Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tényleg káros munka a mozdonyv...

Tényleg káros munka a mozdonyvezetés?

Figyelt kérdés
Egy ismerősöm azt mondta, azért is keresnek annyit a mozdonyvezetők, mert elég káros a munkájuk, hogy egész nap a két nagyfeszültségű vezeték alatt vezetnek. Igaz ez? Tényleg van hatása az emberi szervezetre a nagyfeszültségű vezetéknek a mozdonyban?

2018. ápr. 11. 09:12
1 2 3 4
 1/34 anonim ***** válasza:
85%

Igaz is lehetne.

De a mozdony fémből van. Fémes összeköttetésben a sínnel. Magyarul egy leföldelt, leárnyékolt fémdobozban ül a vezér. Ha egy villám belevágna a mozdonyba, azt is csak az esetleges hibajelzésből venné észre.

2018. ápr. 11. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/34 anonim ***** válasza:
76%

Ma már lassan irodai munka, de anno egy gőzmozdonyban hamar összejött egy tüdőrák.


Ilyen alapon az ingázók is ki vannak téve napi két órát a felsővezeték közelségének. Ha van is hatása, nem gondolom, hogy ki lehetne mínusz években mérni. Esetleg két hetet: na annyit más barom is vesz el az életedből.

2018. ápr. 11. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/34 anonim ***** válasza:
69%
A magasfeszültségnek semmilyen mérhető hatása nincs az emberi szervezetre (nyilván nem arra az esetre gondolok, amikor valaki rövidre zárja magát). Ebben az esetben is inkább a placebó hatás működik, ha beképzeled, hogy bajod lesz tőle, akkor lesz is.
2018. ápr. 11. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 anonim ***** válasza:
88%
Vannak kutatások a témában (elektromágneses tér hosszú távú hatása az emberi szervezetre) és vannak olyan hipotézisek, hogy különböző betegségek kialakulásának kockázatát növelheti a hosszú távú kitettség. De ez nem bizonyított tény.
2018. ápr. 11. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/34 anonim ***** válasza:
82%

Magyarországon még mindig nem kevés azoknak a vasútvonalaknak a száma, ahol nincs is kiépítve a felső vezeték hálózat, és belátható időn belül nem is lesz.

A mozdonyvezetés nem stressz mentes munka, és vannak egészségkárosító hatások, de nem a vezetékben futó áram miatt.

Nagy a felelősség a mozdonyvezetőn, ha hibázik emberek halhatnak meg.

A szakmája része, hogy ott tudjon megállni, ahol kell, ne a perontól 200 méterre ugráljanak le az utasok az árokba, de minden megállás, elindulás fokozott figyelmet igénylő tevékenység, stressz forrás.

A zaj ártalom, rezonáció évek múltán okozhat egészségromlást, ami mérhető, a stressz miatti nem igazán mérhető, de létezik.

A mozdonyvezetöknek van a legerősebb szakszervezete, és mivel egy speciális szakma, a mozdonyvezetők helyére nem rakhattak be buszvezetöket sztrájktörőnek, ki tudták harcolni maguknak, az átlag fölötti béreket a múltban.

A jelen már árnyaltabb, mert bár nem mondhatjuk, hogy mennyire kevés egy mozdonyvezető bére, egyre több az olyan lehetőség, ahol az azt meghaladó fizetésért is lehet dolgozni, vagy ha a pénz nem is több, van rendszer a munkába járásnak.

Mert a vasútnál dolgozók másik munkahelyi specialitása, hogy minden hónapra megkapják a munkabeosztást, ami szerint majd dolgoznak, előtte még azt sem tudják mikor lesznek szabadnaposak, dolgozbak-e mindennapokon, melyik hétvége lesz szabad - a pótlékokkal emelkedik a bérük is, a mozdonyvezetők "jó" fizetésében is benne van ez is.

2018. ápr. 11. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/34 anonim ***** válasza:
17%
Hát azért ez a leföldelt fémdobozos megközelítés nem elégséges. A mágneses teret kellemetlenebb árnyékolni, és abból aztán van ott bőven, mondhatni képszerűen, hogy a téren ül.
2018. ápr. 11. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 anonim ***** válasza:
73%
Akkor pontosítom: vasdobozban ül. Ami ferromágneses fém. Láttál már te olyan mágnest, aminek az erővonalai zavartalanul átmentek egy vaslemezen?
2018. ápr. 11. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/34 anonim ***** válasza:
86%
Inkább azért lehet káros, mert a legtöbb mozdonyvezetö gázol embert önhibáján kívül.
2018. ápr. 11. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/34 anonim ***** válasza:
72%

Úgy gondolom, a zajártalom sokkal jelentősebb tényező, de a modern mozdonyokban, motorvonatokban már sokkal mérsékeltebb ez is.

Ja és a dízelüzemben a magasfeszültség nincs jelen, de egyes vasutak 3 kV-os rendszereinél nem tudom, hogy mekkora hatása van ennek, ha van egyáltalán.

2018. ápr. 11. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
56%

Én csak olyanról tudok akit azért vettek le mozdonyról mert peacemakere van, de az azért teljesen más téma.


Amúgy meg ha annyira ártalmas lenne akkor egy vasutas sem élné meg szinte egészségesen a nyugdíjat.


Arról nem beszélve, hogy villanymozdonyokon a nagyfeszültségű tér elég erőteljesen el van szigetelve, jóformán lehetetlen kapcsolatba kerülni vele.

2018. ápr. 12. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!