Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért olyan fontos a hármas...

Miért olyan fontos a hármas metró? Régen villamos járt az útvonalán ami elég volt bőven és a négyes metró sokkal komolyabb útvonalon jár

Figyelt kérdés
Szerintem csak drámakeltés az, hogy ha leáll a hármas metró, megbénul Budapest tömegközlekedése.
2014. júl. 21. 15:33
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
azért nem mind1, hogy népligetből árpád hídig villamossal eljutsz 35 perc alatt, ami most ugye nem is jár, vagy csak 15-20 perc alatt. ott a csúcsidő is, amikor a metró is megtelik, mégis akkor hogy férne fel az az embertömeg mondjuk villamosra? vagy te szivesen utaznál 2-3 átszállással, összesen akár dupla annyi idő alatt, ha olyan helyre kell eljutnod? 4-es metró sehonnan megy sehova...én legalábbis 1x sem használtam...arra tényleg lehetne mondani, hogyha leállítanák, akkor a felszíni közlekedés ki tudná váltani.
2014. júl. 21. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Mivan??? Miaz hogy a négyes metró komolyabb útvonalon jár? Annak nincs semmi haszna a jelenlegi formájában. A 3 metró egy nap több utast szállít egy nap mint a mav egy nap alatt.
2014. júl. 21. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Ha olyan bőven elég lett volna a villamos, nem építettek volna metrót. És ha még meglenne a villamos, akkor most annak a felújítása lenne elhanyagolva, nem a metróé.


A hármas metró a pesti tömegközlekedés gerince, napi félmilliónál több utas fordul meg rajta. Ne tudd meg, mi lesz itt, ha esetleg pótolni kell.

2014. júl. 21. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

A négyes metró egy szépre sikerült, sokszoros áron megépült koncepciótlan politikus-játék. Ha a felszini tömegközlekedést nem szerevezték volna át, hogy ne lehessen elkerülni a használatát, a kutya nem járna vele, csak a Tarlós. Tipikus sehonnan-sehova, de jó sok megállóval.

A hármas metró viszont magyarország legforgalmasabb közlekedési vonala. Több utast szállít mint az egész MÁV.

Mágis, milyen felszini villamosjárattal lehetne eljutni mondjuk az Üllői úton a Határ úttól a Kálvin térig? Te tudsz ilyet, mert én nem. A Bajcsy-n sem jár villamos, és a Nyugati felüljárón sem. Sőt a váci úton is legutóbb a megszüntetett 3-as, 55-ös viszonylat járt úgy 30 évvel ezelőtt. Ami az M3-al 20 perc, az kb. egy óra lenne, töredék kapacitással. Vagy a Combinonál is hosszabb villamosokat kéne közlekedtetni 3-4 perc követési időkkel. Ez is teljesen életszerű...

2014. júl. 21. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:
Azért a Kelenföld vasútállomás és a Keleti pu nem egy elhanyagolható útvonal, és van olyan fontos, mint a hármas metró. Az emberek azért használják szerintem sokan a hármas metrót, mert nem ismerik a gyorsabb felszíni alternatívákat, a négyes metró pedig azért nem olyan kihasznált, mert nem szoktak még át rá az emberek. A 49-es villamos megszüntetésével, vagy drasztikus ritkításával rá lehetne venni tömegeket, hogy a metrót válasszák inkább.
2014. júl. 21. 23:34
 6/18 anonim ***** válasza:

3-as metró: ~500e utas/nap

4-es metró: ~100e utas/nap


Ezek a tények. Kelenföld-Keleti? Az kezdetnek nem rossz. Most még össze kéne kötnie két tényleges külvárost (mondjuk Budafok-Rákospalota), és akkor esetleg felnőhetne jelentőségében a hármas metróhoz. (Ahhoz, hogy a kérdésben emlegetett "sokkal komolyabb" útvonal megvalósuljon, legalább Budaörsre és Kistarcsára ki kéne vezetni).


Tömegeket persze keríthetsz úgy, ha sarokba szorítod őket a felszíni közlekedés megszüntetésével vagy ritkításával. Csak éppen ezzel a metróépítés eredeti célját, az eljutás gyorsítását szünteted meg, hiszen pl. az Astoriára vagy a Kosztolányira igyekvő utasok joggal kérdezik majd, hogy most a metró van értük, vagy ők a metróért? Illetve nem kérdezik majd, hanem a kutyagolást/mozgólépcsőzést/átszállást elkerülendő, inkább autóba, motorra, biciklire ülnek, aztán lesheted a várt forgalomnövekedést. Mert akármi történik is, a jelenlegi nyomvonallal ötszörösére biztos nem fog duzzadni.


Még mindig kíváncsi vagyok, hogyan kívánod megoldani metró nélkül napi 500e utas mozgatását. Vagy hogy milyen alternatívát tudsz mondjuk a Kökitől eljutni a 4-es metró bármelyik állomására 1 óránál rövidebb idő alatt (jelenleg ez a 3-assal 16 perc).

2014. júl. 22. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
na jah, még jó, hogy leírtam első válaszomban, de mostmár menetrend szerint írom, hogy a népliget-árpád híd vonalat a metró megteszi 18 perc alatt, jelenleg az 1es villamost pótló busz ezt 26 perc alatt...melyik a gyorsabb? :D és mint mondtam, ahhoz, hogy kipótold a 3as metrót, kéne legalább 10 db 280-as ikarus csúcsidőben...az meg ugye nem elfogadott, ami most megy, hogy aránylag sűrűn jár...ha valaki csak a 4.re fér fel, elkésik a munkából mondjuk...Kelenföldön meg mi van? az nem egy fejpájaudvar...ennyi erővel mondhatnánk a Zúglói vasútállomást is fontos úticélnak...
2014. júl. 22. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
illetve nem is a Kelenfölddel van a baj, hanem hogy honnan? mert ha mondjuk azt néznénk, hogy valaki beér Népligetbe, és vonattal kell tovább mennie, ott a 103as busz, és elmegy Kelenföldre, ha ott szeretne felszállni a vonatra, nem fog lemenni a 3as metróba, hogy onnan átszálljon a 4esre...szóval a 2 végállomás nagyon jó, csak külön-külön...
2014. júl. 22. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

"a népliget-árpád híd vonalat a metró megteszi 18 perc alatt, jelenleg az 1es villamost pótló busz ezt 26 perc alatt...melyik a gyorsabb?"

8 perc különbség nem olyan eget verően sok. Idő, míg leérsz a metróba, és idő, míg felérsz onnan. Már csak 4-5 perc a különbség, ami szinte semmi. A hármas metró viszont nyáron nagyon meleg, a kocsik világítása hanyag belül és rendszeres a zsúfoltság is (nem átjárhatók a metrókocsik, hogy egyenletesen osztódjon el a tömeg, mint a kettes és négyes metró esetében) Az egyes villamos a felújítás után gyorsabb lesz és sokkal jobb alternatíva lesz a hármas metrónál az Árpád híd felé. Egyébként ha a Kőbánya kispestről akarsz eljutni a Nyugatihoz, a vonat gyorsabb (igaz ritkábban jár), BKK bérlettel pedig igénybe vehető. Ennyit arról, hogy nincs normális felszíni alternatíva.

2014. júl. 22. 12:26
 10/18 anonim ***** válasza:

A négyes metró is csak néhány percet ver a villamosra mondjuk Kelenföld és a Fővám tér között, akkor ahelyett is elég lett volna felújítani a 49-es vonalat, ugye?


A Nyugatiba tényleg gyorsabban be lehet érni MÁV-val a Kökiről. Persze ha megpróbálod a csúcsidőben amúgy is zsúfolt elővárosi vonatokra ráterhelni a hármas metró forgalmát, ott káosz lesz. Ráadásul ha nem pont a Nyugatiba igyekszik az ember, megette a fene, mert metró nélkül a Nyugati sem olyan univerzális csomópont.

2014. júl. 22. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!