Mi alapján dől el, hogy egy útvonalon busz, villamos, troli vagy metró kerül?
Hosszú, sok éves kutatás előzi meg. Fel kell térképezni, hogy a váltakozó vagy stabil kormányzat milyen hosszútávú fejlesztéseket tervezhet, milyen trendek figyelhetők meg stb.
Nagyon összetett folyamat. Aránylag pontosan tudni kell, milyen lesz a város 5-10-30-60 év múlva. Különösen az olyan nagy beruházást igénylő közlekedési eszközök esetében, mint a vasúti közlekedés, metró.
Hát legfontosabb, hogy legyen rajta elég utas, és műszakilag kivitelezhető legyen. A 16-oson, a 11-esen például hiába vannak sokan, nem lesz helyette villamos. Trolik meg jellemzően belvárosba valók, mert a sok sűrű kanyart könnyen be tudják venni, szemben egy villamossal. Na, meg halkabbak is. Illetve ott a felsővezetékeiket is könnyen ki lehet alakítani.
Amúgy a tudatos várostervezés sok segítség lehet, pl nem olyan helyeken építünk lakóparkokat, ahova lehetetlen, vagy nagyon nehéz tömegközlekedést (pl villamost, metrót) kivinni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!