Budapesten miért nem prioritás a metróhálózat fejlesztése?
Figyelt kérdés
Hasonló méretű európai városokhoz képest siralmas, hogy itt mennyire nem történik semmi és középtávon nem is várható javulás ezen a téren. 39,7 km a hálózat összhossza, amiben ráadásul benne van a maximum földalatti villamosként definiálható M1-es metró. A hálózat jelentős része ráadásul a sokat szidott Kádár-rendszerben épült ki, a 33 év csodálatos kapitalizmus alatt mindössze a 4-es metró szánalmas 7,4 km-es szakaszát sikerült nagy nehezen megépíteni. Hogyan lehet elvárni autósok tömegétől (főleg az agglomerációban élőktől), hogy tömegközlekedésre váltsanak, ha nincsen megfelelő gyorsvasúti hálózat a városban. Hiszen Budapest hatalmas területű és a metró, illetve a vasút az egyetlen, ami képes normális idő alatt eljutni A-ból B-be. A Budapestnél sokkal kisebb Prágában már 63 km a hálózat hossza, ráadásul folyamatosan épülnek új szakaszok-vonalak. Varsóban úgy 41 km a két vonal hossza, hogy 1995-ben adták át az első részt. Szófia szintén jóval kisebb Budapestnél, ráadásul Bulgáriát már-már harmadik világnak tartják Európán belül, ehhez képest ott 52 km a hálózat. Sokan lenézik a románokat is, ehhez képest Bukarestben már 80 km-re rúg a hálózat. A bécsi metró 83 km-es hosszát már meg sem említem. Ráadásul ezeknek a jellemzője, hogy elérik a városhatárokat, vagy legalábbis egy külső fontos vasútállomást, nem pedig valamiféle belvárosi torzóként üzemelnek. Hogy lehet, hogy nálunk akár szegényebb országokban is megvalósulnak olyan dolgok, amik itthon csak álom kategóriának számítanak?2023. febr. 13. 21:19
21/22 A kérdező kommentje:
Hiába van buszsáv, egy busz akkor se lesz olyan gyors és megbízható, mint mondjuk egy metró. Továbbra is azt az egyértelmű példát tudom említeni, hogy Újpest-központ és a Deák tér között mennyivel gyorsabb (és kényelmesebb) a metró. Az éjszakai busznak (950) még a legnyugodtabb, leginkább autómentes időszakban is 27 perc megtenni ezt a távot, nappal meg nyilván ennél is több lenne, hiába van egyébként most a metrófelújítás miatt buszsáv. Meg se közelíti a 15 perces metrós menetidőt. Arról nem is beszélve, hogy egy folyton rázkódó, szűk, kis kapacitású busz sosem lesz vonzó alternatívája az autós közlekedésnek, főleg ha még minden hátráltató tényezőt kitalálnak hozzá (pl. első ajtós felszállás hétvégente, ami szintén menetidő-növekedést okoz). A kötött pálya annál inkább. :)
2023. febr. 20. 07:23
22/22 anonim válasza:
Hát de Újpest-Központ és a Deák tér között van metró.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!