Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért olyan fontos a hármas...

Miért olyan fontos a hármas metró? Régen villamos járt az útvonalán ami elég volt bőven és a négyes metró sokkal komolyabb útvonalon jár

Figyelt kérdés
Szerintem csak drámakeltés az, hogy ha leáll a hármas metró, megbénul Budapest tömegközlekedése.
2014. júl. 21. 15:33
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
87%

26 perc a felszinen, ideális esetben... és ha épp nem jön, ha dugó van, ha beragadtak keresztben a lámpánál... az a 26 könnyen lesz 36 perc is.

Egy metrószerelvény dugig tömve majdnem 1000 ember. csúcsidőben 2-3 percenként jár. Óránként 30 000 ember cscsidőben... hány villamost vagy hány buzzt is kéne ekkora mennyiségű utas elszállításához közlekedtenií? A 3 kocsis Tatra szerelvények akkor sem győznék, ha lámpaváltásonként állna be a következő.


Mindenesetre tanulságos volt veled vitatkozni, most mér látom,miből lesz a politikus, kicsiben kezdi, a legésszerűtlenebb dolgot nyomja a legerőszakosabban, aztán amikor hatalma is lesz hozzá, meg is valósítja.

Csak nem Lázár János vagy inkognítoban? Ő vette el ametró felújítási pénzt a fővárostól...

2014. júl. 22. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Ha lenne villamos az Üllőin pl akkor jobb lenne de igy hogy nincs..
2014. júl. 23. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
igen, most ő úgy számol, hogy van 3as metró...ha nem lenne, és ténylegesen rá lenne terhelve az a csúcsideji utasforgalom, abból is csak káosz lenne
2014. júl. 23. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

[link]

ajánlom figyelmedbe :D ha nem lenne 3as metró, az az embertömeg nem férne fel buszra :D

2014. aug. 5. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim válasza:
87%
Utolsó! Tök mindegy, hogy mit hozol fel példának. A kérdező hajthatatlan. Nekem már 3 válaszomat töröltette, mert fáj neki az igazság.
2014. aug. 14. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

Az M3 azért fontos, mert több utast szállít, mint a MÁV, mellesleg az utasok 40%-a vidéki, így bátran lehet országos problémának nevezni, azon túl a fővárosi közlekedés gerince, ha a felszínre terelnél ennyi embert egymás s_ggében lennének a buszok és a villamosok (már ha járna arrafelé közvetlen villamos).


OFF: Azért az költői túlzás, hogy a négyes metró kihasználatlan. Én a Kelenföld-Móricz, esetenként a Kelenföld-Szent Gellért tér viszonylaton használom, mivel bejárós vagyok a BME-re a Dunántúlról. Az K-E megyei és Fejér megyei közelebbi és távolabbi agglomeráció Kelenföldön befolyik a négyesbe és azzal megy tovább a belváros felé, ugye a vasút+a Volánbusz pályaudvar, érdiek, biatorbágyiak, bicskeiek, tbányaiak tömegét nyeli el minden reggel és okádja ki őket minden este.

A négyes metró előtt ez a tömeg (velem együtt) felpréselődött a 19/49-es villamosra, a 107E-re, a 7E-re, nagyon esetleg a 103-as buszra, de azt úgy, hogy ott egy gombostűt nem tudtál volna leejteni (kábé, mint hármas metró vagy a 4-es 6-os a négyzeten). Most azért jóval kényelmesebben lehet közlekedni, hála az M4-nek. Nem kihasználatlan, de igaz, hogy nem is egy tömegnyomor. Minden ülőhelyen ül valaki+legalább kétszer annyian állnak. Mondjuk az tény, hogy eléggé az ingázókra lett szabva a vonal, napközben párszor utaztam vele és akkor futóversenyt lehetne rajta rendezni.

2014. aug. 17. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
Fel lehetett volna tenni azt a kérdést is ennyi erővel, hogy egyáltalán mi szükség van egy világváros tömegközlekedésében metrókra. Meg lehetne erről kérdezni Párizst, Berlint, Londont, Tokiót, mi a fenének építettek annyi metróvonalat (és egyéb gyorsvasúti vonalakat, kb. mint nálunk a HÉV). Nyilván nem azért, mert nem volt hova tenni a pénzüket. A különbség csak az, hogy Párizsban a metró kimegy az agglomerációba. Nálunk egyedül a 3-as metró mondható félig-meddig teljesnek. Még ezt is lenne hova bővíteni észak és dél felé is. Sőt, még kellene egy észak-déli gerincvonal, ez lenne az észak-déli reg. gyorsvasút/5-ös metró. No annak lenne még szép kis utasszáma, részben a 3-astól lopna el utasokat. Ez mondjuk nem lenne baj, mert ha a 3-ast később bővítenék, akkor maradna benne némi tartalék.
2016. szept. 14. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
55%

Rettentő nehézmetró-ellenes vagyok, így akinek nem tetszik, az már az elején pontozhat és/vagy ne olvasson tovább. ;)



Még pár éve rengeteg cikket olvastam a témáról, laikus érdeklődőktől és közlekedésmérnököktől is.


A 3-as metró építésekor kinyírtak rengeteg villamosvonalat, amelyek egymásba fonódtak, innen-onnan-ide-oda kacskaringóztak. Már ezzel sok embert tereltek a metróra. Azután egy rakat ráhordó buszjáratot indítottak. Így lett gerincvonal többek között. Mostmár persze, hogy nagyon fontos vonal, az országban egy viszonylat, vonal se ilyen forgalmas, mint ez.



Szerintem Budapestre nem sok nehézmetró kell, lehangoló, földalatti utazás, átszállási kényszerek, nehéz építkezés, sok pénz - emiatt soha végig nem épülő vonalak, emiatt (is) átszállási kényszer...

Sokkal inkább sok, egymásba fonódó és átgondolt villamosvonal, amiket karbantartanak, a lámpákat jól hangolják... és az 5-ös metró (ez nem nehézmetró lenne, hanem metró-HÉV-elővárosi vasút kombináció lényegében).


Hosszú, gyors villamosvonal mellett lakom, ha valahova metróval akarnék menni, az 95%-ban többlet átszállást eredményez, az út ideje pedig vagy több, vagy ugyanannyi, de maximum 5 perccel több, ami engem nem győz meg, ha 45 vs. 50 perc, két vs. három átszállás a kérdés, főleg, ha a metrós útvonal zsúfoltabb is...

2016. szept. 14. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!