Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehetséges, hogy a...

Hogy lehetséges, hogy a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne?

Figyelt kérdés
A nagyüzemi működtetésnek elvileg mindig olcsóbbnak kéne lenni, nem?
2021. márc. 14. 11:58
1 2 3 4 5
 11/45 A kérdező kommentje:

#8

Mármint melyik része az állításomnak? A négyes metró költsége elég objektív tény, az pedig csak számolás kérdése, hogy ebből hány autó amortizációja jön ki.

2021. márc. 14. 14:51
 12/45 A kérdező kommentje:

"Tényleg röhejes, hogy saját maga alá kommentel.... Hogy többnek látszódjék...???"


Rögtön jeleztem utána, hogy a kérdező voltam, csak valamelyiketek azonnal jelentette, így eltűnt. Besúgók.

2021. márc. 14. 14:52
 13/45 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező: nincs eltűnve még semmi, ott virít a másik accountod, ami egyébként tiltott, főleg ha ezzek saját magad húzod fel.


Szerintem ezután a kérdés komolytalansága is kitűnik.


Attól hogy írsz valamit és megerősíted nem lesz igaz.

2021. márc. 14. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/45 A kérdező kommentje:

#13

Ott volt egy másik hozzászólás is, amiben írtam, hogy a kérdező vagyok. Az eltűnt.

2021. márc. 14. 15:15
 15/45 A kérdező kommentje:
Egyébként a 0 százalék nem arra utal, hogy én bármit is felhúztam volna a saját válaszomon.
2021. márc. 14. 15:16
 16/45 anonim ***** válasza:
100%

#11

Az az állatás, hogy a "a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne".


Az utasoknak nyilvánvalóan sokkal olcsóbb, mint autót fenntartani, ergo erről kár is vitázni, feltételezem te valamiféle összköltségre gondoltál.


De vegyük a te példádat csupán a szemléltetés kedvvért: Azt állítod, hogy a 4-es metró teljes költsége 500 mrd forint volt (valójában "csak" 452 mrd volt : [link]


A legutolsó adatok szerint 160.000 a napi átlagos utasszám. Na essünk neki:


160.000 utas a legoptimistább becslés szerint is ~ 120.000 autó és akkor még nagyon jó indulatú voltam, mert 10-ből 9 autóban egy ember ül.


Egy autó átlagára ~ 5 millió forint feltételezve, hogy aki BKVzik az nem X6-os BMW-vel járna amúgy.

120.000 x 5.000.000 = 600 mrd


Ennyit erről, ne is számoljunk tovább...

2021. márc. 14. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/45 anonim ***** válasza:
Ezen kívül olyan finomságokról ne is beszéljünk, mint a forgalmi dugók vagy épp parkolási gondok negatív externáliái. Nyilván a 4-es metrót lehetett volna okosabban is építeni, akàr olcsóbban vagy nagyobb utasvonzó hatással, de az biztos, hogy ha e vonal építési költségeit is számoljuk, akkor bizony a budapesti úthálózat létesítési és fenntartási költségeit is ide kell számolni.
2021. márc. 14. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/45 A kérdező kommentje:

#16

Ha így számolsz, akkor amortizációval már nem számolhatsz, mert beleszámoltad az autó megvásárlásánál.


Szóval kijött, hogy 600 milliárd forint. Ennek a 75%-át kiteszi a metró, a maradék 25%-át pedig bőven kiteszi a többi jármű, amit a metróhasználóknak még igénybe kell venniük.

2021. márc. 14. 15:41
 19/45 anonim ***** válasza:

#18

Nem számolok semmiféle amortizációval. Csak megmutattam, hogy a metró teljes kiépítési költsége olcsóbb, mint CSAK az autók vételára. Úgy, hogy egy metró 40-50 éves várható élettartamra lett tervezve egy autó pedig manapság inkább 10-12.


Az pedig teljesen nyilvánvaló, hogy az üzemeltetési költsége JÓVAL alacsonyabb a tömegközlekedésnek, mint egy autónak.


Olyan egyéb, amúgy pénzben kiválóan kifejezhető központi költségekről ne is beszéljünk, mint, hogy milyen sokba kerül pl. Budapestnek a hatalmas autóforgalom útépítésben, közlekedésszervezésben, rendőri jelenlétben...

2021. márc. 14. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/45 A kérdező kommentje:

"Az pedig teljesen nyilvánvaló, hogy az üzemeltetési költsége JÓVAL alacsonyabb a tömegközlekedésnek, mint egy autónak."


Már mitől lenne alacsonyabb? Vásároltál már bérletet? Tudod, hogy a BKK az árbevételen túl még mennyit kap az államtól és az önkormányzattól? Illetve tudod, hogy a Volán és MÁV is szerepet vállal a budapesti tömegközlekedésben további drága pénzért?

2021. márc. 14. 15:51
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!