Agresszió kezelése tömegközlekedésen?
Mivel a helyes reakció függ attól is, hogy mentális probléma vagy tudatmódosító szer okozza az aggressziót, ezért nagy a bizonytalanság e téren.
Alapvetően a távolodás mindig a nagyobb biztonságot jelentő megoldás, de ha úgy érzed ez nem elég, azonnal hívj segítséget. Konkrétan szólíts meg más embereket, hogy segítsenek, ha támadólag lépne fel az aggresszor. (Ettől még nem fognak megvédeni, viszont látva mások figyelmét, óvatosabbá válhat a támadó.) Használd a vészhívó rendszert is nyugodtan. A lényeg az alapvetően közömbös környezet bevonása ilyen helyzetben.
az emberek nem szívesen avatkoznak az ilyen helyzetbe..nem tudni az indítékot, nem tudni a káromkodó erejét, fegyverét...ha rendőrt hívnak, az első a tanugyűjtés..nos ha valaki volt ilyen helyzetben, az tudja mivel jár...ezért senki nem lát, nem hall, nem beszél..
Sajnos az eljárási következmények teszik ilyenné az embereket.
2-es, 4-es, ha figyelmesen olvasnátok a kommentemet, látnátok, hogy leírtam: mások megszólítása, de a vészhívó használata sem azért fontos, mert utána egy emberként áll ki melletted a többi utas, villamosvezető, akárki. Nem.
A lényeg a figyelem felhívása, mert ha bármennyire is tudatánál van az aggresszor, akkor bármit csinál, tudni fogja, hogy ennek vannak szemtanúi és akár, esetleg, több ember is visszatámadHAT ra. Rizikó ez neki.
És pontosan erre céloztam a legelső mondatban: nem tudhatod azt, hogy bármennyire is tudatánál van-e emberünk. De ha igen, akkor máris segít a figyelemfelhívás.
Arról nem is beszélve, hogy ha eszkalálódik a helyzet, akár már úton is lehet a segítség.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!