Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan bizonyíthatnám be az...

Hogyan bizonyíthatnám be az igazamat?

Figyelt kérdés

Még nyár elején vonattal szerettem volna eljutni A pontból B pontba. A vonat 15:52kor indult. 15:34kor érkeztem az állomásra. Beálltam a sorba, hogy jegyet vehessek, azonban reklamáció és munkaerőhiány miatt, nem haladt a nyamvadt sor. 15:51kor még 4en voltak előttem, én pedig időpont miatt nem késhettem le a vonatot, ezért átszaladtam a peronra és felszálltam a vonatra. Kb. 3 perc múlva jött a kalauz, akinek mondtam, hogy sajnos nem tudtam jegyet venni, hiába álltam sorba 17 percig (automata sem volt). Szerettem volna jegyet venni a kalauztól. 540 Ft.- lett volna alapból a jegy. 1000 Ft.- készpénz volt csak nálam. A kalauz 2940 Ft.-ot kért, amit mivel nem volt nálam annyi forint és eurót pedig nem fogadnak el, nem tudtam kifizetni. Erre egy 16.000 Ft.-os bírságot kaptam. Amit fellebbezés miatt nem fizettem be, ugyanis jogtalannak tartom, hogy önhibámon kívül kerültem ilyen helyzetbe. Szerintem időben kiértem egy viszonylag kis állomásra ahhoz, hogy jegyet vehessek. Mit tehetek ezügyben? Nyeljem le és fizessem be, a mára már duplájára nőtt összeget vagy tehetek valamit? Egyébként a jegypénztár mellett lévő pékség egy ismerősömé, akitől még aznap elkértem az adott időszak kamerafelvételét, amin én nyílván látom magam, de egy idegen a felvételt látva, nem biztos, hogy elfogadná, hogy én vagyok látható a felvételen.

Köszi a segítséget előre is.



2021. okt. 19. 13:44
1 2 3 4 5
 41/49 anonim ***** válasza:
0%
Miért kell olyanokat a számba adni, amit sehol se mondtam? Nem mondtam, hogy az üzletszabályzatot az utasok beleegyezésével kell létrehozni. Nem is erről van most szó, hanem arról, hogy a MÁV a tisztességesen utazni akaró személyeket szívatja.
2021. okt. 21. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/49 anonim ***** válasza:
94%
Alap, hogy ilyenkor az ember nem várja meg a kalauzt, hanem megkeresi. Ezzel is demonstrálva, hogy nem bliccelni akart, hanem utazni. Nem tudom, hogy a vonatnak ez induló állomása volt-e, vagy nem, de ha már valahonnan jött, akkor egy jó win-win megállapodás lehetett volna a kalauzzal, hogy ad egy jegyet a vonalon visszafelé eső legközelebbi pénztár nélküli állomástól. Így lehet hogy nem 540 hanem 700 Ft lett volna a jegy, de nem 2600 pótdíj + viteldíj.
2021. okt. 21. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/49 anonim ***** válasza:
25%
Lehetne minden pénztárban sorszámhúzó és ha netán indulás előtti 5 percig nem került sorra, a sorszám kalauznak történő bemutatásával lehessen pénztári áron jegyet venni (sorszámmal bizonyítod, hogy nem kamuzol és a tőled telhetőt megtetted, azért hogy megvehesd a pénztárban) A rájátszást meg ki lehet védeni, azzal, hogy a kalauz csak akkor fogadja el a sorszámot, ha a vonat indulása előtt legalább 10 perccel megtörtént a sorszámhúzás és a sorszámot az indulás előtt 5 percig nem szólították. A sorszámon lenne egy QR kód, amiben benne van a húzási idő bélyeg, a vonat indulási időpontja meg benne van valahol a rendszerbe, a szólítás tényét meg a sorszámhúzó rendszer rögzítené. (5-10 perc nem biztos hogy pont jó, ezen lehet még csiszolni, hogy adott állomáson mi a reális, meg a vonat késéseknél hogy kezeljük az ilyen szituációt az utasok felé egyértelmű módon)
2021. okt. 22. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/49 anonim ***** válasza:
82%

Van két zseniális, bár nem eredeti ötletem:

1) oda kell menni időben;

2) meg kell venni a jegyet elővételben (nyilván nem a szomszéd faluba), vagy on line.

2021. okt. 22. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/49 A kérdező kommentje:
Bocsi, de 17 perccel előtte érkeztem. Mikor kellett volna mennem? Előtte való nap sátorral?
2021. okt. 22. 15:33
 46/49 anonim ***** válasza:
82%

Kérdező a 45.-ben!


Nincs ezen mit rugózni. Sem a vasút nem hibázott, sem te. Van ilyen. De így is megúszhattad volna 2600 forint pótdíjjal, de vársz és egyre csak több lesz.

2021. okt. 22. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/49 anonim ***** válasza:
72%
Létezik ám olyan is, hogy előre megveszed a jegyedet. Akár online, akár az ország bármelyik jegypénztárában vagy automatájából. Akkor beeshetsz egész nyugodtan fél perccel az indulási idő előtt is. Ahogy leírtuk, senkit nem érdekel, mennyivel előbb érkeztél, ha felszállsz a vonatra, akkor pedig vonatkozik rád a SZÜSZ, akár egyetértesz a benne foglaltakkal, akár nem. Ha nem, akkor egészen nyugodtan lehet más közlekedési módot választani, vagy a gyakorin való rugózás helyett elkezdeni irogatni a SZESZA illetékes vezetőinek, valószínűleg nem lesz semmi eredménye, de még azzal is több esélyed van a változás elérésére, mint hogy itt írod le n+1 alkalommal, szerinted miért van igazad.
2021. okt. 22. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/49 A kérdező kommentje:
Ha nem tudom, hogy vonattal kell utaznom, hogy vegyem meg? Nem lett kész időben az autóm. Ez az egyik, a másik, hogy német rendszerrel nem tudtam seholsem online jegyetvásárolni. Nem az igazamat fújom. Sokszor vertek már át a tömegközlekedésben. Egyszerűen nonszensz, hogy tudja a jegypénztáros, hogy hamarosan induló vonat van és tököl. Velem a kalauz nem közölte, hogy van X napom befizetni a pótdíjas összeget, sőt, semmi papírt nem kaptam. Aztmondta majd levélben érkezik a büntetési csekk. Mivel Németországban élek, én ezt augusztus végén kaptam kézhez. Egyből felvettem velük a kapcsolatot, több emberrel is beszéltem már. Egyik sem tud mondani, szinte semmit. Sem fellebbezésről sem semmiről.
2021. okt. 22. 16:54
 49/49 anonim ***** válasza:
100%
ugye arról nem a vasút tehet, hogy nem fizetted be a büntetést, vagy nem reklamáltál időben?
2021. okt. 23. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!