Melyik lenne a legfontosabb vonalhosszabbítás a budapesti metróhálózaton?
Nagyon sokféle hosszabbítási terv készült az évek során, a reálisabbnak mondottakat sorolnám fel:
1) a Földalatti hosszabbítása a Vigadó térig.
2) a Földalatti hosszabbítása északi irányban, a Csáktornya parkig vagy a Marcheggi hídig
3) az M2-es metró összekötése a gödöllői és csömöri HÉV-ekkel
4) az M2-es metró szárnyvonalának megépítése Rákoskeresztúr irányába
5) az M3-as metró északi hosszabbítása Rákospalota-Újpest vasútállomásig vagy akár Káposztásmegyer II. számú lakótelepig
6) az M3-as metró déli hosszabbítása akár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig
7) az M4-es metró déli hosszabbítása Madárhegyig, azaz a Virágpiacig
8) az M4-es metró északi hosszabbítása a Bosnyák térig vagy akár az Újpalotai lakótelepig
9) a csepeli HÉV hosszabbítása az Astoriáig, azaz metróvá alakítása
3, Ezt már meg kellett volna csinálni réges-régen.
5, ezt is
6, ezt is
7-8, eleve így kellett volna építeni :D
Az itt az első 3 már 20 éve is aktuális volt... :D
1) Marginális jelentőségű, persze javít valamit a 2-es villamoshoz való csatlakozáson.
2) Fontos, de csak akkor, ha a kapacitás elegendő volna az elővarosi vonatokkal Marcheggi hídhoz érkezők nagyobb tömegeinek elszállitasára.
3) 4) Messze a legfontosabb projektek így egyben kezelve, mert jelentős arányú agglomeraciós forgalmat lehetne relatív kis befektetéssel becsatornázni a metrohálózatba.
5) Rákospalota-Újpestnél keveseknek érné meg átszállni vonatról a lassabb metróra, főleg, ha a Váci út súlypontjat az új Rakosrendezőn átszállva gyorsabban elerhetnék. Kápmegyer pedig kicsi, metrót nem tartana el.
6) Teljesen felesleges kertvárosba metrót építeni, raadásul pont kimaradna a Havanna lakótelep, holott metrót pont sűrűn lakott területig eri meg építeni. A reptér őnmagában minimális forgalmat generálna,20-30 perces követés elég is lenne. Az meg nem metró.
7) Pont megállnánk Budaörs sűrűbben lakott része előtt pár kilométerrel, csak azért mert ott a piros vonal a térképen... marhaság.
8) Újpalota sosem fog megtölteni egy metróvonalat, míg a Keletitől kifelé eleve felig-meddig kertvárosias a beépítés. Zugló vasútállomás helyett pedig a Kerepesi útnál kellene vasútállomast epíteni, nem pedig emmentáliva fúrni a Thökölyt.
9) Szintén jó megtérülesű projekt volna, feltéve, hogy a rackevei HÉV vonalat illetve hosszabb távon a szentendrei es esztergomi irányokat is beleveszik.
Két külvárosi részen jártam/járok többször is, tehát van fogalmam róluk.
Egyik Újpest, de a Váci út melletti rész, ami 5-10 perc busszal Újpest-Városkaputól. Tehát irreleváns.
Marad Pest keleti része.
Hát Rákoskeresztúr és Rákosmente többi részének közlekedése a buszokkal lassú és kényelmetlen. Nekem mindig az jut eszembe, hogy kaputól-kapuig majdnem ugyanannyi a Velencei-tó vagy a Dunakanyar, mint Rákoscsaba vagy Rákosmente egyéb, külsőbb része. A vonat sajnos sokszor nem opció - legalábbis jelenleg, kevés ráhordó busszal. 30-40 (!) perc az Örsig azért sok, és az Örstől is kell idő eljutni az embereknek....
Szóval a 4-es pontot nagyon nagy erőkkel támogatnám! A 3-as pontot is amúgy.
A 9-es pontot is támogatnám az Észak-Déli Regionális Gyorsvasúttal (M5) együtt. Egyszer kellett mennem Óbudáról Csepel kerület délebbi részére. Kettő, azaz 2 óra volt 4 járművel.
Jó, kevesen utaznak ennyit, de Csepelről, Pesterzsébetről, 3. kerületből egy gyors belvároba jutás jól jönne.
Őszintén: én a 3-as és 4-es metrót csak fentiek után hosszabbítanám.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!