Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehetséges, hogy a...

Hogy lehetséges, hogy a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne?

Figyelt kérdés
A nagyüzemi működtetésnek elvileg mindig olcsóbbnak kéne lenni, nem?
2021. márc. 14. 11:58
1 2 3 4 5
 41/45 A kérdező kommentje:

"Minek kellett belekutyulni ilyen sületlenségeket, hogy autózni olcsóbb, mint tömegközlekedni (bármilyen logika mentén)."


Mert végtére is ez a lényeg, hogy a pénzszórás miatt nem lehet az autózással versenyképes tömegközlekedést teremteni.

2021. márc. 14. 20:31
 42/45 anonim ***** válasza:

"Mert végtére is ez a lényeg, hogy a pénzszórás miatt nem lehet az autózással versenyképes tömegközlekedést teremteni."


De hát árban most is bőven versenyképes a fővárosi tömegközlekedés. A másik válaszolóval a nagyságrendben nem értünk egyet, de az általam felvázolt csóró verziós is többszöröse a bérlet árának :)


A fővárosi tömegközlekedés leginkább az időtényező miatt nem versenyképes sokszor. Sok vizsonylaton durván gyors az autózáshoz képest, másutt - leginkább a kereszt irányokon és az agglomeráció egy részében - lényegesen lassabb. Ezekben a régiókban aki megteheti az vált autóra, mert hiába sokkal drágább, neki megéri a napi két óra közlekedést megspórolni és ha megteheti..

2021. márc. 14. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/45 A kérdező kommentje:

"Mert érted, Vágó István mint BKV felügyelőbizottsági tag?"


Nem tudok róla, hogy Vágó felügyelőbizottsági tag lenne, de találunk pontosan ugyanilyen nevetséges tisztségviselőket ott. Draskovics Tibor, mint a BKK igazgatósági elnöke. Ült az egyáltalán valaha tömegközlekedési eszközön?

Vagy Hajnal Miklós, a BKV igazgatósági tagja. Milyen szakmai referenciát tudott felmutatni, amiért cserébe ezzel bízták meg?


Ezekre egytől egyig igaz, amit mondasz a haverokról és a rokonokról.

2021. márc. 14. 20:45
 44/45 A kérdező kommentje:

"az általam felvázolt csóró verziós is többszöröse a bérlet árának"


A bérlet- és jegyárbevétel mindössze a BKK működésének harmadát fedezi. És ebbe még egyáltalán nincsen beleszámítva azok a fejlesztések, amiket nem a BKK finanszíroz. Szóval a tömegközlekedés nagyon is drága, csak nem a bérletvásárlásnál fizeted ki.

2021. márc. 14. 20:48
 45/45 anonim ***** válasza:

"A bérlet- és jegyárbevétel mindössze a BKK működésének harmadát fedezi."

Jobb esetben. Viszont ez nem gáz. A tömegközlekedés egy non-profit szervezet aminek elsősorban nem a bevételszerzés a célja, hanem a mobilitás biztosítása a lakosság, a tanulók és a munkaerő számára. Ennek közvetett hatása miatt a plusz amit termel az jóval több, mint amibe kerül. ( főleg ha a tömegközlekedés működtetéshez szükséges ezközök és anyagok mind a hazai iparból érkeznek)

2021. márc. 14. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!