Mit változtatnátok meg leginkább Budapest közösségi közlekedésében?
"Ennek megfelelően a hídépitésre szánt milliárdok mehetnének inkább"
A hídon át tud menni a busz és a villamos is. Egy 2 milliós városnál az nem egészen normális, hogy délről indulva az M0 hídja után 10km-át semmilyen átkelési lehetőség sincs,majd 8km hosszan 7db híd található majd a következő híd az ismét 8,5km.
Újpest-Békás közé is kellene egy új híd valamint a már tervezett csepeli mellé a másik oldalra a Kis-Dunára is kellene még egy híd. Ezekkel a közösségi közlekedési lehetőségek is jelentősen javíthatóak.
Átlagosan kétszeresére kellene sűríteni a járatokat minden vonalon.
Új járműveket kellene venni az ezeréves, életveszélyes állapotú járművek helyett.
A Rákóczi útra villamos kellene, kb. Combino méretű szerelvényekkel, mert az utasforgalom ezt indokolja.
A 4-6-os villamos vonalát nem kellene minden évben felújítani, hanem mondjuk 10 évente, de akkor normálisan.
Takarítani kellene a járműveket és a megállókat.
A Kelenföld-Széll Kálmán tér-Nyugati pályaudvar vasúti alagút megépültével kihasználnám a Körvasutat.
A H6-H7 héveket a Kálvin téren, Astorián és Nyugati pályaudvaron keresztül (a föld alatt) összekötném a H5-ös hévvel és Aquincumnál a 2-es vasútvonallal.
Először is: nem közösségi, hanem tömeg.
Másodszor: a felmerült nagyon jó ötletek (tömegközlekedés propagálása a millió autó helyett, villamosok összekötése) mellé még a jegyeknél javasolnék változtatásokat.
- egyvonalas bérlet bevezetése: van, hogy hónapokig egyetlen buszjáratot használok, szívesebben vennék rá 2-3000 Ft-ért egy bérletet, mint hogy blicceljek, a 10 000-et erre túlzásnak tartom.
- jegykezelő automaták karban tartása: az nem állapot, hogy van, hogy a négyből három nem működik, tömegben el se jutok a következőig több megálló alatt sem, egyébként se mászkálok mozgó buszon az instabil bokámmal, nekem ez balesetveszélyes. De olyat is láttam már, hogy betépte az automata a jegyet. Ha nem tudják karban tartani, akkor legyen érintőkártyás a rendszer (pl. mint Londonban), de ezekkel a papírcetlikkel nem szarakodok többet, bocs.
- ingyen utazók időbeli korlátozása, mondjuk 7-9 és 4-6 között jegyet kelljen venni nekik is, vagy menjenek máskor. (igen, most jön majd a "lehet, hogy orvoshoz mennek" és hasonló érvek, de az a nagy helyzet, hogy mindenki más is megy valahova.)
- több parkoló segítségével egy normális P+R rendszer kiépítése, ezekkel együtt törvényváltoztatás is, hogy pl. a munkahely ezeket köteles legyen téríteni, de a benzinköltséget csak a városhatárig.
- vonat hosszabbítása Ferihegyig, ez már rég aktuális lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!