Miért szídják a budapesti közösségi közlekedést?
Figyelt kérdés
Bliccelős témájú poszt a FB-n, én megjegyeztem, hogy nem értem a bliccelőket, mikor nálunk már-már nevetségesen olcsó a budapesti közösségi közlekedés, erre jön egy figura, röhögőfejez és ezzel áll elő: "majd ha normális elfogadhato szolgáltatást nyujtanak akkor lesz jegy vagy bérlet addig ne akarja kérni mert nincs". Namost ha egy balf@sz elkezd fröcsögni az nem ihlet kérdés kiírást, de tényleg érdekelne, hogy mit van mit szídni rajta? Pontosak, jók a járművek, a HÉV valóban kicsit avítt, de elvisz az is, a kijelzők, a menetrendek tejlesen jók. Sokrétű árfekvésű jegyek, bérletek állnak rendelkezésre. Szerintem a budapesti "tömegközlekedés" az EU-n belül is kiemelkedő ár/érték arány. De érdekelne, hogy más hogy gondolja. Nem a magyarsavanykás magyarfrusztrált "semmisejó" és a "szar se elég büdös" mentalitású nyomorultak véleménye érdekel, hanem akinek vannak észérvei és megalapozottan kritizálja.2024. máj. 6. 21:00
11/21 anonim válasza:
Jó, hát ha "elvisz az is" alapon nézem akkor bármi jó.
12/21 anonim válasza:
A budapesti tömegközlekedés nem csak a metróból meg belvárosi vonalakból áll. Most nyilván aki villamosvonal mellett lakik annak relatív jó a helyzete, de külső kerületekben azért már erősen romlik a helyzet. Ritkán járnak a buszok, azok is tömve vannak, sokkal érzékenyebbek a forgalomra is.
Plusz ugyebár az utazóközönség olyan amilyen.
13/21 anonim válasza:
18. kerület szerintem eléggé külső, én pl ott lakom, igaz, itt nincs villamos (Pestszentimre), de van hétvégén is óránként 4 busz a Boráros térre és 4 a Határ útra, plusz óránként a vonat a Nyugatiba, szóval nem panaszkodom :) Lőrinci oldalon viszont a Béke térről gyakran jár az 50-es villamos.
14/21 anonim válasza:
+ a Béke tértől 2 buszmegálló Ferihegy vasútállomás, ahonnan a Nyugatiba is elég sok vonat megy...
15/21 anonim válasza:
Szerintem külső kerületekben sem rossz a tömegközlekedés ha más városok külvárosához mérjük. Viszont a sok átszállás s a metró tényleg hagyj kívánni valót maga után. Ugye Németországban a metró s Hév lényege hogy külvárosból és agglomerációból gyorsan be lehessen jutni belvárosba. Budapesten, Hév arra igazából egy villamos a metró meg arra jó hogy belsőbb kerületekből bejussunk a legbelsőbb kerületekbe. (mindegyik metrónk kurtafarkú)
16/21 anonim válasza:
Én HÉV vonal mellett lakom Csepelen, és tíz percenként jár hétvégén is. Erzsébet felé is jó buszközlekedés. Egy órában 20 busz ( 4 35-ös, 4 36-os, 6 148-as, és 6 151-es indul arrafelé.
17/21 A kérdező kommentje:
Per pill én is Csepelen lakom, a HÉV végállomástól 3-4 perc gyalogtávra. Pedig van két autóm is és autóbolond vagyok, de ha a városban van dolgom, inkább behévezek, 12-13 perc a Boráros, onnan pedig a 2-es vagy a 4-es 6-os villamosokkal bármerre el lehet jutni pillanatok alatt. Én, aki évtizedekig laktam az agglomerációban és "még a WC-re is kocsival mentem" inkább rácsodálkozom, hogy a régesrégi gyerekkori emlékeimhez képest milyen nagyszerű a fővárosi tömegközlekedés. Sőt az egyik autómat egy időben a XV kerület Pestújhely részére hordtam szervízbe és onnan illetve hazulról oda is teljesen korrekt volt a közösségi közlekedés. Ráadásul nevetségesen olcsó. Ha tízesével veszek jegyet, akkor 400/db. Tehát ha a Mammutba akarok menni, az 800 Ft Csepelről. Autóval, benzin, parkolás, gépkopás stb ez nem jönne ki. Sőt ha így utazom, valami 530 vagy 550 az időkorlátos, de korlátlan átszállásos jegy. Világbajnok, mert az első indulás és az utolsó átszállás közt kell legyen a max fél óra, utána ha az utolsó jármű időben tovább megy, az nem baj. Én teljesen le vagyok nyűgözve. A járatok alapvetően pontosak, mindenhol jelzik a kijelzők, hogy mennyi idő múlva jön. Ugyan kicsit drágább, de tök jó, hogy ha elfogy a jegy, akkor sem kell bliccelni, mert a buszsofőröktől is lehet jegyet venni. Az is hatalmas, hogy körbemetrózhatom a várost egy jeggyel. Volt, amikor megvettem a bérletet pár hónapja, mert elág sokszor jártam a belvárosban. 10e azalatt megúszható. Egy tankolás, amivel elmegyek 500km-t a szolidabbik kocsimmal, 25-30ezer Ft. Tehát abszolút nem drága a közösségi és mondom, ahová járok a városban, mindenhová pillanatok alatt és fillérekből eljutok. Szóval én az a magyar vagyok, aki nem elégedetlenkedik, hanem értékelem ami jó.
2024. máj. 11. 18:21
18/21 anonim válasza:
Nálunk is remekna közlekedés (Kelenföld)!
19/21 anonim válasza:
Magyarul...mutass egy várost, ahol létezik operatív pötlàs, Budapesten kívül... nincs, ugye?
20/21 anonim válasza:
A VI. és VII. kerületben járok hétköznaponként melóba. Semmi gondom a közlekedéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!