tömegközlkedési eszközök részleges vagy teljes remotorizációjára. Pl Szegeden szaggatós elektronikát kaptak egyes tatra villamosok(a régi villanymotorok megtartása mellett tudtommal), szintén ottani példa teljes remotorizációra hogy buszokat alakítottak át trolibusszá, kidobták a dízelhajtást és villanymotorokat építettek be. Budapesten is korszerűsítették a tatra-k nagyrészét szaggatós elektronikával(tudtommal ott is meg lettek tartva a régi villanymotorok).

Lehet a sziliknél is elég lenne egy részleges remotorizáció, a villanymotorokat megtartanák csak az elektronikát cserélnék korszerűre és kapna légkondit.

Felvetettem már a teljes vasúti kocsipark felújításának lehetőségét: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__.. Nem feltétlenül kellenek új korszerű vasúti szerelvények, ha a régiek tisztán vannak tartva/időnként tisztasági felújításon esnek át, és nem undorodik tőle az ember ha felszáll. A teljes kocsi/mozdonypark újra cserélését nem bírná el az ország. Persze a turisztikailag frekventált vonalakon futó szerelvényeket érdemes lenne teljesen újakra cserélni(pl a Balaton körüli vonalakon, hogy ne égessük magunkat a nyugat európaiak előtt).



szept. 19. 20:11
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
95%
Nem nagyon. Sokkal macerásabb mint elbontani őket és újat rendelni, talán még olcsóbb is arányaiban.
szept. 19. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
94%
Igen régóta köztudott tény, hogy nagyságrendekkel olcsóbb újat gyártani, mint reszelgetni a lefingott példányt.
szept. 19. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
30%
Értelme az nulla. Régi, elavult technológia. Már a megjelenésekor is az volt.
szept. 19. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
66%
"A bódé adott" - ötven éves, ez a baj. Hosszú távra nem lehet velük tervezni, az anyag is elfárad egyszer.
szept. 19. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
80%

"Értelme az nulla. Régi, elavult technológia. Már a megjelenésekor is az volt."

Pont az a lényege hogy kicserélik a régi elavult technológiát. :D

És nem, a megjelenésekor korszerű volt.


"ötven éves, ez a baj. Hosszú távra nem lehet velük tervezni, az anyag is elfárad egyszer."

A Szili nem önhordó szerkezet. A szilárdságát a főkeret adja. Ha levágod az egész bódét, vezetőállásokat, akkor is pontosan ugyanolyan erős. A bódé csak lemez, néhány merevítéssel. Bármikor fillérekből újra lehet építeni.


Az modernizáció (a remotorizáció kifejezést a dízeleknél használjuk) többször is felmerült a Szilikkel kapcsolatban. Nem is lenne az elektronikai részét átalakítani túl nagy feladat. A fokozatkapcsolót kiakasztani 32-ben, az egyenirányítók helyett pedig valami teljesítményelektronikát bepakolni.

A gond a forgóvázakkal és a főkerettel van. A forgóvázakat cserélni és a főkeretet az új forgóvázakhoz igazítani irdatlan munka és pénz lett volna. Még javában működött az Északi JJÜ amikor erről szóltak a hírek, tervezgették, gondolkodtak rajta, de még akkoriban egy jobb gazdasági helyzetben sem lett volna kifizetődő.

szept. 19. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
91%

Voltak már erre próbálkozások régebben is, de alapvető változás ilyen-olyan okok miatt nem történt:

[link]

Most pedig már a legöregebb 61 éves, a legfiatalabb is már 42 éves. A vasúti járművek tervezett üzemideje 30-40 év, ezen már mindegyik túl van, legfeljebb néhányat érdemes megtartani nosztalgia célra. Minden járműnek van egy elavulási ideje, ami után már nem érdemes újjáépítgetni. A megmaradt sorozat toldozgatása helyett sokkal értelmesebb újakat beszerezni.

szept. 19. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
52%
Nem, a kérdés remotirizációról szólt. Az sehogyan nem teszi modernné. Teljesen nulláról újra kéne tervezni és építeni az egészet, csak az már egy teljesen új mozdony lenne úgy. Sokkal ésszerűbb a bérlés.
szept. 19. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
9%
A túrót, ti is csak a fenntarthatalan növekedést támogatjátok. Szerintem menjetek ökrösszekérrel, majd én megyek helikopterrel ha érdeketekben valami éketbevágóan fontos feladatot kell végrehajtanom. Így mindenki egyenlően jól jár
szept. 19. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
36%
#8: debil vagy kicsit kisfiam...?
szept. 19. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
56%
Nem, kifejezetten értelmes vagyok, fentebb például ironizáltam.
szept. 19. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!