Mikor kezdett el igazán leromlani a 3-as metró állapota? Ha normálisan működő ország lennénk, mikor kellett volna elkezdeni a felújítását?
Az M3 1981-ben készült el KÖKI és a Lehel (Élmunkás) tér között, vagyis ez a szakasz már 36 éves. Az északi rész 1990-ben készült el, az is 27 éves. Biztos voltak kisebb javítások, részleges felújítások, de ez akkor is sok. Én '83-ban kezdtem el járni vele, de akkor már KÖKI úgy nézett ki, mintha ezer éves lenne.
Szerintem kb. 20 évente illene egy teljes felújítást csinálni. Nem csak a pálya és a berendezések állapota miatt, hanem mert közben a technika is nagy léptekben fejlődik. A rendszer már akkor elavult volt amikor elkészült.
Ha csak a szerelvényeket nézzük, akkor gondoljunk arra, hogy a Ganz már 80-as években nekiállt egy modernebb szerelvény megtervezéséhez, ami a 90-es évektől válthatta volna a szovjet kocsikat.
#3
A baj nem a szerelvényekkel van, hanem a folyamatos karbantartás hiányával. Ugyanezek a kocsik Prágában Moszkvában minden gond nélkül működnek, mert karban voltak/vannak tartva. Azelőtt ez Budapesten is működött: a régi 1600-as villamos motorkocsikat 1897-ben gyártották és a 80-as évek elejéig működtek. És azért lettek leselejtezve, mert elavultak és nem azért mert hetente kigyulladtak, füstöltek. A MÁV a V-43-as mozdonyait a 60-as évek közepétől szerezte be és -sajnos- még midíg a mozdonyállomány gerincét jelentik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!