Hogyan bizonyíthatnám be az igazamat?
Még nyár elején vonattal szerettem volna eljutni A pontból B pontba. A vonat 15:52kor indult. 15:34kor érkeztem az állomásra. Beálltam a sorba, hogy jegyet vehessek, azonban reklamáció és munkaerőhiány miatt, nem haladt a nyamvadt sor. 15:51kor még 4en voltak előttem, én pedig időpont miatt nem késhettem le a vonatot, ezért átszaladtam a peronra és felszálltam a vonatra. Kb. 3 perc múlva jött a kalauz, akinek mondtam, hogy sajnos nem tudtam jegyet venni, hiába álltam sorba 17 percig (automata sem volt). Szerettem volna jegyet venni a kalauztól. 540 Ft.- lett volna alapból a jegy. 1000 Ft.- készpénz volt csak nálam. A kalauz 2940 Ft.-ot kért, amit mivel nem volt nálam annyi forint és eurót pedig nem fogadnak el, nem tudtam kifizetni. Erre egy 16.000 Ft.-os bírságot kaptam. Amit fellebbezés miatt nem fizettem be, ugyanis jogtalannak tartom, hogy önhibámon kívül kerültem ilyen helyzetbe. Szerintem időben kiértem egy viszonylag kis állomásra ahhoz, hogy jegyet vehessek. Mit tehetek ezügyben? Nyeljem le és fizessem be, a mára már duplájára nőtt összeget vagy tehetek valamit? Egyébként a jegypénztár mellett lévő pékség egy ismerősömé, akitől még aznap elkértem az adott időszak kamerafelvételét, amin én nyílván látom magam, de egy idegen a felvételt látva, nem biztos, hogy elfogadná, hogy én vagyok látható a felvételen.
Köszi a segítséget előre is.
"De akkor minden tömegközlekedésen meg kell engedni, és akkor azt is, hogy csak ellenőr felbukkanása estén érvényesítse azt az utas."
Nem kell, sokkal egyszerűbb lenne, ha tennének minden vonatra kalauzt, akitől lehetne jegyet venni, akár egy kis felárral is. Budapesten sok helyen még a villamoson is lehet felszálláskor jegyet venni, pedig azokon sokkal nagyobb fennakadást okoz a jegyvásárlás, mint a vonatok esetében, ahol legfeljebb 3 perccel később ér a kalauz a vonat másik végébe.
Ahogy már fentebb is leírták,2600al fizettél volna többet,ha 3 munkanapon belül befizeted.
A mobil app nem egy ördögtől való dolog,az ilyen kellemetlenségektől pedig megkímél.
Amit tudtál volna tenni,hogy írásban elmeséled az ügyfélszolgálatnak,hogy ez és ez történt,aztán méltányosságból kéred,hogy tekintsenek el a büntetéstől.
Kicsi esély,de mégis több,mint a semmi.
Így ,hogy megvártad a 30 napot, sőt még többet,mert megduplázódott a 8ezer 16ra, ezzel sokkal rosszabb helyzetbe hoztad magad.
Megpróbálhatod így is az ügyfélszolgálatot,ott is emberek dolgoznak, még az is lehet,hogy meghat valakit a történeted,de erre szinte nulla esély van.
Kérj egy részletfizetést,annyit talán megtesznek.
#26
Aki vasúttársaságot szeretne üzemeltetni, az azért tisztában lehetne azzal, hogy az embereknek egy vasutat elérni fontosabb, mint egy mozifilmre bejutni. Szóval ha a MÁV csak annyira érzi magára nézve kötelezőnek a jegyárusítás zökkenőmentességét, amennyire egy moziban is zajlik, akkor inkább adják át a vezetők a helyüket alkalmasabb személyeknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!