Hogyan sérülhet meg a mozdonyvezető egy ütközéses
balesetben?
Figyelt kérdés
Ma délután történt egy durva baleset Újfehértónál. A vonat egy traktort kapott telibe, több kocsi is kisiklott. A hírekben az olvasható, hogy a mozdonyvezető megsérült. El nem tudom képzelni, hogy aki egy akkora monstrumban van az hogy tud megsérülni. Gondolom jó előre látta, hogy elkerülhetetlen az ütközés és megkezdte a fékezést. Ilyenkor a mozdonyvezetők hátra szoktak szaladni "fedezékbe", hogy ne érje őket sérülés a roncsolódó fülke miatt. Akkor mégis hogy sérülhetett meg a mozdonyvezető? A mozdonyról mondjuk sehol nincsenek képek, de gondolom Csörgő vagy Szili lehetett a mozdony.
10-es ezt ne keverd ide, mert nagyon nem ez a kategória! Azok a vonatok zárt, szintebeli kereszteződés nélküli pályán közlekednek. Kb esélytelen, hogy egy traktor megjelenik a vonat előtt. Ha mégis akkor nem 1 hanem 200 ember fog meghalni minimum.
2021. ápr. 20. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
12/23 anonim válasza:
Nem a traktor súlyával van a baj, hanem hogy leemelte a pályáról, de ez meg teljesen csak a szerencsén múlik, hogy miként fog végbemenni. Traktor nem tudom súlyra mennyi lehet, de valahova 7-10 tonna környékére saccolná,, a Szili 80 tonna.
Ha szerencsétlenül jön ki a lépés akkor egy személyautó is képes siklást előidézni.
2021. ápr. 21. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
13/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! A válaszok alapján belegondolva logikusnak tűnik már a sikllás.
2021. ápr. 21. 06:50
14/23 anonim válasza:
Csak mellékkörülmény: a két szerelvényen összesen 22-en utaztak. Kezdem érteni miért veszteséges a MÁV.
2021. ápr. 21. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
15/23 anonim válasza:
#14 Valóban vannak nagyon gyér forgalmú vonalak is.
DE:
1. A közszolgáltatási személyszállítás eleve mindenhol veszteséges szokott lenni.
2. Vedd figyelembe, hogy az utóbbi időben a covidpánik miatt jóval kevesebben utaznak tömegközlekedéssel (vagy egyáltalán bármivel), mint egyébként.
2021. ápr. 21. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
16/23 anonim válasza:
Alapvetően a diákok 70-80%-a sem utazik pl...
2021. ápr. 21. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
17/23 anonim válasza:
"Csak mellékkörülmény: a két szerelvényen összesen 22-en utaztak."
Abból durván 10-15 fő dolgozói arcképes igazolvánnyal, a többi meg nyugdíjasként dettó ingyen XD
2021. ápr. 22. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
18/23 anonim válasza:
Megjegyzem, a 22-böl 5 volt MÁV dolgozó... Két mozdonyvezető és 3 jegyvizsgáló...
2021. ápr. 22. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
19/23 anonim válasza:
Jó, akkor kiemelkedő volt az átlaghoz képest a fizető utasok száma. A kérdésre válaszolva, kábé 100-110 km/órával mehetett amikor kidőlt a vonat. Nem 1x nem 2x borultam székestől egy-egy pályahibán szilivel, csörgővel, nagyjából el tudom képzelni, hogy milyen erőhatások lehettek a siklásnál meg amikor belefúródott a talajba. Itt nincs Recaro kagylóülés, se biztonsági öv, a régi lomokon még az ülés sincs lefixálva csavarokkal. Ha bejön elé egy személyautó azt kilöki mint a pitsa, de ha egyszer menet közben nagyobb sebességnél elhagyja a sínt valamiért a mozdony akkor nyakig ér a kula.
2021. ápr. 22. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
20/23 anonim válasza:
# 19: ezt hogy gondolja a MÁV, hogy az ülés nincs lefixálva? Úgy képzeljem el mint egy sima irodai széket? Aztán ha borul a gép, te székestől elkezdesz ide-oda csapódni a vezérállásban, legrosszabb esetben kiesel valamelyik ablakon, és jó eséllyel betakaródzol a mozdonnyal? Ez olyan mint az orosz rulett hat golyóval...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!