Mozdonyvezetők beosztása hogy néz ki egy hónapra? Sokat kell utazniuk haza munka után?
Arra lennék kíváncsi hogy hogyan is néz ki egy műszakbeosztása egy mozdonyvezetőnek.
Illetve ha mondjuk Miskolcon lakik,akkor általában Miskolcon szokott kezdeni és végezni is? Vagy teljesen változó hogy hol kezd és végez,mert neki kell megoldania az utazást?
A beosztás úgy van, hogy 12/24 12/48
Magyarul nappal éjszaka szabad szabad.
Ebben van csúszás.
A nappalis műszak lehet délben véget ér, mert kettőkor hajnalban már ment.
#1
Ettől azért messze van.Mármint ha a startról .Régen valóban próbáltak erre törekedni,de még csak megközelítőleg sem dolgoznak már így.
Olyan összevissza járnak dolgozni.Van hogy 5-6 nap mennek egyfolytában 7-12 órás szolgálatokkal, hajnal fél 2es kezdéstől 23.50 ig bármikor. Utána meg otthon néhány nap.
Szóval olyan rugalmatlanul változik,hogy lehetetlen előre tervezni,ha nem kéred ki szabira az adott napot,amit szeretnél.
A munka előtt/ utáni utazás attól függ,hogy hol van a telepállomás)feljelentkezés a lakóhelyéhez képest.
Ez mávnál így működik.A maszek cégeknél nem feltétlen,ott előfordulhat,hogy többet utazik munkába és vissza,mint maga a munkaidő.Altalaban ezt elég rendesen meg is fizetik. Hosszútávon viszont nagyon kimerítő, főleg ha olyan helyre kell eljutni, ahol a menetrend is elég gyér.
hűdejó lenne ha 4-es fordát tudná tartani....
Szóval ez úgy meg, hogy a szerződésében taglalt jelentkezési helyeken lehet jelentkeztetni. Ezek rögzítve vannak, hogy melyik állomások. Mondjuk Miskolc esetében talán Szerencs (nem tom, pont az ország másik felén lakom és már régóta nem vagyok a mávnál).
A változó telephelyeseket lehet máshol is jelentkeztetni és lejelentkeztetni. Tehát kezd Miskolcon, vágez Szerencsen. De ezt általában nem alkalmazzák. Vagy megbeszéléik és rábólint a mv.
A szolgálatok a menetrendekhez vannak elkészítve. Amikor a vonat indul akkor indul a szolgálat is plusz a technológiai idők! Tehát ha csak állomási váltás van akkor néhány perccel korábban indul a szolgálat. Ha a fűtőházból kell kivinni a vonatra egy mozdonyt akkor azt az időt is hozzá kell számolni. Van a gépnyitásnak is ideje, a vonatra járásnak, a fékpróbának, stb. Ha ezeket összeadogatjuk lehet, hogy az 5 órai vonat indulásához képest 1-1,5 órával korábban kezdődik a szolgálat. Szolgálat végén ugyanez a helyzet. Tehát ssokszor előferdül, hogy az első vonathoz nem tud mivel bemenni a mv ha nem közel lakik, vagy az utolsó vonattól nem tud hazamenni tömegközlekedéssel.
A bejárást mindenk megoldja ahogy tudja.
Van viszont utazási költségtérítés.
Illetve nagyobb helyeken piuhenőszoba is van és ott lehet héderelni a szolgálat előtt vagy után.
Vannak úgynevezett utazási idős mozdonyvzetők is akik plusz pénzárt vállalják, hogy meszebb kezdenek. Tehát mondjuk Miksolcról elmegy Szolnokra és ott kezdődik a szolgálata. Amíg a Ms - Sl utat megteszi addug utazási időre járó bérezést kap.
A szolgálat 12 óralehet +45' munkaközi szünet.
Magánvasutaknál 16 óra a szolgálat általában és ott kezd a mv ahol a leváltja a kollégáját, vagy felveszi a mozdonyt. Ha Gyékényesen van a mozdony, akkor Miskolcról oda kell mennie ahogy és amikor tud. Ez az idő a legtöbb esetben a szabadidő rovására megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!