Budapesten miért nem prioritás a metróhálózat fejlesztése?
A 7. nem talált egyetértésre, pedig ez is szempont. Mély alagút nálunk sokkal körülményesebb, drágább, mint más városokban a talajszerkezet miatt.
A kéregvasút meg csak létező út alatt vezethető. Az építés idejére azt teljesen le kell zárni. Önmagában ez még valamelyest megoldható (Bécsben is volt ilyen a Mariahilfer strasszén.), de mit nyer vele a város?
Volt már egy ehhez hasonló kérdés nem rég, de ez ugye a gyakori kérdések(...): https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..
Úgy gondolom, hogy nem önmagában a metróhálózat (vagy a villamoshálózat, trolihálózat stb.) fejlesztésének kell lennie a prioritásnak, hanem az egész közlekedési (nem csak tömegközlekedési!) hálózat fejlesztésének. Vannak hiányzó elemek a metróhálózatból, nem is kevés, ezek közül napirenden is van pár: M2-H8-9 összeköttetés, H5-6-7 összeköttetés, M1 meghosszabbítás. Tervek vannak, igaz, az 1970-es években is voltak. Talán ebből is adódik ez az álló állapot, az 50-60 éves koncepciók alapján kitalált tervek már nem állják meg a helyüket manapság, és amíg más városokban hamarabb megvolt a koncepcióváltás és újratervezés (ha volt és kellett), addig nálunk az 1990-es, 2000-es években még nem volt ilyen. A Balázs Mór-terv (a későbbi Budapesti Mobilitási Terv) 2014-ben jelent meg, az M4 átadásának évében.
Hiszen nem túl régen készült el a 4-es metróvonal.
A metróépítés nem az a beruházás, amit pár évente meg lehet lépni!
"Hiszen nem túl régen készült el a 4-es metróvonal."
Pontosabban a 4-es metróvonal minimálisra lecsökkentett sehonnan sehova tartó szakasza, hogy ne bukjuk el az arra szánt EU-s pénzt...
Köszi a válaszokat, bár szerintem sok embernek nehezen megy a szövegértés. Én egy percig sem vitattam, hogy Budapesten a tömegközlekedés nagyon jól lefedi a várost, szinte minden második utcában megy valamiféle közlekedési eszköz. Az viszont szerintem nem túl modern, hogy egy ilyen hatalmas város közlekedésének a gerincét a buszok adják. Hatalmas területű a város, ahol érdemben csak valamiféle gyorsvasúttal lehet normális időben eljutni A-ból B-be. Én Újpesten lakom, úgyhogy pontosan tudom, hogy mennyivel körülményesebb most az élet, hogy nem jár teljes vonalon a 3-as metró. Újpest-központtól a Deák térre jelenleg 27 perc a menetidő (metró + pótlóbusz), míg ha végig járna a metró, 15 perc alatt tenné meg ezt a távot. És ez még csak egy rövidke szakasz. Csepelről, aminek nincsen normális kötöttpályás kapcsolata a belvárossal (hiszen a HÉV éppen a belváros határában végződik) akár 1 óra is lehet beérni a belvárosba. Már az egy minőségi ugrást jelentene, ha csak az Astoriáig bejárnának a HÉV-ek, a Kálvin térnél átszállást biztosítva az M3-ra és az M4-re.
Valaki belekeverte itt az éjszakai közlekedést, amiről szintén szó sem volt. Szerintem is baromira jól szervezett az itteni éjszakai hálózat, de többek között ez azért lehetséges, mert éjjel értelemszerűen nincsen annyi zavaró tényező (sokszázezer autó), amik feltartanák a buszokat. Nappal viszont a várost átszelő buszvonalak (pl. 5-ös) totálisan megbízhatatlanok és képtelenek normálisan tartani a menetrendet.
Aki belekeverte Genfet a képbe, azon sajnos tényleg csak nevetni tudok. Hogyan lehet egy 200 ezres kisvárost összehasonlítani a közel 2 milliós Budapesttel. Teljesen logikus, hogy nem lesz olyan kiterjedt éjszakai közlekedése, mint a pesti. Genfet maximum Debrecennel lehetne összevetni, és azt hiszem, akkor meg bőven a svájci város kerülne ki győztesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!