Miért olyan fontos a hármas metró? Régen villamos járt az útvonalán ami elég volt bőven és a négyes metró sokkal komolyabb útvonalon jár
Ha olyan bőven elég lett volna a villamos, nem építettek volna metrót. És ha még meglenne a villamos, akkor most annak a felújítása lenne elhanyagolva, nem a metróé.
A hármas metró a pesti tömegközlekedés gerince, napi félmilliónál több utas fordul meg rajta. Ne tudd meg, mi lesz itt, ha esetleg pótolni kell.
A négyes metró egy szépre sikerült, sokszoros áron megépült koncepciótlan politikus-játék. Ha a felszini tömegközlekedést nem szerevezték volna át, hogy ne lehessen elkerülni a használatát, a kutya nem járna vele, csak a Tarlós. Tipikus sehonnan-sehova, de jó sok megállóval.
A hármas metró viszont magyarország legforgalmasabb közlekedési vonala. Több utast szállít mint az egész MÁV.
Mágis, milyen felszini villamosjárattal lehetne eljutni mondjuk az Üllői úton a Határ úttól a Kálvin térig? Te tudsz ilyet, mert én nem. A Bajcsy-n sem jár villamos, és a Nyugati felüljárón sem. Sőt a váci úton is legutóbb a megszüntetett 3-as, 55-ös viszonylat járt úgy 30 évvel ezelőtt. Ami az M3-al 20 perc, az kb. egy óra lenne, töredék kapacitással. Vagy a Combinonál is hosszabb villamosokat kéne közlekedtetni 3-4 perc követési időkkel. Ez is teljesen életszerű...
3-as metró: ~500e utas/nap
4-es metró: ~100e utas/nap
Ezek a tények. Kelenföld-Keleti? Az kezdetnek nem rossz. Most még össze kéne kötnie két tényleges külvárost (mondjuk Budafok-Rákospalota), és akkor esetleg felnőhetne jelentőségében a hármas metróhoz. (Ahhoz, hogy a kérdésben emlegetett "sokkal komolyabb" útvonal megvalósuljon, legalább Budaörsre és Kistarcsára ki kéne vezetni).
Tömegeket persze keríthetsz úgy, ha sarokba szorítod őket a felszíni közlekedés megszüntetésével vagy ritkításával. Csak éppen ezzel a metróépítés eredeti célját, az eljutás gyorsítását szünteted meg, hiszen pl. az Astoriára vagy a Kosztolányira igyekvő utasok joggal kérdezik majd, hogy most a metró van értük, vagy ők a metróért? Illetve nem kérdezik majd, hanem a kutyagolást/mozgólépcsőzést/átszállást elkerülendő, inkább autóba, motorra, biciklire ülnek, aztán lesheted a várt forgalomnövekedést. Mert akármi történik is, a jelenlegi nyomvonallal ötszörösére biztos nem fog duzzadni.
Még mindig kíváncsi vagyok, hogyan kívánod megoldani metró nélkül napi 500e utas mozgatását. Vagy hogy milyen alternatívát tudsz mondjuk a Kökitől eljutni a 4-es metró bármelyik állomására 1 óránál rövidebb idő alatt (jelenleg ez a 3-assal 16 perc).
"a népliget-árpád híd vonalat a metró megteszi 18 perc alatt, jelenleg az 1es villamost pótló busz ezt 26 perc alatt...melyik a gyorsabb?"
8 perc különbség nem olyan eget verően sok. Idő, míg leérsz a metróba, és idő, míg felérsz onnan. Már csak 4-5 perc a különbség, ami szinte semmi. A hármas metró viszont nyáron nagyon meleg, a kocsik világítása hanyag belül és rendszeres a zsúfoltság is (nem átjárhatók a metrókocsik, hogy egyenletesen osztódjon el a tömeg, mint a kettes és négyes metró esetében) Az egyes villamos a felújítás után gyorsabb lesz és sokkal jobb alternatíva lesz a hármas metrónál az Árpád híd felé. Egyébként ha a Kőbánya kispestről akarsz eljutni a Nyugatihoz, a vonat gyorsabb (igaz ritkábban jár), BKK bérlettel pedig igénybe vehető. Ennyit arról, hogy nincs normális felszíni alternatíva.
A négyes metró is csak néhány percet ver a villamosra mondjuk Kelenföld és a Fővám tér között, akkor ahelyett is elég lett volna felújítani a 49-es vonalat, ugye?
A Nyugatiba tényleg gyorsabban be lehet érni MÁV-val a Kökiről. Persze ha megpróbálod a csúcsidőben amúgy is zsúfolt elővárosi vonatokra ráterhelni a hármas metró forgalmát, ott káosz lesz. Ráadásul ha nem pont a Nyugatiba igyekszik az ember, megette a fene, mert metró nélkül a Nyugati sem olyan univerzális csomópont.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!