Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem prioritás...

Budapesten miért nem prioritás a metróhálózat fejlesztése?

Figyelt kérdés
Hasonló méretű európai városokhoz képest siralmas, hogy itt mennyire nem történik semmi és középtávon nem is várható javulás ezen a téren. 39,7 km a hálózat összhossza, amiben ráadásul benne van a maximum földalatti villamosként definiálható M1-es metró. A hálózat jelentős része ráadásul a sokat szidott Kádár-rendszerben épült ki, a 33 év csodálatos kapitalizmus alatt mindössze a 4-es metró szánalmas 7,4 km-es szakaszát sikerült nagy nehezen megépíteni. Hogyan lehet elvárni autósok tömegétől (főleg az agglomerációban élőktől), hogy tömegközlekedésre váltsanak, ha nincsen megfelelő gyorsvasúti hálózat a városban. Hiszen Budapest hatalmas területű és a metró, illetve a vasút az egyetlen, ami képes normális idő alatt eljutni A-ból B-be. A Budapestnél sokkal kisebb Prágában már 63 km a hálózat hossza, ráadásul folyamatosan épülnek új szakaszok-vonalak. Varsóban úgy 41 km a két vonal hossza, hogy 1995-ben adták át az első részt. Szófia szintén jóval kisebb Budapestnél, ráadásul Bulgáriát már-már harmadik világnak tartják Európán belül, ehhez képest ott 52 km a hálózat. Sokan lenézik a románokat is, ehhez képest Bukarestben már 80 km-re rúg a hálózat. A bécsi metró 83 km-es hosszát már meg sem említem. Ráadásul ezeknek a jellemzője, hogy elérik a városhatárokat, vagy legalábbis egy külső fontos vasútállomást, nem pedig valamiféle belvárosi torzóként üzemelnek. Hogy lehet, hogy nálunk akár szegényebb országokban is megvalósulnak olyan dolgok, amik itthon csak álom kategóriának számítanak?

2023. febr. 13. 21:19
1 2 3
 11/22 eddiboy ***** válasza:
100%
#8: Kérdező nem a komplett budapesti tömegközlekedést, csupán a metróhálózat hosszát kifogásolta.
2023. febr. 14. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%

A 7. nem talált egyetértésre, pedig ez is szempont. Mély alagút nálunk sokkal körülményesebb, drágább, mint más városokban a talajszerkezet miatt.

A kéregvasút meg csak létező út alatt vezethető. Az építés idejére azt teljesen le kell zárni. Önmagában ez még valamelyest megoldható (Bécsben is volt ilyen a Mariahilfer strasszén.), de mit nyer vele a város?

2023. febr. 14. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
100%

Volt már egy ehhez hasonló kérdés nem rég, de ez ugye a gyakori kérdések(...): https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..


Úgy gondolom, hogy nem önmagában a metróhálózat (vagy a villamoshálózat, trolihálózat stb.) fejlesztésének kell lennie a prioritásnak, hanem az egész közlekedési (nem csak tömegközlekedési!) hálózat fejlesztésének. Vannak hiányzó elemek a metróhálózatból, nem is kevés, ezek közül napirenden is van pár: M2-H8-9 összeköttetés, H5-6-7 összeköttetés, M1 meghosszabbítás. Tervek vannak, igaz, az 1970-es években is voltak. Talán ebből is adódik ez az álló állapot, az 50-60 éves koncepciók alapján kitalált tervek már nem állják meg a helyüket manapság, és amíg más városokban hamarabb megvolt a koncepcióváltás és újratervezés (ha volt és kellett), addig nálunk az 1990-es, 2000-es években még nem volt ilyen. A Balázs Mór-terv (a későbbi Budapesti Mobilitási Terv) 2014-ben jelent meg, az M4 átadásának évében.

2023. febr. 15. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
58%
Lefogadom, hogy akik itt azt mondják, hogy jó a budapesti tömegközlekedés, azok naponta max. 6, de inkább max. 4 járművel utaznak.
2023. febr. 16. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
0%

Hiszen nem túl régen készült el a 4-es metróvonal.

A metróépítés nem az a beruházás, amit pár évente meg lehet lépni!

2023. febr. 19. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
#15 Főleg ebben az országban, ahol a 4-es metrót is szétlopták, és ha indulna egy új metró, akkor a mostani rezsimnek is lenne lehetősége azt szétlopni.
2023. febr. 19. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
29%
Ahhoz képest elég jól lehet utazni rajta.
2023. febr. 19. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
89%

"Hiszen nem túl régen készült el a 4-es metróvonal."


Pontosabban a 4-es metróvonal minimálisra lecsökkentett sehonnan sehova tartó szakasza, hogy ne bukjuk el az arra szánt EU-s pénzt...

2023. febr. 19. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, bár szerintem sok embernek nehezen megy a szövegértés. Én egy percig sem vitattam, hogy Budapesten a tömegközlekedés nagyon jól lefedi a várost, szinte minden második utcában megy valamiféle közlekedési eszköz. Az viszont szerintem nem túl modern, hogy egy ilyen hatalmas város közlekedésének a gerincét a buszok adják. Hatalmas területű a város, ahol érdemben csak valamiféle gyorsvasúttal lehet normális időben eljutni A-ból B-be. Én Újpesten lakom, úgyhogy pontosan tudom, hogy mennyivel körülményesebb most az élet, hogy nem jár teljes vonalon a 3-as metró. Újpest-központtól a Deák térre jelenleg 27 perc a menetidő (metró + pótlóbusz), míg ha végig járna a metró, 15 perc alatt tenné meg ezt a távot. És ez még csak egy rövidke szakasz. Csepelről, aminek nincsen normális kötöttpályás kapcsolata a belvárossal (hiszen a HÉV éppen a belváros határában végződik) akár 1 óra is lehet beérni a belvárosba. Már az egy minőségi ugrást jelentene, ha csak az Astoriáig bejárnának a HÉV-ek, a Kálvin térnél átszállást biztosítva az M3-ra és az M4-re.

Valaki belekeverte itt az éjszakai közlekedést, amiről szintén szó sem volt. Szerintem is baromira jól szervezett az itteni éjszakai hálózat, de többek között ez azért lehetséges, mert éjjel értelemszerűen nincsen annyi zavaró tényező (sokszázezer autó), amik feltartanák a buszokat. Nappal viszont a várost átszelő buszvonalak (pl. 5-ös) totálisan megbízhatatlanok és képtelenek normálisan tartani a menetrendet.

Aki belekeverte Genfet a képbe, azon sajnos tényleg csak nevetni tudok. Hogyan lehet egy 200 ezres kisvárost összehasonlítani a közel 2 milliós Budapesttel. Teljesen logikus, hogy nem lesz olyan kiterjedt éjszakai közlekedése, mint a pesti. Genfet maximum Debrecennel lehetne összevetni, és azt hiszem, akkor meg bőven a svájci város kerülne ki győztesen.

2023. febr. 19. 18:06
 20/22 anonim ***** válasza:
#19 Azért lett az éjszakai meg genfi közlekedés belehozva, mert süt a stílusodból, hogy lesz*rozod a budapesti tömegközlekedést. Semmi gond nincs a buszokkal, az már a közlekedésszervező dolga, hogy buszsávot tegyen oda, ahol igencsak indokolt. Ez is megvan. Azon meg csak nevetni tudok, hogy Csepelről 1 óra bejutni a belvárosba. Csepelen laksz? Ismersz csepelit? Nyílván nem, akkor tudnád, hogy az átlag csepelinek tök mindegy, mennyi bejutni a belvárosba, mert nem jár oda, csak ha nagyon muszáj.
2023. febr. 19. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!