Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehetséges, hogy a...

Hogy lehetséges, hogy a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne?

Figyelt kérdés
A nagyüzemi működtetésnek elvileg mindig olcsóbbnak kéne lenni, nem?
2021. márc. 14. 11:58
1 2 3 4 5
 31/45 A kérdező kommentje:

Szerintem meg nézzünk valami függetlenebb forrást a te 15 éves tapasztalatodnál:

[link]

Ez úgy számol 86 ezerrel, hogy beleszámolja a nem kötelező cascot, a nem kötelező autópálya-matricát és a parkolást.


Szóval szerintem elég nehéz a tömegközlekedés költségét ennél magasabbra becsülni.

2021. márc. 14. 18:16
 32/45 anonim ***** válasza:

Így van, független. Pár megyjegyzés hozzá (mivel 2018-as a cikk), hogy azért ne nézzük teljesen hülyének egymást:


- 355 ft-os üzemanyaggal számol. Én ma 415-ért tankoltam.

- 18.000 ft-os kötelezővel számol - ami már 2018-ban sem ennyi volt ha csak nem 30+ éves jogsi és B10-et nézünk, de még ha azt akkor is azóta lényegesen több lett. Maradjunk annyiban, hogy az éves 50K mint átlag sokkal reálisabb. Kérdező, neked mennyi is a köteleződ éves díja? Puszta kíváncsiságból...

- Casco opcionális valóban - kivéve, ha pl. hiteles autód van, mert akkor kötelező. De én nem is számoltam vele

- Szervízköltséget egyáltalán nem számolt, hanem a hasára ütve azt mondta, hogy leyen évi 100e, meg ráböfögte, hogy egy abroncs 10e. Ami vagy igaz lesz vagy nem. Leginkább vagy nem, mivel 15-20e-s rezsióradíj olcsónak számít 2021-ben. Ahogy ezt a kollégával korábban megbeszéltük aki megveszi a 800 ft-os Bárdis olajat és otthon 3 évente (vagy soha) nem cseréli le és télen nyáron jár a tükör radiál nyárigumival annál biztos igaz. Amúgy meg nem.


Minden másra ugyan annyit mondott, mint én.

Mit mondtam? 100-200e egy autó havi fenntartása. Mit mond a kiszámoló? 85e ft egy autó havi fenntartása úgy, hogy a McLane féle "semmitsemköltök10+évesazautóra" elvet követjük, amivel nem csak én de az emberek többsége sem fog egyet érteni.


Nem látom a borzasztó nagy különbséget...

2021. márc. 14. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/45 A kérdező kommentje:
Nekem semmilyen autóm nincs, én inkább megveszem a bérletet, az olcsóbb.
2021. márc. 14. 19:26
 34/45 anonim ***** válasza:

Oh értem....


Akkor a korábbi kérdésemre, mi szerint döntsük el, hogy az utazóközönség szemszögéből vagy úgy általánosságba tetted fel a kérdést az egyiket meg is válaszoltad.

2021. márc. 14. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/45 anonim ***** válasza:

" McLane féle "semmitsemköltök10+évesazautóra" elvet követjük, amivel nem csak én de az emberek többsége sem fog egyet érteni."


Ugyan, szakadj ki egy kicsit a saját valóságodból és nézz szét az országban, hogy néznek ki az autók. Lépj be az autós csoportokba és más sem fog rád ömleni csak hogy hogyan tákoljuk meg a kotlát 500 forintból mert nincs többre pénz.

A 2000Ft-ért tankolós poénok honnan jöttek? :D


Nagyok sok embert ismerek akik évente többet gurul, mint 10k km és nincs a fizetésük 150-160 000Forintnál több. Ők szerinted eltapsolnak havi 80-100 000-ret az autóra? ( nyilvánez már nem a főváros, hanem vidék )


Az a szomorú, hogy az emberek többsége ilyennel jár, a magyar autópark 2/3-a bukna egy osztrák vagy svájci műszakin. Nem értenének vele egyet persze.. :)

2021. márc. 14. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/45 anonim ***** válasza:

McClane:

Biztos van ilyen marha is, aki 150Ks fizetésből havi 30-at eltankol aztán "kettőezerért töltsd tele tesa" van a benzinkúton.


Ez a te valóságod, mert ilyen témában mozogsz és nyilván ilyen ismerettségi körrel. Az enyém meg az, hogy tavaly 260e, a vírus előtt meg 315e új autó került forgalomba itthon. Az elmúlt 10 évben ~2 millió új magyar autót jelent. És természetesen a ki tudja mennyi nyugatról behurcolt használtat, amiben van új is, régi is....


Ha ezek után belegondolsz, hogy a 9,5 milliós lakosság ~ 19%-ának kora miatt nem lehet jogosítványa, 5%-ának már esélye sincs vezetni mert járni sem tud (24%) a maradéknak pedig a fele sem jár autóval (hivatalosan a motorizciós ráta 330 autó / 1000 fő) akkor azért nem olyan nehéz belátni, hogy kell, hogy fusson a magyar utakon a 3 millió autóból legalább 2-2,2 millió 10 évnél fiatalabb és közel fél millió 3 évnél fiatalabb. Ez minden, csak nem az autópark 2/3-a...

2021. márc. 14. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/45 A kérdező kommentje:

#34

Akkor válaszolok arra a kérdésedre is. A tömegközlekedéssel nem általánosságban van a baj, hanem azzal, hogy a budapesti tömegközlekedést olyanok szervezik meg, akik alkalmatlanok a feladatra.


Miért van az, hogy a 17 éves Vitézy Dávid értelmesebb javaslattal állt elő az éjszakai járatokra vonatkozóan, mint az akkori BKV teljes vezetése? Ma is látjuk nap, mint nap, hogy az éjszakai járatok kihasználtsága semmivel se alacsonyabb a nappaliaknál, vagyis jó döntés volt.


A vezetés hozzá nem értése politikai oldaltól független. Demszky nem volt képes megépíteni egy metrót átlagáron, és még tagadja is, hogy a pénzek rosszul lettek felhasználva.


Szóval nekem az ilyen emberekkel van a bajom, nem a tömegközlekedéssel.

2021. márc. 14. 19:54
 38/45 anonim ***** válasza:
Értem - csak az merült fel bennem, hogy akkor miért nem erről írtál ki kérdést? Minek kellett belekutyulni ilyen sületlenségeket, hogy autózni olcsóbb, mint tömegközlekedni (bármilyen logika mentén).
2021. márc. 14. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/45 anonim ***** válasza:

"Ez a te valóságod, mert ilyen témában mozogsz"


Egyáltalán nem, csak épp nem dugom a fejem a s3ggembe.


"Az enyém meg az, hogy tavaly 260e, a vírus előtt meg 315e új autó került forgalomba itthon."


Na ez az ami nem talált.

2020ban a magyar személyautóállomány 3 920 799db autóból állt. 2020ban 128 031db új személyautót, 2019ben 157 909db új személyautót helyeztek forgalomba. Ami ennél is szomorúbb:


"az MGE-től kapott adatok szerint

a forgalomba helyezett autók 25 százaléka nem kerül valós hazai tulajdonosokhoz, a regisztráció után 6 hónapon belül kivonásra kerül - akár külföldre értékesítés, akár egyéb ok miatt. A valós hazai autóállomány tehát nem bővült sajnos 128 ezer új autóval, csak 100 ezer alattival, a kivonások aránya pedig márkánként eltérő."


Papi, tavaly kevesebb mint 100 000db új jármű került véglegesen magyar tulajdonoshoz, ami a teljes járműállomány 2,5%-a és én úgy sejtem hogy ennek egy jelentős részét megint nem magánszemélyes hanem cégek és flottakezelők vették.


[link]


Szerintem te elnézted a grafikont és összeadtad a számokat, 2019ben valóban 315 000 autót helyeztek újonnan forgalomba, de abból 152 000db használt volt. És 2019-ben a KSH szerint is 14,4 év volt a járművet átlagéletkora. Gondolom az átlagot nem kell magyarázni.


[link]


Nem kell semmibe belegondolni, a magyar utakon az autók fele fiatalabb csak mint 14,7 év. ami 1 960 400db autót jelent. Ebből sehogy nem jön ki a 2,2 millió 10 évnél fiatalabb autó:


[link]


De ha megnézed ebben az első táblát, bizony abból sem fog kijönni:

[link]


Szóval maradjunk annyiban, hogy az én valóságom mögött ott vannak az importőrök adatai és a KSH, a tiéd mögött?

Az én valóságom az, hogy szerencsés vagyok mert 8,5 milláért vehettem egy 2 éves autót, de van munkatársam aki 0km-es A7-et vett tavaly. De ettől még nem gondolom azt, hogy ez mindenki valósága...


Ahogy korábban is írtam, a számításod megáll az újabb autók esetén ( mint pl az enyém is ) de az átlag autók esetében teljesen más a matek ( persze a BKV nál még így is nagyságrendekkel drágább az autózás ).


Ezek után én inkább nem reklámoznám a 15 éves autóipari szakmai múltat és a rálátást, mert ez az utolsó gondolatmenet azt bizonyítja hogy fingod sincs a magyar gépjárműállomány helyzetéről.

2021. márc. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/45 anonim ***** válasza:

"Miért van az, hogy a 17 éves Vitézy Dávid értelmesebb javaslattal állt elő az éjszakai járatokra vonatkozóan, mint az akkori BKV teljes vezetése? "


Mert valszeg náluk is megvan a 15 év szakmában eltöltött idő és a rálátás..


Nagyjából az egész magyar közlekedéspolitikát ( meg az államigazgatást ) átszövi az urambátyám viszony és teljesen fogalmatlan emberek ülnek vezető pozíciókban, meg a haverok haverjai és rokonai. Magához a szakterülethez mindenki hülye. Mert érted, Vágó István mint BKV felügyelőbizottsági tag? :D Akkor már miért nem én vagy te? :D


Nagyjából az infrastrukturális beruházások és fejlesztések 75-90%-a rossz vagy nem kellően jó módon történik és ezért van tele az ország rossz megoldásokkal, rossz menetrendekkel stb...


Vitézy Dávid nagyon sok újítást hozott, de ő meg nagyon begyepesedetten közútellenes ami sok esetben kontraproduktív. Azt tisztelem benne, hogy jó irányba akar változtatni de sokszor teljesen rossz irányba mennek el ők is..

2021. márc. 14. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!