Mit változtatnátok meg leginkább Budapest közösségi közlekedésében?
Összekötném az összes sínpályát egymással és kiépítenék egy olyan informatikai irányítórendszert, ami lehetővé tenné, hogy az eddigieknél jóval többféle járat legyen ezek kihasználásával.
Egyébként egy csomó különálló sínpálya esetén már jelenleg is van fizikailag összeköttetés, például a kék és piros metró között a föld alatt, vagy például a négyes metró és a vasút között a Kelenföldi pályaudvarnál.
Komolyabban fejleszteni kellene a HÉV-eket, valamint a 4-es metrót is kivinném Budaörsig.
A reptéri vasút belső szakaszát is megépíteném, majd mehetne a hévek, M4 és a reptér közelébe egy-egy giga P+R.
Az M3-at is el kellene vinni az M0-ig/bevásárlóközpontokig - szintén egy jó nagy P+R-rel. Az elővárosi vasutaknál kapacitás bővítenék legalább a városhatárig/M0-ig szintén P+R parkolókkal.
Ha már kiépülne a hálózat ami képes bevinni gyorsan és kényelmesen bevinni az embereket az autótól a belvárosba és vissza akkor onnantól már nőne a tömegközlekedés forgalma és akkor látszódna milyen plusz fejlesztésekre van szükség magán a városon belül.
Visszahoznám a TÖMEGközlekedés fogalmat, mert én úgy gondolom, a magyarban az fejezi ki, miről van szó.
A tömegsport vagy a tömegkommunikáció szavaknak is negatív felhangja lenne talán? :D
Egyébként nagyon sok dolgot kellene fejleszteni.
A HÉV-ekkel kezdeni kellene valamit, de az állapotukon túl az se a legjobb helyzet, hogy a déliek közül az egyik csak a Hungária körgyűrűig megy el, míg a másik is csak a Nagykörútig (növelve ezzel a 4-6-os terheltségét). Be kellene őket vinni a belvárosba (alagútban).
Össze kellene kötni a 47-49-14 villamosokat, mert egy vicc, hogy a 14-es véget ér a Lehel téren, sok utasnak pedig egy megállóért kell átszállnia a 3-as metróra.
Nem lehet mondani, hogy utazzanak inkább a 3-as metróval a 14-es villamos mentén élők/dolgozók, mert azért nem teljesen párhuzamosak...
Gyorsítani kellene a villamosokat a pálya megfelelő karbantartásával és esetleg a lámpaprogram villamoshoz illesztésével vagy olyan informatikai rendszerrel, amely lehetővé teszi, hogy a villamos állítson bizonyos lámpákat (állítólag néhány városban működik ilyen).
Normálisan kellene szervezni a felújításokat és több karbantartás kellene.
Például a Puskás és a Népliget között már 3 nyáron állt a forgalom hosszabb-rövidebb ideig, mégis csak toldozgatás-foltolzatás történt. "Villamososok" szerint is romlik ott a pálya állapota, de karbantartással még lehetne segíteni rajta (aláverőgép stb).
A villamosok már szemmel láthatóan pattognak.
Én elsősorban a döntéshozók hozzàállásán változtatnék. Legyen egy zsúfolt nagyváros elsődleges közlekedési módja a közösségi közlekedés és ne próbáljunk mindenféle retrográd lépéssel több teret engedni az egyéni autós közlekedésnek, mert az egyszerűen nem fog menni, hely hiányában.
Ennek megfelelően a hídépitésre szánt milliárdok mehetnének inkább a jól hasznosuló M2-H8 összekötésre, az M5 metró (HÉV) első szakaszára, a Bajcsyn és a Rákóczi úton visszaépítendő villamosvonalakra, kisebb trolibuszhálózati fejlesztésekre, P+R programra a kül- és elővárosokban, vagy egy ritkán hangoztatott, de nagyon fontos fejlesztésre, a Budapest Rail Node-ra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!