Hogyan sérülhet meg a mozdonyvezető egy ütközéses balesetben?
A lassuláshoz kapcsolódó tehetetlenségi erő mindenkit utolér, bármekkora járművön is utazik.
Magyarán nekicsapódhatott valami berendezésnek az ember. Vagy a karjára nehezedett a testsúlya a fékezéskor. Sokféle variáció adódhat a tehetetlenségi erő miatt.
ehm.. hát tudnék mesélni, sokáig dolgoztam a mávnál a mozdonyvezetők környékén.
Bizony elég komolyan. meg tud sérülni a vezetőállás ahol ők vannak.
A mozdony alváza - a főkeret - durva cucc, azt elég nehéz eldeformálni, ahhoz tényleg egy másik mozdony/vonat kell. Ha megsérül a mozdony selejtezésével jár. Ez általában szürke színű sleó rész a kerekek és a mozdony teste között.
Viszont felette a fülke elég vékony lemezekből, az úabb gépeken műanyagból, kompozit elemekből van összerakva, azok nem sokat védenek egy akkora járművel szemben ami a főkeret magassága fölé ér. A begyűrődő lemezek, alkatrészek, berobbanó szélvédők, stb. komoly sérüléseket okozhatnak. Az ütközéskori hirtelen lassulás szintén okozhat sérülét. Sok kollégám járt így sajnos..... Busz, sóderos kamion, traktor, ásványvizes nyerges, .... ......
Néhány éve egy szintén traktoros ütközésben a trakto
r
omzdony által szétroncsolt ütemangytartályából szétfröccsenő és meggyulladó gázolaj okozott komoly sérüléseket.
Nem mindig van a mozdonyvezetőnek ideje, lehetősége menekülni. A géptér felé szoktak menekülni, de erre nem mindig van idő! Egy átlag mozdony kb 15 -16 méter hosszú )a szili például). 120 km/h az 33,3 m/s. Vagyis a mozdony hosszának kétzseresét teszi meg másodpercenként!!!!
A fizika nem hazukdik! Tanít, büntet, öl!
"közleményekben (és emiatt a hírekben) egy karcolás is sérülésnek van megjelölve"
mert az! :)
"a traktor sem játék"
Sokan csak a fülkét nézik ahol a vezető ül. Az csak üveg megy műanyag.
Az alváz, a hajtőmű, a motor komoly súlyt képvisel. Aztán ott az orrsúly és a hátsó tengelyre is raknak ballaszotot adott esetben ami 1-2 tonna is lehet.....
A mozdony kb mintha falba ütközne.
Ha a neház részeket maga alá gyűri akkor azok megemelhetik annyira, hogy a vezetőkerék - az első kerke a vonatonak felmásszon a sínre és onnanról kezdve csak a Szentlélek a megmondhatója, hogy merre megy. Visszaesik, vagy kiesik oldalra (kisiklik)
Ha emlékeztek a siófoki buszbalesetre, ott is kisiklott a Szili. Pedig a buszt kb középen kapta el ahol se motor se semmit nincs - mint egy traktoban. Onnantól elég is volt, hogy az első tengely felkapjon a sínkoronára és levezesse a mozdonyt a sínről.
#4 Kiegészítve. A V43-as géptér folyosója szűk. Én a kb. 185cm-el nem tudok ott kiegyenesedni, illetve nehezen is férek el a teljesen átlagos testalkatommal.
A szellőzök is működnek amikor bejut a géptérbe, aminek az ajtaját kinyitni szintén nem egyszerű. Nem nehéz ám ott kisebb-nagyobb sérüléseket összeszedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!