Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Érdemes lenne e a V43 "szili"...

Attilav kérdése:

Érdemes lenne e a V43 "szili" villanymozdonyokat remotorizálni ?

Figyelt kérdés

A bódé adott, elég masszív, elég lenne egy új elektronikát és hajtásrendszert gyártatni bele, nomeg kapna légkondit.

Új mozdonyokat a 0-ról legyártatni elég hosszú idő lenne, nem beszélve a környezetterhelésről amit ennyi mozdony legyártatása jelentene. Ha a régi villanymozdonyokat remotorizálnák akkor elég lenne a motorokat + elektronikákat legyártani, újrafényezni a régi bódét és beépíteni az új hajtásláncot. Nem kellene új bódékat+új forgóvázakat gyártani, ennyivel kevesebb lenne környezetterhelés.

Számos példa van a tömegközlkedési eszközök részleges vagy teljes remotorizációjára. Pl Szegeden szaggatós elektronikát kaptak egyes tatra villamosok(a régi villanymotorok megtartása mellett tudtommal), szintén ottani példa teljes remotorizációra hogy buszokat alakítottak át trolibusszá, kidobták a dízelhajtást és villanymotorokat építettek be. Budapesten is korszerűsítették a tatra-k nagyrészét szaggatós elektronikával(tudtommal ott is meg lettek tartva a régi villanymotorok).

Lehet a sziliknél is elég lenne egy részleges remotorizáció, a villanymotorokat megtartanák csak az elektronikát cserélnék korszerűre és kapna légkondit.

Felvetettem már a teljes vasúti kocsipark felújításának lehetőségét: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__.. Nem feltétlenül kellenek új korszerű vasúti szerelvények, ha a régiek tisztán vannak tartva/időnként tisztasági felújításon esnek át, és nem undorodik tőle az ember ha felszáll. A teljes kocsi/mozdonypark újra cserélését nem bírná el az ország. Persze a turisztikailag frekventált vonalakon futó szerelvényeket érdemes lenne teljesen újakra cserélni(pl a Balaton körüli vonalakon, hogy ne égessük magunkat a nyugat európaiak előtt).



szept. 19. 20:11
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
100%
Minden megoldható és mindnek eredménye egy új mozdony. Pénzben is, munkában is. A közhiedelemmel ellentétben a szilin a mozdonyvezetők nagy része sem szeret szolgálni.
szept. 21. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:

[link]

A szlovákok valahogy inkább bérelnének (illetve vásárolnának) a régi mozdonyaik kókányolása helyett, ráadásul igen szűkös határidővel.

szept. 21. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

"A közhiedelemmel ellentétben a szilin a mozdonyvezetők nagy része sem szeret szolgálni."


Miért nem?

szept. 23. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!