Hogy lehetséges, hogy a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne?
"Minek kellett belekutyulni ilyen sületlenségeket, hogy autózni olcsóbb, mint tömegközlekedni (bármilyen logika mentén)."
Mert végtére is ez a lényeg, hogy a pénzszórás miatt nem lehet az autózással versenyképes tömegközlekedést teremteni.
"Mert végtére is ez a lényeg, hogy a pénzszórás miatt nem lehet az autózással versenyképes tömegközlekedést teremteni."
De hát árban most is bőven versenyképes a fővárosi tömegközlekedés. A másik válaszolóval a nagyságrendben nem értünk egyet, de az általam felvázolt csóró verziós is többszöröse a bérlet árának :)
A fővárosi tömegközlekedés leginkább az időtényező miatt nem versenyképes sokszor. Sok vizsonylaton durván gyors az autózáshoz képest, másutt - leginkább a kereszt irányokon és az agglomeráció egy részében - lényegesen lassabb. Ezekben a régiókban aki megteheti az vált autóra, mert hiába sokkal drágább, neki megéri a napi két óra közlekedést megspórolni és ha megteheti..
"Mert érted, Vágó István mint BKV felügyelőbizottsági tag?"
Nem tudok róla, hogy Vágó felügyelőbizottsági tag lenne, de találunk pontosan ugyanilyen nevetséges tisztségviselőket ott. Draskovics Tibor, mint a BKK igazgatósági elnöke. Ült az egyáltalán valaha tömegközlekedési eszközön?
Vagy Hajnal Miklós, a BKV igazgatósági tagja. Milyen szakmai referenciát tudott felmutatni, amiért cserébe ezzel bízták meg?
Ezekre egytől egyig igaz, amit mondasz a haverokról és a rokonokról.
"az általam felvázolt csóró verziós is többszöröse a bérlet árának"
A bérlet- és jegyárbevétel mindössze a BKK működésének harmadát fedezi. És ebbe még egyáltalán nincsen beleszámítva azok a fejlesztések, amiket nem a BKK finanszíroz. Szóval a tömegközlekedés nagyon is drága, csak nem a bérletvásárlásnál fizeted ki.
"A bérlet- és jegyárbevétel mindössze a BKK működésének harmadát fedezi."
Jobb esetben. Viszont ez nem gáz. A tömegközlekedés egy non-profit szervezet aminek elsősorban nem a bevételszerzés a célja, hanem a mobilitás biztosítása a lakosság, a tanulók és a munkaerő számára. Ennek közvetett hatása miatt a plusz amit termel az jóval több, mint amibe kerül. ( főleg ha a tömegközlekedés működtetéshez szükséges ezközök és anyagok mind a hazai iparból érkeznek)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!